26/04/2024

آموزش تصوریری روش صحیح اورگریپ راکت تنیس

  • توسط مریم
  • 02/08/2019
  • 0
انتخاب راکت تنیس مناسب

برای آنکه گریپ یا دسته راکت بهتر در دستان شما قرار بگیرد و زمان بازی احساس راحتی بیشتری با دسته راکت داشته باشید بهتر است روش صحیح اورگریپ راکت تنیس را بدانید و از آن استفاده کنید. نیازی نیست برای این کار از نوارهای اورگریپ گران قیمت استفاده کنید، نوارهای ارزان نیز میتوانند نیاز شما را برآورده کنند.

ابتدای کار

ابتدای کار

ابتدای کار

برای شروع اورگریپ که در تصویر نشان داده شده، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ممکن است سطح خارجی نوار دارای یک پوشش پلاستیکی شفاف باشد در این صورت آن را جدا کنید.
  2. پوشش چسبناک انتهای اورگریپ را که بر روی صطح داخلی آن قرار دارد (در صورت وجود) از آن جدا کنید. حواستان باشد تا این پوشش را به طور کامل از نوار جدا نکنید، در واقع این پوشش به شما کمک می کند تا قسمت انتهایی نوارتان را در اورگریپ راکت تنیس برایتان محفوظ نگاه دارد.
  3. نوار جداکنند نوار را نیز بکنید.
  4. برای آنکه نوار در دسترستان باشد قسمت انتهایی آن را روی لبه میز یا روی تیشرتتان بچسبانید.
  5. اگر راست دست هستید، راکت را در دست چپتان بگیرید، راکت را بدون شیب و انتهای آن به سمت بالا قرار دهید.
  6. اگر نوار شما به اصطلاح non-tapered است (انتهای نوعی از نوارها مورب و نوعی دیگر صاف است به نوع اول tapered و نوع دوم را non-tapered مینامند) نوار را به اندازه نیم اینچ پایین تر از لبه دسته راکت قرار دهید این کار باعث می شود تا اورگریپ محکم تری داشته باشید.
  7. با انگشت شست دست چپ خود انتهای نوار را بر روی دسته راکت نگاه دارید.

اولین دور

اولین دور

در همان حالی که انتهای نوار را با انگشت خود گرفته اید شروع به پیچاندن نوار کنید با این کار لبه بالای نوار شما، انتهایی ترین لایه گریپ راکت را می پوشاند. همانطور که نوار را با دست راست خود میکشید، دسته راکت را با دست چپتان بچرخانید. برای آنکه نوار به خوبی روی دسته را کت شما را بپوشاند باید اندکی نوار را بکشید تا محکم شود.

جابه جایی انگشتان

جابه جایی انگشتان

جابه جایی انگشتان

حین اولین دور اورگریپ، نگه داشتن انگشت شست روی نوار در موقعیتی، عجیب و غیرعادی می شود، بادقت جای آن را با چهار انگشت دست خود عوض کنید. زمانی که دور اول به طور کامل تمام و موقعیت نوار شما ثابت شد، میتوانید دستتان را از حالات عجیب و غریب گرفتن راکت خلاص کنید و دسته راکت را هر طور که راحتید در دست بگیرید.

قسمت انتهایی

قسمت پایانی

قسمت پایانی

در این تصویر انتهای اورگریپ راکت تنیس که از دور دوم به بعد دسته راکت را کاملاً پوشانده، به شما نشان داده شده است. از دور دوم به بعد تنها باید به طور یکسانی نوار را بکشید تا اورگریپ محکمی داشته باشید.

ایجاد زاویه رو به پایین

زاویه رو به پایین

زاویه رو به پایین

زمانی که لبه بالایی نوار و لبه بالایی گریپ اصلی راکت روی هم بیافتند، یعنی کل دسته نوار پیچ شده باشد، نوار را با شیب کمی به سمت پایین بکشید و کار خود را ادامه دهید.

پوشاندن لبه ها

پوشاندن لبه ها

پوشاندن لبه ها

میزان هم پوشانی لبه ها در هر دور به خود شما و مدل دسته و طول اورگریپ شما بستگی دارد اما اصولاً همپوشانی تقریبی یک سوم عرض اورگریپ درست و منطقی می باشد.

چسباندن انتهای نوار

اقدم پایانی

اقدم پایانی

اگر نوار را به درستی و با همپوشانی صحیح پیچیده باشید، نوار شما تقریباً همزمان با اتمام نوارپیچی گریپ تمام می شود. قسمت چسبناک انتهای مورب اورگریپ، آن را تا زمانی که نوار چسب را آماده کنید، ثابت نگاه می دارد.

از اورگریپ راکت تنیس خود لذت ببرید

نوار چسب مخصوص اورگریپ را بر روی قسمت انتهایی نوار بچسبانید تا قسمت مورب را پوشش دهد و نوار را در سر جای خود ثابت نگاه دارد. دقت کنید که چسب را کاملاً صاف زده و برای دور دوم ادامه چسب را روی خودش قرار دهید نه روی اور گریپ

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار