26/04/2024

پاتریک مورات اوغلو: بیانکا آندرسکو به زودی شمارۀ یک جهان خواهد شد

  • توسط سروش
  • 08/09/2019
  • 0

بیانکا آندرسکو درخشش فوق‌العاده‌ای را در مسابقات این فصل دنیای تنیس به نام خود رقم زده و پس از قهرمانی در رقابت‌های مسترز تورنتو، حالا او به قهرمانی در آخرین گرند اسلم سال چشم دوخته است.

تمجید مورات اوغلو از بیانکا آندرسکو

آندرسکو برای رسیدن به اولین قهرمانی خود در گرند اسلم‌ها حریف آسانی را پیش رو نخواهد داشت. او به مصاف یکی از بهترین‌های تاریخ خواهد رفت؛ سرنا ویلیامز. بانوی تنیس بازی که توانسته فاتح بیست و سه گرند اسلم این رشتۀ ورزشی شود و با قهرمانی در اوپن آمریکا می‌خواهد به رکورد ۲۴ گرند اسلمِ مارگارت کورت افسانه‌ای برسد. پیش از این دیدار مهم و سرنوشت‌ساز، پاتریک مورات اوغلو، مربی سرنا ویلیامز در گفت‌و‌گو با ESPN اظهار داشته که بیانکا آندرسکو پیشرفت خیره کننده‌ای در فصل اخیر داشته و به زودی می‌تواند شمارۀ یک دنیای تنیس شود. مورات اوغلو معتقد است که بیانکا راه رسیدن به افتخارات تنیس را زود اما به موقع شروع کرده است. این مربی خبرۀ دنیای تنیس در این باره می‌گوید:

او به زودی شمارۀ یک دنیا خواهد شد. منظور من، خیلی زود نیست ولی در آینده او به این جایگاه خواهد رسید. بیانکا تمام امکانات و استعدادهای لازم برای بهترین شدن در این رشته را دارد و من احترام زیادی برای او قائل هستم.

بیانکا آندرسکو از زمان ونوس ویلیامز، نخستین بانوی تنیس بازی به حساب می‌آید که توانسته در اولین تورنمنت خود در یو اس اوپن، به فینال این مسابقات راه یابد. اگر او به مقام قهرمانی برسد، در کنار ماریا شاروپووای روس به نخستین تنیسورهایی تبدیل خواهند شد که با کمترین حضور در یک گرند اسلم، موفق به قهرمانی در آن شده‌اند. شاراپووا در سال ۲۰۰۴ و رقابت‌های گرند اسلم ویمبلدون، موفق به پیروزی مقابل سرنا ویلیامز شده بود تا به اولین گرند اسلم تاریخ خود برسد. این تنها نهمین حضور آندرسکو در تورنمنت‌های این فصل به حساب می‌آید. این تنیسور جوان بیشتر فصل جاری و بخصوص تورنمنت‌های خاک رس را به دلیل مصدومیت شانه‌اش از دست داده بود. مصدومیت بد موقه شانۀ بیانکا مانع از قهرمانی او در سه تورنمنت معتبر از جمله دو عنوان در گروه برتر زنان موسوم به WTA Premier شده است.

بیانکا آندرسکو

مورات اوغلو در ادامه مصاحبۀ خود اظهار داشت:

او ابزار زیادی در بازی خود دارد. او تمام بسته‌های لازم برای موفقیت در هر مسابقه‌ای را دارد و می‌توان به راحتی گفت که او یکی از کامل‌ترین بازیکنان حال حاضر دنیای تنیس است. بیانکا از هر دو قدرت جسمی و فکری خود به خوبی در مسابقاتش بهره می‌برد و در کنار این موارد، او اعتماد به نفس بالایی نیز دارد. او احساس می‌کند که حضور در میادین تنیس حق اوست و به اینجا تعلق دارد.

پاتریک مورات اوغلو، همچنین در مورد بازیکن خود سرنا ویلیامز نیز صحبت کرد و گفت:

اولین مشکلی که سرنا داشت مصدومیت نبود، بلکه تبدیل شدن بدن و احساسات او به یک مادر بود. او نمی‌توانست به ناگهان و یک شبه بدن و اندام خود را از یک مادر که به تازگی فرزندی بدنیا آورده است به ورزشکار حرفه‌ای تنیس تغییر دهد. پس هدف اول و اصلی سرنا این بود که از نظر آمادگی جسمانی مجدداً موفق شود به شرایط قبلی خود بازگردد تا بتواند در سطح بالای این چنین مسابقاتی حاضر شود. سرنا در نهایت توانست از شر مشکل زانوی خود هم خلاص گردد و بدون دغدغۀ خاصی شروع به دویدن بکند. فکر می‌کنم، تناسب اندام او نیز قطعاً بالاتر رفته و فرم حرکاتش در زمین نیز بهتر شده است. این پیشرفت‌هایی است که می‌توانم از زمانی که مادر شده تا به الان ببینم.

مربی فرانسوی تاکید می‌کند که سرنا ویلیامز تحت فشار بالقوه‌ای در این مدت قرار گرفته است. چرا که هدف اصلی او رسیدن به رکورد ۲۴ قهرمانی مارگارت کورت استرالیایی است. مورات اوغلو اما عقیده دارد که چنین فشاری در نهایت می‌تواند به سود شاگردش تمام شود:

فکر می‌کنم هر ورزشکاری و مخصوصاً سرنا باید در زندگی چنین فشارهایی را تحمل و تجربه کنند. برای اینکه با چنین فشارهایی روبرو شوید و با آن‌ها مقابله کنید، باید در بهترین فرم خود قرار داشته و احساس قدرت کنید. برای من و شاگردم، این اتفاقی است که رخ داده و اکنون شرایط متفاوت با گذشته می‌باشد؛ چرا که او می‌تواند حرکت کند و به مانند قبل، تنیس بازی کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار