26/04/2024

نواک جوکوویچ قهرمان تنیس مسترز مادرید شد

  • توسط مریم
  • 21/05/2019
  • 0

نواک جوکوویچ مرد شمارۀ یک و صربستانی تنیس جهان با پیروزی بر استفانوس سیتسیپاس حریف نه چندان مظرح یونانی خود، برای سومین بار قهرمان تنیس مسترز مادرید شد. او توانست جایگاه فردی خود را در رده بندی تنیس همچنان حفظ کند و از طرفی دیگر به افتخارات خود اضافه کند.

در مسابقات تنیس مسترز مادرید که از روز ۱۳ اردیبهشت شروع شد دیشب نواک جوکوویچ توانست استفانوس سیتسیپاس را شکست دهد و قهرمان این دوره از مسابقات شود. این مسابقه که ۱ ساعت و ۳۳ دقیقه طول کشید، جوکوویچ توانست حریف ۲۰ ساله‌اش را با نتایج ۶ بر ۳ و ۶ بر ۴ شکست دهد به مقام قهرمانی برسد.او با این قهرمانی توانست تعداد جام های مسترز خود را به ۳۳ برساند و در این رکورد با رافائل نادال اسپانیایی مشترک شود.سیتسیپاس یونانی پیش از این در نیمه نهایی توانسته بود نادال را شکست دهد و شگفتی ساز شده بود. او دربارۀ فینال گفت:

نواک مستحق پیروزی بود. فوق‌العاده بازی کرد و کار زیادی از دست من برنمی‌آمد. امروز از لحاظ بدنی آماده نبودم و پاهایم با ذهنم هماهنگ نبود و همین باعث شد تا بازی را واگذار کنم ولی به نواک تبریک می گویم.

جوکوویچ پس از این مسابقه مصاحبه کرد و گفت:

این‌ مسابقات در کنار گرند اسلم ‌ها بزرگترین و بهترین جام‌هایی هستند که ما در تنیس داریم در حال حاضر خیلی خوشحال هستم. دیروز پس از نیمه‌نهایی گفتم که پیروزی برایم مهم است چون به اعتماد به نفس زیاد نیاز دارم. پس از استرالیا و در چند ماه اخیر خیلی خوب بازی نمی‌کردم و این هفته به دنبال این بودم تا دوباره به سطح اول تنیسم برگردم. مسابقات را خوب آغاز کردم و بدون اینکه ستی را از دست بدهم قهرمان شدم.به این قهرمانی از لحاظ روحی احتیاج فراوان داشتم و شادمانم که به این مهم دست پیدا کردم و توانستم رکورد فردی خود را نیز ارتقا ببخشم.

نوواک جوکوویچ همچنان مرد شماره 1 تنیس جهان

نواک جوکوویچ در تنیس مسترز مادرید

این دومین عنوان نواک جوکوویچ در فصل ۲۰۱۹ و ۷۴ امین عنوان وی در مسابقات حرفه ‌ای است. او پس از فتح استرالیا در ژانویه امسال در تورنمنت دیگری قهرمان نشده بود. فاصله با نادال در صدر جدول:تنیس‌باز ۳۱ ساله با قهرمانی در مادرید، ۵۲۰/۲۰۲/۱ یورو جایزۀ نقدی بدست آورد و با کسب ۱۰۰۰ امتیاز، جایگاهش در صدر جدول را مستحکم کرد. او در رده‌بندی جدید اختلاف خود با نادال (نفر دوم جدول) را به ۴۱۷۰ امتیاز رساند.در حال حاضر او برترین تنیسور جهان است. صعود دو پله ای استفانوس سیتسیپاس: سیتسیپاس به‌عنوان نایب‌قهرمان ۷۰۰/۶۰۸ یورو جایزه نقدی کسب کرد. او در رده‌بندی جدید که امروز منتشر شد، با دو پله صعود در جایگاه هفتم قرار گرفت که بهترین رتبه او در رده‌بندی به حساب می‌آید. این مسابقات دیشب به پایان رسید و در فینال دو نفره نیز تیم رویر/تکوا با نتیجه ۲-۰ شوارتزمن/تیم را از شکست داد و و برای دومین بار به عنوان قهرمانی تنیس مسترز مادرید رسید.هم چنین در بخش زنان مسابقات مادرید، کی‌کی برتنس هلندی توانست در فینال سیمونا هالپ رومانیایی را در دو ست و با نتایج مشابه ۶ بر ۴ مغلوب کند و به قهرمانی برسد. این قهرمانی که مهم‌ترین افتخار ورزشی برتنس محسوب می‌شود، او را در رده‌بندی جدید به رتبه چهارم رساند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار