26/04/2024

راهنمای شرکت در مسابقات تنیس گرند اسلم

  • توسط ملیسا
  • 13/12/2019
  • 0
مسابقات تنیس گرند اسلم

شرکت در مسابقات تنیس گرند اسلم برای خود یک پروژه به حساب می‌آید و باید نسبت به مسافرت، اقامت و بلیط آن مسابقات نهایت دقت را بکنید.

در اکثر موارد، شما مجبورید مسافت طولانی را در سفر باشید تا در یکی از شهرهای اصلی که تورتونمت در آن برگزار می‌شوید حضور پیدا کنید.

همانطور که می‌دانید مسابقات آزاد استرالیا یا Australia Open در شهر ملبورن، مسابقات آزاد فرانسه یا French Open در شهر پاریس، ویمبلدون در لندن و مسابقات آزاد آمریکا در نیویورک برگزار می‌شود.

مسابقات تنیس گرند اسلم

چگونه در مسابقات تنیس گرند اسلم شرکت کنیم؟

چگونه بهترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا کنیم؟

چیزی که باید در ذهن خود داشته باشید این است که هر چه زودتر برنامه سفر خود را بریزید، گزینه‌های بهتر و بلیط‌های ارزانتری در اختیار خواهد داشت.

پیشنهاد ما این است که سفرتان را شش یا سه ماه قبل از تورنومنت برنامه‌ریزی کنید.

برای این منظور کارهای زیر را باید انجام دهید:

  1. از طریق وب‌سایت‌هایی نظیر kayak.com، orbitz.com و jetboard.com.au خطوط پروازی به شهرهای مقصدتان را بررسی کنید.
  2. بررسی کنید که آیا می‌توانید از طریق خطوط هوایی ارزان‌قیمت نظیر easyjet.com، Ryanair.com و jetblue.com و غیره بلیطتان را تهیه کنید.
  3. وقتی در مورد خط هوایی و قیمت‌های آن اطمینان حاصل کردید، به سایت رسمی آن خط هوایی رفته و قیمت‌ها را در آنجا چک کنید. در اکثر مواقع قیمت‌ بلیط در سایت اصلی هواپیمایی ارزانتر از سایت‌های واسط و آژانس‌های هواپیمایی است. با این کار دیگر هزینه سود واسط‌ها را هم پرداخت نخواهید کرد.

چگونه به‌صرفه‌ترین هتل‌ها را پیدا کنیم؟

اگر بضاعت یک هتل را ندارید، هنوز هم گزینه‌های خوبی برای اقامت در شهرهای موردنظر وجود دارد. Couch Surfing بستری است که با کمک آن می‌توانید در اتاق‌ خانه افراد با هزینه بسیار پایین اقامت داشته باشید.

لطفا پیش از انتخاب این گزینه، شرایط و ضوابط این بستر را به دقت مطالعه کنید تا پشیمان نشوید.

اما اگر دوست دارید در هتل اقامت کنید، موارد زیر را حتما در نظر داشته باشید:

  • فاصله هتل تا محل برگزاری مسابقات
  • فاصله هتل تا سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی شهر مانند مترو، قطارهای شهری و اتوبوس

سایت‌های معدودی وجود دارند که با کمک آنها می‌توانید بر اساس فاصله تا محل برگزاری مسابقه، هتل خود را انتخاب کنید.

در سایت‌هایی مانند Hotels.com و Tripadvisor.com فقط کافیست تاریخ را انتخاب کرده و در فیلد موقعیت یکی از موارد زیر را وارد کنید:

  • Rod Laver Arena, Melbourne, Australia
  • Stade de Roland Garros, Paris, France
  • Wimbledon Lawn Tennis Museum, London, UK
  • USTA Billie Jean King National Tennis Center

پس از این کار فهرستی از هتل‌ها بر اساس فاصله تا استادیوم نمایش داده خواهد شد. سپس می‌توانید با واردکردن قیمت، امکانات رفاهی و دیگر فاکتورها، نتیجه جستجو را محدودتر کنید.

همچنین با استفاده از Google Maps و عبارات‌ بالا می‌توانید هتل‌های نزدیک به استادیوم‌ها را مشاهده کنید.

وقتی به نتیجه موردنظر خود دست پیدا کردید کافیست با استفاده از سایت‌های هتلداری بالا، اتاقتان را رزرو کنید و گزینه بهتر این است که به وب‌سایت هتل موردنظرتان رفته و از طریق آن اقدام به رزرو اتاق کنید.

اگر به دنبال هتل‌های ارزانتر می‌گردید و دنبال سورپرایز نیز هستید (که البته در اکثر موارد این سورپرایزها مثبت هستند)، سری به سایت hotwire.com بزنید.

Hotwire پیشنهادهای ویژه‌ای برای هتل‌ها دارد و به شما اجازه می‌دهد که در موقعیت‌های مکانی خاصی اتاقتان را رزرو کنید اما به شما نمی‌گوید که دقیقاً در چه هتلی اقامت خواهید داشت و این یک سورپرایز است.

 

نکته: هر چه فاصله هتل تا محل برگزاری مسابقات دورتر باشد، هزینه آن نیز پایینتر است.

وقتی در حال انتخاب هتل از طریق hotwire.com، agoda.com و دیگر وب‌سایت‌های رزرو هتل هستید، حتما به فاصله هتل تا استادیوم توجه کنید.

چگونه باید بلیط خرید؟

بهترین و امن‌ترین روش خرید بلیط، اقدام از طریق وب‌سایت اصلی مسابقات است. تمام وب‌سایت‌های اصلی بخشی برای خرید بلیط دارند و بهترین راه این است که از آن طریق اقدام کنید.

 

در فهرست زیر می‌توانید وب‌سایت اصلی چهار تورنومنت اصلی گرند اسلم را مشاهده کنید:

  1. مسابقات آزاد تنیس استرالیا
  2. مسابقات آزاد تنیس فرانسه (رولاند گاروش)
  3. ویمبلدون
  4. مسابقات آزاد تنیس آمریکا

صدها وب‌سایت دیگر وجود دارند که بلیط‌های این مسابقات را به فروش می‌رسانند اما اکثر آنها مبلغ اضافی را به عنوان سود برای خود برداشته و نسبت به سایت‌های اصلی، بلیط گرانتری را ارائه می‌کنند و البته بسیاری از آنها نیز صرفاً تقلبی بوده و کلاهبرداری می‌کنند.

زمانی که در حال خرید بلیط هستید موارد زیر را به خاطر بسپارید:

سیدهای برتر (در اکثر موارد 2 تا 4 سید اول) همیشه در زمین‌های مرکزی که پولی نیز هستند بازی می‌کنند. اگر می‌خواهید بازی راجر فدرر یا رافائل نادال را به صورت زنده ببینید، مجبورید بلیط استادیوم اصلی را بخرید.

در تمام چهار گرند اسلم به طور کلی دو استادیوم اصلی وجود دارد. مسئولین برگزاری مسابقات سیدهای اصلی را بین این دو زمین تقسیم می‌کنند اما شما پیشتر نمی‌دانید که مثلا رافائل نادال قرار است اولین راند بازی‌های خود را در چه زمینی انجام دهد.

بنابراین اگر واقعا دلتان می‌خواهد که بازی رافا را در گرند اسلم تماشا کنید، مجبورید حداقل بلیط چهار روز را تهیه کنید. به همین خاطر است که او تنها در روز دوم بازی می‌کند و شما نیز نمی‌دانید که کدام یک از دو روز این بازی انجام خواهد گرفت.

برای مثال، در مسابقات آزاد تنیس استرالیا 2011، راجر فدرر (سید دوم) و نوواک جوکوویچ (سید سوم) در روز اول، و رافائل نادال (سید اول) و رابین سادرلینگ (سید چهارم) در روز دوم مسابقه دادند.

 

در اکثر موارد، رافا اولین مسابقه‌اش را در زمین مرکزی اصلی انجام می‌دهد؛ البته امکان آن وجود دارد که او این مسابقه را در زمین مرکزی دوم نیز انجام دهد که در این صورت باز هم مجبورید برای آن یک بلیط مجزا تهیه کنید.

مشکل بعدی بحث انجام بازی در روز یا شب است؛ چون نمی‌دانید تنیسور محبوب شما روز بازی خواهد کرد یا شب. مسابقات روزانه یا شبانه تنها در رقابت‌های آزاد تنیس استرالیا صورت می‌گیرد و این در حالی است که در گرند اسلم‌های دیگر نظیر ویمبلدون و رولاند گاروش، بلیط شما برای هر دو حالت معتبر خواهد بود هر چند بازیکنان معروف کمتر پیش آمده تا در زیر نور چراغ بازی کنند.

هر گرند اسلم شیوه گوناگونی برای خرید بلیط دارد. به نظر من خرید بلیط برای مسابقات آزاد استرالیات و رولاند گاروش آسانترین آنهاست درحالیکه خرید بلیط برای ویمبلدون بسیار سخت و پیچیده است.

انواع مختلفی از بلیط‌ها موجود است. برای مثال:

  • بلیط تک‌نفره برای زمین مرکزی A و B
  • بلیط تک‌نفره برای زمین‌های خارجی
  • پک بازیکن / بسته سازمانی

هر بلیط برای هر زمین مرکزی شماره مخصوص به خود را دارد و شما باید صندلی خود را برای روز مشخص و زمان بازی (در حالاتی که شب و روز مهم است) از پیش رزرو کنید. همین بلیط برای تمام زمین‌های خارجی به غیر از زمین مرکزی دیگر معتبر خواهد بود.

بلیطی که مخصوص زمین‌های خارجی است شماره ندارد، بنابراین شما می‌توانید روی هر صندلی که دلتان خواست و هر زمان که مایل بودید بنشینید. با این نوع بلیط شما اجازه ورود به زمین‌های مرکزی را ندارید.

پک بازیکن / بسته سازمانی یک نوع خاص و البته بسیار گران از بلیط‌هاست (400 یورو و بیشتر) و شامل صندلی‌های خوب، بازدید از منطقه بازیکنان، هدایا و مزایای دیگر است.

نمونه زیر برای مسابقات گرند اسلم رولاند گاروش 2011 می‌باشد.

 

نکاتی برای اینکه بهترین تجربه از سفر را داشته باشید

1. بهترین زمان بازدید از مسابقات، هفته اول آن می‌باشد. شما در این زمان می‌توانید بازی اکثر تنیسورهای مشهور جهان را ببینید و البته در زمین‌های خارجی نیز مسابقات بی‌نظیری انجام خواهد پذیرفت. در هفته دوم اکثراً مسابقات دونفره و رقابت تنیسورهای جوان آغاز می‌شود. اکثر مسابقات مهم در زمین‌های مرکزی اصلی انجام می‌گیرد.

2. به نظر من بهترین جا برای نشستن، پشت زمین است. در این حالت شما دیگر مجبور نخواهید بود سرتان را دائما به چپ و راست بچرخانید. شما می‌توانید با این زاویه دید، تاکتیک‌ها و دقت تنیسورها را به خوبی ببینید.

هر چند در اکثر زمین‌های خارجی، شما نمی‌توانید پشت بازیکنان بنشینید. اما تماشای آنها از بالا به خصوص اگر موازی با خط مبداً نشسته باشید تجربه بی‌نظیری است.

3. اگر رقابت بین دو تنیسور بزرگ در زمین‌های خارجی زمانبندی شده باشد، به هیچ وجه امکان این وجود ندارد که بتوانید وارد استادیوم شوید اگر دیر به آنجا برسید. مثلا زمانیکه در سال 2009 در رقابت‌های رولاند گاروش حضور پیدا کردم، خیلی دوست داشتم مسابقه اندی رادیک را ببینم برای همین منظور برای آنکه جای خوبی را انتخاب کنم مجبور شدم یک مسابقه قبل از آن در محل حاضر شوم و مسابقات دونفره زنان را ببینم. وقتی مسابقه رادیک شروع شد، زمین شماره 2 رولاند گاروش مملو از جمعیت بود به حدی که افراد زیاد پشت در ماندند و نتوانستند مسابقه را از نزدیک مشاهده کنند.

4. قبل از بازی محل سرویس‌های بهداشتی و فروش غذا و نوشیدنی را پیدا کنید.

هر وقت یک مسابقه در زمین اصلی به اتمام می‌رسد، هزاران نفر به سمت نزدیکترین سرویس بهداشتی و غذافروشی حمله‌ور می‌شوند. مسابقات گرند اسلم بسیار شلوغ است. سعی کنید از حضور در ساعت‌های شلوغ دوری کرده و پیش از اتمام مسابقه، استادیوم را ترک کنید.

5. اگر می‌خواهید از این مسابقات، سوغاتی، تی‌شرت و دیگر وسایل مربوط به تنیس را خریداری کنید، فروشگاه‌های متعددی در اطراف محل برگزاری مسابقات وجود دارند. یادتان باشد که برخی از پرطرفدارترین اجناس در هفته اول رقابت‌ها تمام می‌شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار