26/04/2024

صعود الکس دی مینور به فینال مسابقات اوپن ژوهای چین

  • توسط سروش
  • 28/09/2019
  • 0

هر گاه الکس دی مینور در رقابت‌های امسال تور ATP به نیمه نهایی راه یافته، حتما در آن تورنمنت به مقام قهرمانی رسیده است. حال او امید زیادی به کسب یک قهرمانی دیگر این ‌بار در مسابقات ۲۵۰ امتیازی ژوهای چین دارد.

صعود الکس دی مینور به فینال مسابقات ژوهای

در دیداری که ۷۸ دقیقه به طول انجامید، الکس دی مینور از استرالیا موفق شد با حساب ۲-۰ روبرتو باوتیستا آگوت از اسپانیا را شکست دهد و به بازی پایانی رقابت‌های ژوهای چین صعود نماید. مینور ۲۰ ساله که در جایگاه شمارۀ ۳۱ دنیا قرار دارد، توانست در دو ست متوالی و با نتایج مشابه ۶-۲ توانست از سد تنیسور با سابقۀ اسپانیایی که جزو ۱۰ نفر برتر رنکینگ جهانی است عبور کند تا به فینال این تورنمنت آسیایی راه یابد. الکس دی مینور در دیدار فینال و در روز یکشنبه باید به مصاف آدرین مانارینو از فرانسه برود.

تنیسور ۳۱ سالۀ فرانسوی در مرحله نیمه نهایی توانست با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۰، ۴-۶ و ۶-۱ برابر آلبرت راموس وینولاس از اسپانیا به پیروزی برسد تا حریف دی مینور استرالیایی در بازی پایانی شود. آدرین مانارینو می‌کوشد تا با پیروزی برابر دی مینور به دومین قهرمانی تور ATP خود در مسابقات امسال دست یابد. الکس دی مینور پس از پایان دیدارش برابر باوتیستا آگوت و صعود به دیدار فینال در نشست خبری گفت:

دیدار بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم و می‌توانم بگویم با چشمان بسته این بازی را به پایان رساندم. امروز مرتکب هیچ‌گونه اشتباهی نشدم و خوشحالم که موفق به صعود به دیدار پایانی شدم. قبل از این مرحله، دو دیدار نسبتاً ضعیف را در این تورنمنت پشت سر گذاشتم، اما قبل از بازی به مربی‌ام گفتم که امروز روز خوبی خواهم داشت و همین اتفاق نیز رخ داد.

دی مینور هر چند در سرویس‌های اول خود به نسبت رقیب اسپانیایی‌اش عملکرد موفق‌تری در زمین نداشت، اما او توانست ۴ از ۵ بریک پوینت خود را تبدیل به امتیاز کند. حال این تنیسور جوان استرالیایی امید زیادی دارد تا بتواند به سومین قهرمانی این فصل خود در مسابقات تور حرفه‌ای ATP دست یابد. الکس دی مینور که در بین تنیسورهای مرد استرالیایی در جایگاه نخست رده‌بندی جهانی قرار دارد، در رقابت‌های این فصل، آمار ۲۷ پیروزی و ۱۵ شکست را به ثبت رسانده است. او همچنین با پیروزی برابر روبرتو باوتیستا آگوت توانست پس از کی نیشیکوری ژاپنی، دومین تنیسور تاپ تن رده‌بندی ATP را نیز از پیش رو بردارد. دی مینور در رقابت‌های یو اس اوپن که ماه پیش در فلاشینگ مدوز نیویورک به پایان رسید، موفق شده بود از سد کی نیشیکوری عبور کند.

الکس دی مینور

الکس دی مینور در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:

سعی می‌کنم که سطح خود را از آن‌چه که اکنون در آن قرار دارم نیز بالاتر ببرم. اگر بتوانم در هر هفته از مسابقات تنیس در این سطح بازی کنم، می‌توانم امیدوار به پیروزی برابر ۱۰ نفر برتر رنکینگ باشم. این امر تنها با آمادگی ذهنی و تمرکز بالا در کنار تمرینات سخت و پرفشار حاصل می‌شود.

دی مینور همچنین در مورد حریف فرانسوی‌اش در دیدار پایانی گفت:

آدرین مانارینو یک تنیسور حرفه‌ای و کارکشته است و من در بازی فردا کار بسیار سختی را مقابل او خواهم داشت. او در این تورنمنت، تنیس فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشته و مسابقات زیادی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. به سختی کار خود واقف هستم و می‌دانم که این مسابقه با تمامی دیدارهایم در این رقابت‌ها فرق دارد. آماده هستم تا با او به رقابت بپردازم و می‌خوام از رویارویی با مانارینو لذت ببرم.

آدرین مانارینو نیز پس از پیروزی برابر رقیب اسپانیایی‌اش و صعود به دیدار پایانی گفت:

مسابقۀ بسیار سختی را پشت سر گذاشتم. بازی کردن در چنین شرایط آب و هوایی که با رطوبت زیادی نیز همراه است، کار را برای هر تنیسوری سخت می‌کند. در چنین شرایطی و برای پیروزی، جدا از قوای جسمانی باید تمرکز لازم را نیز داشته باشید. شکست در ست دوم کار مرا سخت کرد و خوشحالم که توانستم ست پایانی را با امتیازات خوبی به پایان برسانم. از عملکردم در دیدار امروز راضی هستم و امیدوارم دیدار پایانی را نیز با پیروزی پشت سر بگذارم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار