27/04/2024

الینا اسویتولینا: دیدارهای شبانۀ نیویورک همیشه خاص هستند

  • توسط مینا
  • 03/09/2019
  • 0
الینا اسویتولینا

در دیدار دو تنیسوری که بین ۱۰ نفر اول رنکینگ جهانی قرار دارند، الینا اسویتولینا بانوی شماره ۵ جهان از اوکراین موفق شد در آخرین ساعات یکشنبه شب با نتایج ۷-۵ و ۶-۴ مقابل رنکینگ دهم جهانی و نایب قهرمان یو اس اوپن ۲۰۱۷ یعنی مدیسون کیز به پیروزی برسد و برای اولین بار به یک چهارم نهایی یو اس اوپن صعود کند.

صحبت های الینا اسویتولینا پس از پیروزی برابر مدیسون کیز

الینا اسویتولینا در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت:

امروز عملکرد واقعا خوبی داشتم و باید بگویم از ابتدا تا انتهای بازی سرسختانه مقابل او باز کردم. از نظر فیزیکی در شرایط بسیار خوبی قرار داشتم و این موضوع کمک زیادی به من کرد. بازی کردن با برخی تنیسورها احساس جالبی دارد. حضور در دیدارهای شبانۀ نیویورک هم همواره خاص بوده و پیروزی در آن‌ها این حس را خاص‌تر هم می‌کند.

الینا اسویتولینا طی دو سال اخیر به دور چهارم یو اس اوپن رسیده بود و همچون سال ۲۰۱۷ که مقابل خود کیز شکست خورد، در سال ۲۰۱۸ هم نتوانست به یک چهارم نهایی صعود کند. شب قبل اما طی ۷۴ دقیقه رقیب آمریکایی‌اش را شکست داد و سرانجام به جمع هشت تنیسور پایانی یو اس اوپن راه یافت. به این ترتیب اسویتولینا در هر چهار گرند اسلم امسال حداقل تا یک چهارم نهایی پیش رفته است؛ او در ابتدای تابستان به نیمه نهایی ویمبلدون هم صعود کرده بود. وی افزود:

من از امتیاز اول تا آخرین امتیاز بازی تلاش کردم تا تمرکزم را روی بازی بگذارم. مدیسون بازیکن بسیار قدرتمندی است و برای مقابله با او باید بسیار سریع باشید و نسبت به ضربات او واکنش نشان دهید. جمعیت زیادی در ورزشگاه بود و بازی‌های شبانه هم مطمئنا کار را سخت‌تر می‌کرد. به همین دلیل شما باید بهترین خودتان را به نمایش بگذارید و خوشحالم که امروز موفق به انجام این کار شدم و با پیروزی در دور چهارم بالاخره به یک چهارم نهایی رسیدم.

کیز در دو مصاف اولش با الینا اسویتولینا به پیروزی رسیده بود و اسویتولینا در دور چهارم اوپن استرالیا موفق به کسب نخستین پیروزی‌اش در برابر این تنیسور آمریکایی شد و با برد شب قبلش رکورد دیدارهایش مقابل کیز را به دو برد و دو باخت رساند. اسویتولینا درباره شکستش مقابل کیز در یو اس اوپن ۲۰۱۷ گفت:

اشتباهاتم در آن بازی را بررسی کردم. آن مسابقه بسیار سخت و شکست در آن برایم دردناک بود، زیرا تا ست سوم از او جلو بودم. از چنین بازی‌هایی چیزهای زیادی برای آینده‌ام یاد گرفتم. گرچه این تجربه بسیار تلخ است اما به پیشرفت شما در آینده کمک می‌کند.

الینا اسویتولینا

این تنیسور اوکراینی در ۹۲ درصد از سروهای اولش موفق عمل کرد و هرگز توسط حریفش برک نشد. او ده سال بعد از صعود کاترینا بوندارنکو به یک چهارم نهایی یو اس اوپن به اولین اوکراینی‌ای تبدیل شد که در جمع هشت تنیسور پایانی حاضر در فلاشینگ میدوز قرار می‌گیرد. وی ادامه داد:

فکر می‌کنم در مجموع سروهای خوبی زدم و به خوبی تغییر وضعیت می‌دادم. همه امتیازات مهمی که در ابتدای بازی به دست آوردم اعتماد به نفسم برای زدن سروهای تهاجمی را افزایش داد.

کیز که به فینال یو اس اوپن ۲۰۱۷ رسیده بود و سال گذشته تا نیمه نهایی این رقابت‌ها پیش رفته بود در مقابل سروهای قدرتمند الینا اسویتولینا حرفی برای گفتن نداشت. این تنیسور آمریکایی ۳۲ بار برنده شد در حالی‌که اسویتولینا ۱۰ بار پیروز شد. هرچند که کیز با ۳۹ خطایی که انجام داد از این حیث فاصله بسیاری با اسویتولینای ۱۳ خطایی داشت. طی پنج گیم ابتدایی بازی هیچ کدام از دو تنیسور برک پوینتی به دست نیاوردند. کیز با سرویس‌های قدرتی‌اش در ابتدا پنج امتیاز سرویس به دست آورد در حالی‌که اسویتولینا در ۱۰ گیم ابتدایی تنها چهار امتیاز سرویس کسب کرد. کیز با مجموعه‌ای از اشتباهاتش اسویتولینا را در آستانه پیروزی در ست اول قرارداد. با این حال این تنیسور اوکراینی دو بار شانس برک کردن مدیسون را از دست داد و در سومین برک پوینتش، موفق شد نتیجه بازی را ۶-۵ کند. با بیرون رفتن بک‌هند کیز، اسویتولینا در اولین ست پوینتش موفق به پیروزی در ست نخست بازی شد. این تنیسور اوکراینی در سروهای اولش بسیار خوب ظاهر شد و ۷۹ درصد آن‌ها را وارد بازی کرد و موفق شد از مجموع ۲۳ امتیاز ممکن ۲۱ امتیاز به دست آورد (۹۱ درصد) و هرگز توسط حریفش برک نشود.

در حالی‌که بازی در ست دوم با نتیجه ۱-۱ دنبال می‌شد، کیز فرصت به دست آوردن گیم سوم را از دست داد و اسویتولینا او را در ادامه برک کرد. اسویتولینا در ادامه بازی هم با سروهای فوق العاده‌اش کیز را آزار داد و سرانجام در سومین مچ پوینتش در گیم دهم موفق شد تا با شکست مدیسون کیز به مرحله بعدی یو اس اوپن راه یابد. رقیب اسویتولینا در دور یک چهارم نهایی یوهانا کونتای بریتانیایی شانس شانزدهم قهرمانی در این بازی‌ها است که در یک هشتم نهایی موفق شد کارولینا پلیشکووای چکی که شانس سوم قهرمانی در این رقابت‌ها به شمار می‌رفت را شکست دهد. اسویتولینا که در هر سه مصافش با کونتا به پیروزی رسیده است درباره او گفت:

همه بازی‌های پیش‌رو دشوار هستند و کونتا هم رقیب بسیار سرسختی است. او تنیسور بسیار تهاجمی است و باید در مقابل او بسیار سرعتی کار کنم. همچون امروز باید در کنار خط بسیار خوب کار کنم و می‌توانم پیش‌بینی کنم که چه چیزی انتظارم را می‌کشد. چندین بار با او تمرین کردم و در زمین تنها روی بازی خودم تمرکز خواهم کرد، از این رو هدفم در بازی بعدی پیروزی مقابل کونتا می‌باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار