27/04/2024

رافائل نادال به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات مسترز پاریس راه یافت

  • توسط سروش
  • 01/11/2019
  • 0

در آخرین ساعات روز پنج‌شنبه به‌وقت ایران و در چهارچوب مسابقات مسترز رولکس پاریس، رافائل نادال اسپانیایی به روند برتری خود در مقابل استنیسلاس واورینکا ادامه داد.

صعود رافائل نادال به یک چهارم نهایی تنیس پاریس

رافائل نادال حریف سوییسی خود را با نتایج ۶-۴، ۶-۴ از پیش رو برداشت تا در دوران حرفه‌ای خود برای هفتمین‌بار به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات مسترز هزار امتیازی پاریس راه یابد. با احتساب نتیجه این دیدار، نادال حالا در مجموع دیدارهای خود برابر واورینکا در تمام مسابقات ATP، نوزده پیروزی و سه شکست کسب کرده است. او در شش دیدار اخیر خود برابر واورینکا به پیروزی رسیده است. پیش از این آخرین دیدار دو تنیسور در مسابقات Nitto ATP Finals سال ۲۰۱۵ رقم خورد. نادال همچنین با این پیروزی موفق شد یازدهمین فصل بازی خود را که در آن به ۵۰ پیروزی دست می‌یابد تجربه کند. تنیس ‌باز شماره دوی رنکینگ ATP در گیم سوم موفق شد واورینکا را که سید شانزدهم این تورنومنت بود بریک کند. رافا همچنین در گیم هشتم توانست بریک پوینت واورینکا را خنثی کند. در این دیدار که از مرحله سوم تورنمنت مسترز پاریس برگزار می‌شد، هردو تنیسور اشتباهات قابل توجهی داشتند. رافائل نادال و واورینکا روی هم رفته در مقابل ۳۷ ضربه وینر، مرتکب ۳۲ خطای فردی نیز شدند.

واورینکا در صورتی می‌توانست مجوز حضور در مسابقات Nitto ATP Finals امسال را کسب کند که در این رویداد به قهرمانی می‌رسید اما تنیسور سوئیسی در ادامه مسیر خود در این مسابقه نَه ‌تنها دیگر هرگز با بریک پوینت روبه‌رو نشد بلکه زمانی که بازی در ست دوم ۴-۴ مساوی بود و خودش سرویس را در اختیار داشت با عملکردی ضعیف یک‌بار دیگر توسط حریف نامدار اسپانیایی خود بریک شد. تنیسور ۳۳ ساله و پرافتخار اسپانیایی به‌دنبال آن است که برای پنجمین مرتبه در دوران ورزشی خود، فصل مسابقات تنیس را در رده نخست رنکینگ تنیس مردان تمام کند. نادال اگر بتواند سه بازی بعدی خودش را ببرد و برای نخستین ‌بار قهرمانی در مسابقات مسترز هزار امتیازی پاریس را جشن بگیرد، می‌تواند به این دستاورد برسد. همچنین نادال در صورت قهرمانی در پاریس رکورد قهرمانی‌های خودش در مسابقات مسترز را به ۳۶ عنوان افزایش خواهد داد.

رافائل نادال

اما گام بعدی برای نادال، مصاف با جو ویلفرد تسونگا، تنیسور نام‌آشنای فرانسوی خواهد بود. تسونگا برای غلبه بر یا لنارد استروف مجبور شد دو مچ پوینت حریف را خنثی کند و در نهایت توانست حریف آلمانی را با نتایج ۲-۶، ۶-۴، ۷-۶ (۶) از پیش رو بردارد. استروف در تای بریک ست سوم ۶/۴ از سونگا پیش افتاده بود اما او تنیس‌باز فرانسوی با یک ضربه والی زیبا موفق شد فاصله را به حداقل برساند. استروف سپس ضربه بک‌هند و یک توپ دیگر خودش را به تور زد تا حریف مچ پوینت را در اختیار بگیرد، سونگا نیز قدر این فرصت را دانست و با پیروزی در این دیدار هفتمین حضور خود در مرحله یک چهارم نهایی رویدادهای فصل جاری و اولین یک چهارم نهایی مسترز ۱۰۰۰ امتیازی خود از سال ۲۰۱۶ را تجربه کرد. تسونگا پس از پایان این دیدار در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

این مسابقه بسیار نزدیک بود. ممکن بود سناریوی دیگری رقم بخورد. تنها چند امتیاز را به‌صورت پشت‌سرهم کسب کردم. من از بازی خودم بسیار راضی هستم. استروف نیز خیلی خوب بازی کرد.

قهرمان سال ۲۰۰۸ همین رویداد اکنون به ‌دنبال سومین عنوان قهرمانی خود در فصل جاری است هرچند در دیدارهای رو در روی خود برابر نادال تنها چهار پیروزی برابر نه شکست تجربه کرده است. سونگا در ادامه صحبت‌های خود گفت:

این نوع مسابقات باعث پیشرفت شما می‌شوند. وقتی شما در مقابل بهترین‌ها بازی می‌کنید، فارغ از آنکه بازی را ببرید یا ببازید همیشه نفع خواهید برد. زمانی که در مرحله اول با رافا بازی کنید به مشکل خواهید خورد. اما اگر در مرحله یک چهارم نهایی مقابل او قرار بگیرید عادی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار