27/04/2024

بائنا: جوکوویچ در مقایسه با نادال و فدرر بازیکن کامل‌تری است

  • توسط مینا
  • 28/08/2019
  • 0

روبروتو کاربالس بائنا، در نخستین بازی خود در رقابت‌های یو اس اوپن با قرعه بسیار سختی مواجه شد. او باید به مصاف قهرمان دوره گذشته این مسابقات و مرد شماره یک تنیس دنیا یعنی نواک جوکوویچ می‌رفت.

صحبت های بائنا در خصوص نواک جوکوویچ

مسابقه‌ای که در نهایت برگزار شد و طبق پیش‌بینی‌ها، این نواک جوکوویچ بود که به راحتی و در سه ست متوالی از سد این تنیسور اسپانیایی گذشت. حال بائنا در مصاحبه‌ای که قبل از دیدار او با نواک جوکوویچ توسط ATP نقل شده است درباره مسابقه خود با این تنیس باز صربستانی صحبت کرده است. در ادامه توجه شما را به گفت‌و‌گوی این تنیسور اسپانیایی جلب می‌نماییم:

من چیزی برای از دست دادن ندارم. من تمایل فراوانی برای ارائه یک عملکرد خوب در این مسابقات دارم و سعی خواهم کرد تا جایی که ممکن است از عملکردم لذت ببرم. زمانی که قرعه‌کشی را دیدم باید به این فکر می‌کردم که تا بهترین حد ممکن، خوب تمرین کرده‌ام. فرصت بازی کردن در زمین اصلی مسابقات یو اس اوپن و البته رویارویی با شماره یک جهان تجربه خیلی خوبی خواهد بود. نواک جوکوویچ بهترین تنیس‌باز دنیاست و من می‌خواهم برابر او بازی کنم. اما در نهایت شما همیشه دوست دارید که آسان‌ترین بازی ممکن را داشته باشید، زیرا روبرو شدن با شماره یک تنیس مردان علیرغم آن‌که خوبی‌هایی دارد بدی‌هایی نیز به همراه خواهد داشت. بازی کردن با نواک تجربه بزرگی خواهد بود. برای این نوع از بازی‌ها شما همیشه به همان شکل همیشگی آماده خواهید شد. شما به این که چه کسی رقیب‌تان است، به مسابقه‌ای که می‌توانید خودتان را در آن نشان دهید و برایش تمرین کنید، توجه خواهید کرد. تنها چیزی که می‌توانید در آن تغییر ایجاد کنید، این است که فشار کمتر یا بیشتری متحمل شود و در این مورد، بازی کردن در برابر شماره یک جهان، فشاری وجود ندارد.

کاربالس بائنا در ادامه صحبت‌های خود گفت:

من فکر می‌کنم نواک جوکوویچ در میان تمام تنیس‌بازان جهان از همه کامل‌تر است. حتی برای من هم بهتر است که با فدرر یا نادال روبرو شوم. از نظر تکنیکی راجر فوق‌العاده است و رافا نیز با شور، هیجان و تعهدی که به تنیس دارد، غیرقابل باور بازی می‌کند. اما داستان در مورد جوکوویچ متفاوت بوده و او از همه‌ این بازیکنان کامل‌تر است. از میان این سه نفر من تنها در مقابل نادال بازی کرده‌ام. شما هیجان، قدرت و ریتمی که او دارد را می‌توانید ببینید. نواک، بر اساس تعریفی که از او شنیده‌ام کمی متفاوت است اما او با هیجانی که نادال دارد بازی نمی‌کند.

نواک جوکوویچ

روبرتو کاربالس بائنا تنیس بازی کردن را از زمانی که تنها سه سال سن داشت آغاز کرد و با پدرش تمرین می‌کرد و به توپ ضربه می‌زد. پدر این تنیسور اسپانیایی نه یک مربی تنیس بود و نه یک بازیکن این رشته بلکه یکی از طرفداران پروپاقرص بازی‌ها محسوب می‌شد. پیو، پدر بائنا برای بیش از بیست سال به عنوان یک مدیر رستوران در شهر لندن کار می‌کرد و همین امر موجب می‌شد تا همیشه بتواند به تماشای رقابت‌های ویمبلدون برود و بزرگ‌ترین ستارگان رشته ورزشی تنیس را از نزدیک ملاقات کند. اکنون پسرش در یکی از بزرگ‌ترین میادین تنیسِ تاریخ برابر شماره یک رنکینگ صف‌آرایی کرد.

کاربالس بائنا در گذشته نیز برابر بازیکنانِ رنک بالا بازی کرده است از جمله دیدار سال گذشته برابر رافائل نادال، شماره یک اسبق جهان در بارسلونا. بائنا که نفر هفتاد و ششم رنکینگ تنیش مردان یا ATP است، هرگز موفق به کسب پیروزی برابر یکی از ده بازیکن برتر رنکینگ نشده و در برابر این گروه تاکنون تنها سه شکست را تجربه کرده است. بائنا می‌داند که شکست دادن جوکوویچ در هشت حضور اخیر خود طی یک دهه اخیر در یو اس اوپن، تنها یک بار از رسیدن به فینال این مسابقات ناکام بود (شکست در نیمه‌نهایی سال ۲۰۱۴) وظیفه‌ای کاملا دشوار محسوب می‌شود.

بائنا در انتهای صحبت‌های خود گفت:

من کمی عصبی هستم، چون فکر می‌کنم جوکوویچ قدرتمندترین بازیکن جهان است. او بک‌هند و فورهندهای فوق‌العاده‌ای دارد و توپ را به‌راحتی برمی‌گرداند. او همه چیز را خیلی خوب انجام می‌دهد.

بائنا تنها قهرمانی خود در تور ATP را سال گذشته در کوییتوی اکوادور کسب کرد. بائنا این مصاحبه را پیش از دیدار با نواک انجام داده بود و پس از شکست مقابل تنیسور صربستانی این مصاحبه منتشر شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار