26/04/2024

نتایج بخش بانوان اوپن استرالیا ؛ پیروزی هالپ، کیز و بلیندا بنچیچ

  • توسط مینا
  • 22/01/2020
  • 0

مدیسون کیز، شانس دهم قهرمانی در اوپن استرالیا موفق شد تا طی ۵۷ دقیقه با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ داریا کاساتکینا را شکست دهد و به دور دوم این رقابت‌ها صعود کند.

نتایج بانوان اوپن استرالیا

کیز با توجه به صعودش به فینال تورنمنت بریزبین، با روحیه خوبی پا به نخستین گرند اسلم سال گذاشته است. این تنیسور آمریکایی در آن رقابت‌ها، دنیله کالینز و پترا کویتووا را شکست داد اما در دیداری سه سته مقابل کارولینا پلیسکووا شکست خورد. او به فرم خوب خودش در ملبورن آره‌نا ادامه داد و با ثبت ۲۹ ضربه وینر و ۴ امتیاز سرویس، کاساتکینا را شکست داد. کیز درباره لغو بازی در روز دوشنبه و برگزاری آن در روز سه‌شنبه، گفت:

احساس خوبی از این مسئله داشتم. شروع با تاخیر دور اول یک تورنمنت قطعا به تنیسور کمک می‌کند. خوشحالم که توانستم آزادانه در زمین حرکت کنم و آن چیزی که می‌خواستم را به نمایش بگذارم.

این هفتمین پیروزی متوالی مدیسون کیز در رویارویی‌هایش با کاساتکینا بود، این تنیسور آمریکایی افزود:

فکر می‌کنم که او روز خوبی را پشت سر نگذاشت و شیوه‌ای که برای بازی کردن در پیش گرفته بود زمان اضافه‌ای را به من می‌داد. با این حال او بازیکن بااستعدادی است که از حربه‌های خوبی در زمین استفاده می‌کند.

با این پیروزی، کیز بیست و یکمین پیروزی متوالی‌اش در مرحله اول گرند اسلم‌ها را به دست آورد و رکوردش در این مراحل را به ۲۷ پیروزی و ۴ باخت ارتقا داد. در مرحله‌ بعدی، کیز به مصاف آرنتکسا روسی می‌رود که در دور اول ماگدا لینت را شکست داده است. شانس چهارم قهرمانی در این رقابت‌ها یعنی سیمونا هالپ هم موفق شد تا با نتایج ۷-۶ و ۶-۱ جنیفر بریدی را شکست دهد؛ او پیش از اینکه طی یک ساعت و ۳۶ دقیقه بریدی را از پیش‌رو بردارد، در برابر سه ست پوینت او در ست اول دفاع کرد. هالپ دلایل قانع کننده‌ای برای ترس از رقابت دوباره با بریدی داشت؛ در دیدار پیشین آن‌ها که ماه آگوست در تورونتولاست برگزار شد، او به دو ساعت و ۲۶ دقیقه نیاز داشت تا با نتایج ۴-۶، ۷-۵ و ۷-۶ حریف آمریکایی‌اش را شکست دهد. پیش از آن هم بریدی با شکست ماریا شاراپووا و بانوی شماره یک دنیای تنیس یعنی اشلی بارتی در تورنمنت بریزبین و صعود به یک چهارم نهایی این رقابت‌ها، به یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان نام ناآشنای اوپن استرالیا تبدیل شده بود. قهرمان دو دوره گرند اسلم‌ها بعد از بازی گفت:

می‌دانستم که او در ابتدا از انگیزه بالایی برخوردار است. ما چند ماه قبل در دیداری نزدیک مقابل یکدیگر قرار گرفته بودیم. می‌دانستم که او فورهندهای خوبی می‌زند. بک‌هندهای او هم در بازی امروز بسیار موفق واقع شدند. بریدی در سروهایش هم بسیار موفق ظاهر شد.

هالپ در مرحله بعد به مصاف هریت دارت انگلیسی می‌رود که در دور اول میساکی دویِ ژاپنی را با نتایج ۲-۶، ۶-۴ و ۷-۶ شکست داده بود. هالپ افزود:

او را می‌شناسم اما تاکنون برابر او بازی نکرده‌ام. من حتی تا کنون بازی او را هم به صورت زنده تماشا نکردم. هرچند که می‌دانم همچون سایر تنیسورها، او هم رقیب سرسختی خواهد بود. تلاش می‌کنم تا با تمرکز به روی نحوه بازی کردنم، در برابر او به آن چیزی که می‌خواهم برسم و سپس خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.

اوپن استرالیا سیمونا هالپ

الینا اسویتولینای اوکراینی، شانس پنجم قهرمانی در اوپن استرالیا موفق شد تا کیتی بولتر بریتانیایی را با نتایج ۶-۴ و ۷-۵ شکست دهد و راهی دور دوم اوپن استرالیا شد. در نخستین رویارویی این دو تنیسور، اسویتولینا که سابقه دوبار حضور در یک چهارم نهایی اوپن استرالیا را در کارنامه دارد، موفق شد تا چهار بار رقیب بریتانیایی‌اش را برک کند و طی ۸۱ دقیقه به پیروزی برسد. بولتر در آستانه کامبک قرار داشت و جالب اینکه در برابر ۱۷ ضربه وینرِ اسویتولینا، ۲۷ ضربه وینر زد. با این حال بانوی شماره پنج جهان، تنها سه بار با برک پوینت‌های حریفش رو به شد و با قدرتی که در سرویس‌ها از خودش نشان داد، طی دو ست به پیروزی رسید. اسویتولینا حالا در مرحله بعد این رقابت‌ها به مصاف لورن دیویس می‌رود؛ دیویس در دور اول مقابل لیلا فرناندز ۱۷ ساله و کانادایی با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ به پیروزی رسید. اسوتولینا در هر چهار رویارویی پیشینش مقابل دیویس به پیروزی رسیده است.

بلیندا بنچیچ، شانس ششم قهرمانی در اوپن استرالیا موفق شد تا در دور اول این بازی‌ها آنا کارولینا اشمیدلووا را طی دو ست متوالی و با نتایج ۶-۳ و ۷-۵ شکست دهد. بنچیچ بعد از بازی در گفت و گو با خبرنگاران اذعان کرد:

بازی واقعا سختی را پشت سر گذاشتم. حس می‌کنم هر بار که مقابل او قرار می‌گیرم کار سختی در پیش دارم. با این حال بسیار خوشحالم چراکه مرحله اول هر تورنمنتی بسیار سخت است. شما سعی می‌کنید تا ریتم خاص خودتان را پیدا کرده و آن را بسط دهید. بنابراین واقفا خوشحالم که امروز برنده شدم و شانس حضور در دور بعدی این رقابت‌ها را دارم.

بنچیچ در حالی پا به ملبورن گذاشت که بعد از شروع ضعیفش در اوپن شنزن و حذف در دور نخست این تورنمنت، به یک چهارم نهایی تورنمنت آدلاید راه یافت. از طرفی پیروزی او مقابل اشمیدلووا به نوعی یک انتقام گیری هم به شمار می‌رفت؛ در آخرین رویارویی آن‌ها، این بانوی اسلواک بود که در رقابتی سه سته با شکست بنچیچ به فینال تورنمنت هوبارت سال گذشته راه یافت. بلیندا بنچیچ بعد از پایان بازی گفت:

فکر می‌کنم توانایی رفع مشکلات، بزرگترین نقطه قوتم نیست اما قطعا یکی از عوامل تاثیرگذار در بازی‌ام می‌باشد. به نظرم این مسئله بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه شما همیشه فوق العاده نیستید و باید مشکلاتی که دارید را برطرف سازید. علاوه بر این رقبای شما گاها در زمان سقوط‌تان، اوج می‌گیرند. بنابراین باید در لحظات حیاتی مسابقه کنترل کار را از حریفتان پس بگیرید.

بنچیچ در مرحله دوم اوپن استرالیا به مصاف برنده دیدار بین جلنا استاپنکو قهرمان اوپن فرانسه و لیودمیلا سامسونووا می‌رود. پولونا هرکوگ، کارولینا پلیسکووا، آلیسون ریسکه، دونا وکیچ، النا ریباکینا، کیکی برتنز و آنجلیک کربر از دیگر تنیسورهای مشهوری بودند که در دیدارهای امروز به پیروزی رسیدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار