26/04/2024

رولان گاروس 2019 ؛ رافائل نادال دومین سال پیاپی قهرمانی خود را جشن گرفت

  • توسط ملیسا
  • 10/06/2019
  • 0

رقابت‌های رولان گاروس ۲۰۱۹ به پله پایانی خود رسید و رافائل نادال مرد شماره دو تنیس جهان با غلبه بر دومینیک تیم قهرمانی خود را در سال ۲۰۱۹ نیز جشن گرفت.

فتح قله رولان گاروس 2019 توسط رافائل نادال اسپانیایی

دومین «گرند اسلم» از گرند اسلم‌های چهارگانه سالانه تحت عنوان مسابقات تنیس آزاد فرانسه ۲۰۱۹ رولان گاروس، که از روز ۵ خرداد ۱۳۹۸ آغاز شده است به پله نهایی خود رسید و رافائل نادال اسپانیایی و دومینیک تیم اتریشی برگزار کننده فینال این رقابت بودند، دقیقا همانند پارسال که رافائل نادال باز هم با غلبه بر دومینیک تیم همانند فینال امسال بر وی غلبه کرد و۱۱مین عنوان قهرمانی خود در اپن فرانسه را جشن گرفت و امسال به این قهرمانی تعداد قهرمانی هایش را به عدد ۱۲ رساند.

رولان گاروس 2019 رافائل نادال

از مصاف های قبلی این دو تنیسور بدانید که قبلا از این بازی ۱۲ بار به مصاف یک دیگر رفته بودند و نادال ۳۲ ساله در مصاف‌های قبلی ۸ بار پیروز و ۴ بار نیز بازی را به حریف ۲۵ ساله اش واگذار کرده بود.

نیمه نهایی: پیش از این دومینیک تیم در مرحله نیمه نهایی رولان گاروس ۲۰۱۹ کار بزرگی را انجام داده بود و مرد شماره یک تنیس جهان یعنی نواک جوکوویچ صربستانی را از پیش رو برداشته بود و با شکستی که بر نواک جوکوویچ تحمیل کرد نوار پیروزی های او را بعد از ۲۶ بازی پاره کرد.این بازی که ۴ ساعت و ۱۳ دقیقه طول کشید در نهایت با نتایج ۵-۷، ۷-۵، ۵-۷، ۶-۳ ۲-۶ به پایان رسید و دومیینیک به فینال صعود کرد.

رافائل نادال نیز در مرحله نیمه نهایی توانسته بود در بازی که ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه به طول انجامید، با نتایج ۶ بر ۳، ۶ بر ۴ و ۶ بر ۲ راجر فدرر سوییسی را در سه ست از پیش رو بر دارد و به فینال صعود کند.

بد نیست در خصوص رکورد داران این رقابت ها بدانید:

  • بیشترین تعداد قهرمانی: رافائل نادال با ۱۲ قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴, ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹
  • بیشترین تعداد پیروزی رافائل نادال
  • بیشترین تعداد قهرمانی پیاپی: رافائل نادال با ۵ قهرمانی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴
  • جوان‌ترین قهرمان: مایکل چانگ در سال ۱۹۸۹ با ۱۷ سال و ۳ ماه سن
  • مسن‌ترین قهرمان: آندرس گیمنو در سال ۱۹۷۲ با ۳۴ سال و ۱۰ ماه سن
  • تنیس‌بازانی که بدون از دست دادن ست قهرمان شدند: ایلیه ناستاسه، بیورن بورگ و رافائل نادال
  • طولانی‌ترین مسابقه: بین پل آنری-متیو و جان ایزنر در دور دوم مسابقات در سال ۲۰۱۲ (۷۶ گیم/ ۱۸-۱۶ در ست پنجم)
  •  طولانی‌ترین مسابقه از لحاظ زمانی: بین فابریس سانتورو و آرنو کلمان با ۶ ساعت و ۳۳ دقیقه (۱۴-۱۶ در ست پنجم)
  • طولانی‌ترین دیدار فینال از لحاظ زمانی: بین متس ویلندر و گیرمو ویلاس در سال ۱۹۸۴ با ۴ ساعت و ۴۲ دقیقه

و اما فینال برگزار شده این رقابت ها بین این دو تنیسور در ورزشگاه فیلیپ شاتریه که مملو از جمعیت بود رافا نادال ملقب به سلطان خاک با نتیجه ۳ بر یک و با رقم زدن ست های ۱-۶ ۱-۶ ۷-۵ ۳-۶ توانست دومینیک تیم اتریشی را شکست دهد و برای دوازدهمین باز قهرمانی خود را جشن بگیرد. این رقابت ها که ۲۰۰۰ امتیازی بود و به بازیکن قهرمان ۲۰۰۰ امتیاز تعلق می گرفت این بار نیز به نادال رسید و او توانست امتیازهای خود را ر رتبه جهانی ارتقا ببخشد.

هم چنین جایزه این رقابت ها یعنی دو میلیون و ۳۰۰ هزار یورو را از آن خود کرد. بد نیست بدانید راجر فدرر سوییسی با ۲۰ گرند اسلم در کارنامه خود از این حیث رکورد دار است و نادال با ۱۸ قهرمانی در تعقیب وی است و دور از دسترس نیست که نادال بتواند این عنوان مهم را از این اسطوره سوییسی بگیرد و خود به تنهایی پیشتاز گرند اسلم ها باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار