26/04/2024

تنیس مسترز کانادا ۲۰۱۹؛ قهرمانی زوج زبالوس و گرانولرز در دوبل مردان

  • توسط سروش
  • 13/08/2019
  • 0

در روز پایانی رقابت های تنیس مسترز کانادا که به راجرز کاپ نیز شهره است، زوج زبالوس و گرانولرز در رقابت های دوبل مردان به مقام قهرمانی رسیدند.

قهرمانی زوج زبالوس و گرانولرز در تنیس مسترز کانادا

مسابقات تک نفره و دوبل آقایان تنیس مسترز کانادا در شهر مونترال برگزار می‌شود و در دیدار پایانی این رقابت ها، زوج مارسل گرانولرز از اسپانیا و هوراسیو زبالوس از آرژانتین مقابل وسلی کول‌هوف و رابین هاس از کشور هلند قرار گرفتند که در پایان این زوج اسپانیایی – آرژانتینی حاضر در این مسابقات بودند که توانستند به مقام قهرمانی بخش دوبل مردان دست یابند. این اولین تورنمنت زبالوس و گرانولرز به عنوان یک تیم بود که آن ها در اولین تجربه حضورشان در کنار یکدیگر موفق به فتح یک رقابت مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شدند. در دیدار پایانی رقابت های دوبل مردان تنیس مسترز کانادا که ۸۱ دقیقه به طول انجامید، زوج زبالوس/گرانولرز توانستند با حساب ۲-۰ و با امتیازات مشابه ۷-۵ برابر کول‌هوف/ هاس به پیروزی برسند و فاتح این مسابقات شوند. پس از ۴۵ سال، برای اولین بار است که یک زوج اسپانیایی – آرژانتینی می تواند فاتح رقابت های دوبل آقایان شود. آخرین بار در سال ۱۹۷۴، مانوئل اُرانتس از اسپانیا و گیلرمو والاس از آرژانتین توانسته بودند به مقام قهرمانی مسابقات راجرز کاپ در بخش دو نفره مردان دست یابند.

مارسل گرانولرز پس از قهرمانی در مسابقات راجرز کاپ در مصاحبه ای گفت:

این برای اولین بار است که ما در کنار یکدیگر و در یک تورنمنت تنیس شرکت کرده ایم. البته ما از هم شناخت کافی داریم و خوشحالم که توانستیم به قهرمانی این مسابقات دست یابیم. یک دیدار فوق العاده را پشت سرگذاشتیم و امیدوارم که بار دیگر به همراه زبالوس بتوانم در رویدادهای بعدی تنیس نیز شرکت داشته باشم.

مسابقات راجرز کاپ یک خاطره شیرین برای مارسل گرانولرز بود که یک ماه پیش به خاطر از دست دادن مادربزرگش، دوران سختی را سپری می کرد. تنیسور اسپانیایی پس از فتح جام رقابت های دوبل راجرز کاپ عنوان کرد که این جایزه را به مادربزرگش تقدیم می کند. البته این تنها قهرمانی های این زوج اسپانیایی و آرژانتینی در مسابقات دوبل آقایان نبوده است. گرانولرز به همراه دیگر هم وطنش لوپز توانسته بود در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ در مسابقات رم و پاریس به قهرمانی برسد و هوراسیو زبالوس نیز در کنار نیکولا مکتیچ کروات موفق شده بود در رقابت های اوپن BNP Paribas در اوایل سال جاری، به قهرمانی این بازی ها دست یابد.

تنیس مسترز کانادا زبالوس گرانولرز

بدین ترتیب این دو تنیسور می توانند جایزه ۳۱۱,۹۱۰ دلاری این مسابقات را بین خود تقسیم نمایند و جهش خوبی نیز در رنکینگ مردان در بخش دوبل داشته باشند. به خصوص زبالوس که می تواند در رنکینگ آینده تنیس در قسمت دوبل برای اولین بار در بین ۱۰ تنیس باز برتر جهان قرار گیرد.

هوراسیو زبالوسِ آرژانتینی نیز پس از قهرمانی در رقابت های تنیس مسترز کانادا اظهار داشت:

این عالی است، نمی دانم الان چه بگویم. مربی به من گفت که چه هنگام ما می توانیم به پیروزی برسیم. قهرمانی در این مسابقات، آن هم تورنمنتی بدین شکل دیوانه وار است. من از سال گذشته حضور در رقابت های دوبل را شروع کردم و انتظار نداشتم که پس از یک سال، بتوانم به قهرمانی در چنین مسابقاتی برسم.

او در ادامه صحبت هایش می افزاید:

برای اولین بار است که در اینجا (مونترال) حضور پیدا می کنم. هفته بسیار خوبی را در کنار مارسل پشت سرگذاشتم و تا مدت ها این هفته را به یاد خواهم آورد. بابت این قهرمانی بسیار خوشحال هستم و نمی توانم چیز دیگری بگویم.

گفتنی است به نفرات دوم تنیس مستر کانادا که زوج هلندی وسلی کول‌هوف و رابین هاس بودند، جایزه ای به ارزش ۱۵۲,۲۱۰ دلار تعلق خواهد گرفت و همچنین ۶۰۰ امتیاز نیز به آن ها در رده بندی هفته آینده اضافه خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار