26/04/2024

مدیسون کیز در دومین دیدار خود در مسابقات ژوهای، به اولین پیروزی‌اش دست یافت

  • توسط سروش
  • 25/10/2019
  • 0

مدیسون کیز ، شانس سوم قهرمانی در مسابقات ژوهای چین توانست نخستین پیروزی‌اش در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها را به دست آورد.

پیروزی مدیسون کیز در ژوهای چین

کیز تنیسور ۲۴ سالۀ آمریکایی پس از آنکه در نخستین بازی خود برابر ژنگ سای‌سای متحمل شکست ۲-۰ شد، در دومین دیدار خود مقابل تنیسوری از کشور کرواسی قرار گرفت و موفق به برد برابر پترا مارتیچ شد. در دیداری که یک ساعت و ۱۱ دقیقه به طول انجامید، مدیسون کیز با رنکینگ شمارۀ ۱۳ برابر پترا مارتیچ با ردۀ شماره ۱۵ قرار گرفت که در پایان این کیز بود که توانست به پیروزی برسد. در این دیدار مدیسون کیز در دو ست متوالی و با امتیازات ۶-۳ و ۶-۴ برابر سید پنجم قهرمانی، مارتیج به برتری رسید تا با کسب یک پیروزی از دو بازی در جایگاه دوم گروه C این رقابت‌ها قرار گیرد. تنیسور چینی در ردۀ نخست قرار دارد و مارتیچ هم در مکان سوم قرار گرفته است. اوضاع به‌گونه‌ای است که مدیسون کیز در بهترین حالت می‌تواند به ردۀ دوم این گروه بسنده کند و جنگ صعود و صدرنشینی در مسابقۀ بین پترا مارتیچ و ژنگ سای‌سای مشخص خواهد شد.

در دیدار مقابل مارتیچ، هر دو تنیسور آمار تقریباً نزدیکی در سرویس‌هایشان داشتند. کیز ۳ امتیاز مستقیم از سرویس‌های خود به دست آورد که این آمار برای پترا مارتیچ به ۲ امتیاز مستقیم سرویس می‌رسید. تنیسور آمریکایی در ۷۴% از سرویس‌های نخست و ۴۴% از سرویس‌های دوم و برگشتی‌اش موفق بود که عملکرد تنیسور کروات به ۷۱% پیروزی در ست‌های اول و ۵۸% در سرویس‌های برگشتی می‌رسید. همچنین کیز ۳ از ۶ بخت بریک پوینت خود در این بازی را سیو کرد که مارتیچ تنها موفق به سیو یک از دو فرصت بریک پوینتش شد. مدیسون کیز البته به اما و اگرهای صعودش از این گروه توجهی ندارد و از اینکه توانسته به اولین پیروزی خود در تورنمنت ژوهای برسد، راضی است.

مدیسون کیز

تنیسور ۲۴ سالۀ آمریکایی دراین‌باره می‌گوید:

فکر می‌کنم امروز توانستم سرویس‌های خوبی بزنم. در دیدار اولم خطاهای ناخواستۀ زیادی را انجام دادم و به همین دلیل نیز بازنده شدم. اما امروز احساس می‌کنم که مسابقۀ بهتری انجام دادم و ضربات بهتری به توپ وارد نمودم. به اما و اگرها و شرایط صعود فکر نمی‌کنم. خوشحالم که بازی خوبی را انجام دادم و اگر این آخرین مسابقۀ من در این تورنمنت است، خوشحالم که آن را با پیروزی پشت سر گذاشتم. به هیچ وجه ناراحت و عصبانی نیستم که انتهای فصل را بدین شکل به پایان رساندم.

مارتیچِ ۲۸ ساله به تازگی با مربی خود، ساندرا زانیوسکا قطع همکاری کرده و تا اینجای فصل عملکرد به نسبت خوبی را از این تنیسور اهل اسپلیت کرواسی شاهد بودیم. او توانسته در بین ۲۰ تنیسور برتر دنیا و در جایگاه پانزدهم قرار گیرد و در بازی امروز هم در برخی مقاطع مسابقه موفق به ارائه نمایش مثبتی از خود شد. این دومین رویارویی بین مارتیچ و کیز بود که در دیدار قبلی این پترا مارتیچ بود که در سال ۲۰۱۷ و در مسابقات اوپن فرانسه (رولان گاروس) موفق به شکست کیز شده بود. در آن رقابت‌ها و در مرحلۀ یک سی و دوم نهایی، مارتیچ توانسته بود با حساب ۲-۱ و با نتایج ۳-۶، ۶-۳ و ۶-۱ برابر کیز به پیروزی برسد و راهی دور سوم این رقابت‌ها شود. کیز در پایان گفتگوی خود با خبرنگاران اظهار داشت:

در مجموع سال خوبی برایم رقم خورد. در ابتدای فصل، شروع متزلزلی داشتم ولی رفته رفته توانستم خودم را پیدا کنم و شرایط بهتری را رقم بزنم. بدیهی است که هم در اینجا و هم در برخی از تورنمنت‌های دیگر شکست‌های ناامید کننده‌ای داشتم، اما برای اولین بار است که در طول یک فصل توانستم در دو تورنمنت به مقام قهرمانی برسم. چیزهای زیادی برای خوشحالی و چیزهای زیادی هم برای آموختن وجود دارم و امیدوارم که در فصل بعد بتوانم شرایطی بهتر از امسال داشته باشم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار