28/03/2024

تنیس مسترز سینسیناتی ۲۰۲۰ | شروع مسابقات پس از شش ماه وقفه

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 23/08/2020
  • 0
مسترز سینسیناتی ۲۰۲۰

مسابقات مسترز سینسیناتی ۲۰۲۰ بالاخره به اولین تورنومنتی تبدیل خواهد شد که تنیسورها پس از شش ماه دوری از میادین، بخاطر شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، به میدان خواهند رفت و برای کسب عنوان قهرمانی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. در این مطلب با این تورنومنت بیشتر آشنا خواهید شد.

ورود به سایت بتکارت

این مسابقات در طول یک هفته از تاریخ یکم الی هفتم شهریور ماه ۹۹ به مدت یک هفته در شهر نیویورک برگزار خواهد شد و این دوره ۱۱۹‌امین بار در بخش مردان و ۹۲‌امین بار در بخش زنان است.
تنیسورهای شرکت کننده در بخش مردان نواک جوکوویچ، دومینیک تیم، دنیل مدودف و استفانوس سیتسیپاس چهار سید اول مسترز سینسیناتی ۲۰۲۰ هستند. اندی ماری قهرمان دو دوره رقابت‌ها نیز با دریافت سهمیه وایلد کارت در این تورنمنت حضور خواهد داشت. در بخش زنان نیز کارولینا پلیشکووا، سوفیا کنین، سرینا ویلیامز و نائومی اوسکا بخت‌های اول تا چهارم قهرمانی به حساب می‌آیند. اسلون استیونز و ونیس ویلیامز نیز با سهمیه وایلد کارت در جدول اصلی مسابقات حضور خواهند داشت. ضمن اینکه در بخش مردان راجر فدرر به دلیل مصدومیت و رافائل نادال به دلیل انصراف ( عدم شیوع ویروس کرونا ) در این دوره غایب خواهند بود.

لازم به ذکر است جهت برقراری امنیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، در طول مدت تنیسورهای شرکت کننده در این تورنومنت به صورت کامل قرنطینه خواهند بود و هیچ کاری غیر از انجام مسابقات را انجام نخواهند داد. بد نیست بدانید مجموعه لیندنر فمیلی تنیس سنتر در حومه شهر میسن ایالت اوهایو که خانه مسابقات سینسیناتی به شمار می‌رود، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا میزبان این رقابت‌ها نخواهد بود؛ با تصمیم مسئولین تنیس آمریکا و به منظور کاهش سفرهای غیرضروری و تسهیل در برقراری شرایط قرنطینه، این تورنمنت امسال در مجموعه مرکز تنیس بیلی جین کینگ همانطور که گفته شد در نیویورک برگزار می‌گردد.
این مسابقات در رده مسترز ۱۰۰۰ امتیازی برای مردان و پریمیر ۵ برای بانوان خواهد بود. لازم به ذکر است این مسابقات زیر مجموعه فصل هارد کورت آمریکای شمالی یا US Open Series است که رقابت اصلی آن اوپن آمریکا محسوب می‌شود.

قهرمان سال گذشته در بخش زنان و مردان:

در بخش مردان دنیل مدودف و در بخش زنان مدیسن کیز قهرمانان سال ۲۰۱۹ در بخش انفرادی هستند.

مسترز سینسیناتی ۲۰۲۰

لازم به ذکر است این مسابقات از سال ۱۸۹۹ ابداع شد و دو سال بعد نام این مسابقات را تورنومنت تنیس تری استیت گذاشتند و تا سال ۱۹۷۰ با همین نام شناخته می‌شد. اولین دوره این تورنومنت بر روی زمین رس برگزار شد و تا سال ۱۹۷۹ نیز بر روی همین زمین ادامه پیدا کرد.  در طی این سال‌ها، رقابت‌های سینسیناتی در جاهای متفاوتی انجام شد که در نهایت از سال ۱۹۷۹ به شهر میسن انتقال یافت و یک استادیوم مرکزی نیز برای آن احداث گردید. بعد از چند سال دو زمین دیگر نیز به این مجموعه اضافه شد که این موضوع، تورنمنت سینسیناتی را به تنها مسابقاتی خارج از گرند اسلم‌های چهارگانه تبدیل کرد که دارای ۳ استادیوم است. در سال ۲۰۱۰ نیز زمین شماره سه احداث گردید و در مجموع چهار زمین میزبان این رقابت‌ها بود. در سال ۲۰۰۸ اتحادیه تنیس آمریکا USTA که برگزار کننده مسابقات اپن آمریکا است، امتیاز سینسیناتی را خریداری کرد و تا به امروز آنها برگزار کننده این رقابت هستند.

میزان جوایز نقدی:

همان طور که می‌دانید با اعلام رییس فدراسیون تنیس آمریکا مبلغ کلی جوایز نقدی امسال کاهشی بالای ۳۰ درصد داشته است؛ مثلا جایزه فرد قهرمان در سال گذشته ۱.۱۱۴.۲۲۵ دلار بوده که این مبلغ امسال به ۲۸۵.۰۰۰ دلار کاهش پیدا کرده است که با این مبلغ، حدود ۷۵ درصد از جایزه تنیسور قهرمان کسر شده است.

رده قهرمان نایب‌قهرمان نیمه‌نهایی یک‌چهارم نهایی دور سوم دور دوم دور اول
انفرادی مردان $۲۸۵,۰۰۰ $۱۸۵,۰۱۵ $۱۲۴,۰۰۰ $۹۸,۵۰۰ $۷۳,۲۵۰ $۴۳,۴۵۰ $۲۴,۵۶۰
انفرادی زنان $۲۸۵,۰۰۰ $۱۵۲,۹۹۹ $۷۵,۰۰۰ $۴۳,۰۰۰ $۲۲,۰۰۰ $۱۴,۲۰۰ $۱۱,۰۰۰

چگونگی تقسیم امتیازات در بخش مردان و زنان در رده انفرادی و دو نفره

رده قهرمان نایب‌قهرمان نیمه‌نهایی یک‌چهارم نهایی سوم دوم اول
انفرادی مردان ۱۰۰۰ ۶۰۰ ۳۶۰ ۱۸۰ ۹۰ ۴۵ ۱۰
دونفره مردان ۰
انفرادی زنان ۹۰۰ ۵۸۵ ۳۵۰ ۱۹۰ ۱۰۵ ۶۰ ۱
دونفره زنان ۵

مسترز سینسیناتی ۲۰۲۰

در خصوص برخی آمار و رکوردهای این تورنومنت بدانید:

  • بیشترین تعداد بازی متعلق به راجر فدرر با ۵۷ بازی
  • بیشترین تعداد پیروزی متعلق به راجر فدرر با ۴۷ پیروزی
  • بیشترین عنوان قهرمانی متعلق به راجر فدرر با ۷ عنوان
  • بیشترین تعداد حضور در فینال متعلق به راجر فدرر با ۸ حضور
  • بیشترین عنوان قهرمانی در بخش دونفره: باب و مایک برایان، دنیل نستور با ۵ قهرمانی
  • مسن‌ترین قهرمان کن رزوال با ۳۵ سال و ۸ ماه و ۱۹ روز در سال ۱۹۷۰ است.
  • جوان‌ترین قهرمان بوریس بکر با ۱۷ سال و ۸ ماه و ۲۹ روز در سال ۱۹۸۵ است.

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار