26/04/2024

الکساندر زورف با شکستن رکورد شخصی‌اش به دور چهارم یو اس اوپن صعود کرد

  • توسط مینا
  • 01/09/2019
  • 0

الکساندر زورف ، قهرمان فینال‌های Nitto ATP هفته آسانی را در فلاشینگ میدوز پشت سر نگذاشت اما موفق شد تا روند پیروزی‌هایش را حفظ کند.

صعود الکساندر زورف به دور بعد اوپن آمریکا

الکساندر زورف که بازی‌هایش در دو مرحله قبلی پنج سته شده بود، الجاز بِدنۀ اسلوونیایی را با نتایج ۶-۷، ۷-۶، ۶-۳ و ۷-۶ شکست داد تا برای اولین بار به دور چهارم یو اس اوپن صعود کند. قهرمان ۱۱ دوره رقابت‌های ATP Tour در سه گرند اسلم امسال حداقل به یک هشتم نهایی رسیده است؛ او پیش‌تر به یک هشتم نهایی اوپن استرالیا و یک چهارم نهایی رولاند گاروس راه یافته بود. شانس ششم قهرمانی یو اس اوپن هنوز در جدول رقابت‌ها حضور دارد و احتمالا در یک چهارم نهایی به مصاف رافائل نادال می‌رود. زورف گفت:

برای اولین بار به هفته دوم و دور چهارم یو اس اوپن می‌رسم و نمی‌خواهم در اینجا متوقف شوم؛ دوست دارم تا این روندم را ادامه دهم. می‌خواهم تا روند رو به رشدم را حفظ کنم اما باید بدانید که بازی‌های آسانی در پیش ندارم و این کارم را دشوار می‌کند. در حال حاضر از حضور در اینجا خوشحالم و خواهیم دید که چه می‌شود.

این چهارمین رویارویی این دو تنیسور بود که زورف برای پیروزی در آن به زحمت افتاد. این تنیسور آلمانی ژانویه امسال در اوپن استرالیایِ ملبورن طی ۵۵ دقیقه بدنه را شکست داد و او را شش بار برک کرد. وقتی که زورف در ست نخست با نتیجه ۵-۲ پیش افتاده بود به نظر می‌رسید تا بازهم شاهد پیروزی آسان او باشیم اما شانس ششم قهرمانی در رقابت‌ها از فرصتش استفاده نکرد و تنیسور شماره ۸۰ جهان با کامبکی دیدنی در این ست به پیروزی رسید و خودش را برای صعود به دور چهارم یو اس اوپن آماده کرد. زورف به بازی برگشت و در تای برک ست دوم به پیروزی رسید. یکی از کلیدی‌ترین لحظات بازی به گیم سوم و جایی که زورف ۲-۰ از حریفش پیش بود بر می‌گردد.

الکساندر زورف

این تنیسور ۲۲ ساله در ست اول هم حریفش را برک کرده بود اما در نهایت شکست خورد و وقتی نتیجه بازی در گیم سومِ ست سوم ۴۰-۱۵ به سود بدنه شد از تکرار آن اتفاق ترسید. زورف اما از شکست در این گیم گریخت و بعد از ۴۰ دقیقه در این ست به پیروزی رسید. الکساندر زورف نتیجه ست چهارم بازی را ۳-۲ کرد و در حالی‌که به نظر فاصله‌ای تا پیروزی برابر بدنه نداشت، این تنیسور اسلوونیایی بار دیگر کار را به تای برک کشاند؛ زورف در تای برک از هفت امتیاز آخر بازی شش امتیاز به دست آورد تا پس از سه ساعت و ۳۵ دقیقه بازی را به پایان برساند. الکساندر زورف گفت:

فکر می‌کنم این بازی در سطح بسیار بالایی قرار داشت؛ او خیلی تهاجمی و سرعتی بازی می‌کرد. گاهی هیچ شانسی در مقابل سروهایش نداشتم. شاهد سه تای برکی بودیم که هر کدام می‌توانست در مسیر دیگری قرار گیرد و خوشحالم که پیروز شدم.

تنیسور اسلوونیایی در حالی‌که رکورد یک برد و ۱۹ شکست را مقابل ۱۰ تنیسور برتر جهان به ثبت رسانده بود (بدون برد و ۶ شکست در گرند اسلم‌ها)، بازی بسیار خوبی در مقابل زورف انجام داد اما در مقابل دفاع الکساندر حرفی برای گفتن نداشت. زورف در یک هشتم نهایی به مصاف شانس بیستم قهرمانی یعنی دیگو شوارتزمن می‌رود که در دور سوم یو اس اوپن طی یک ساعت و ۵۵ دقیقه با نتایج ۶-۴، ۶-۱ و ۶-۳ مقابل تنیس ساندگرن آمریکایی به پیروزی رسید. این تنیسور آرژانتینی ۵ بار ساندگرن را برک کرد و هر چهار فرصت ساندگرن برای برک کردنش را دفع کرد تا با ۷۳ درصد موفقیت در سروهای دومش او را شکست دهد. قهرمان لوس کابوس امسال تا به این جای مسابقات هیچ ستی را از دست نداده و تنها مقابل روبین هاس در دور اول یو اس اوپن کارش به تای برک کشیده شد. زورف و شوارتزمن پیش از این دو بار به مصاف هم رفتند؛ تنیسور آلمانی سال گذشته در مسترز پاریس موفق به پیروزی در برابر شوارتزمن شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار