20/04/2024

مهم‌ترین هدف یوهانا کونتا در سال ۲۰۲۰؛ قهرمانی در گرند اسلم‌ها

  • توسط سروش
  • 19/12/2019
  • 0

یوهانا کونتا ، برترین بانوی شمارۀ یک تنیس بریتانیا در رده‌بندی جهانی زنان به حساب می‌آید که اهداف بزرگی را در سال جدید میلادی در سر می‌پروراند.

یوهانا کونتا به دنبال قهرمانی در گرنداسلم

بازیکن متولد سیدنی استرالیا، در حالی پا به سال جدید میلادی می‌گذارد که در مجموع فصل بدی را در سال ۲۰۱۹ پشت سر نگذاشته است. پس از فصل نه‌چندان موفق او در سال ۲۰۱۸، کونتا عملکرد رضایت بخشی را در ۲۰۱۹ به ثبت رساند. او در دو گرند اسلم اوپن فرانسه و یو اس اوپن توانست به ترتیب به مراحل نیمه نهایی و یک چهارم پایانی راه یابد. در اوپن فرانسه او با شکست نزدیک مقابل مارکِتا وندروسکووا از جمهوری چک نتوانست راهی بازی پایانی شود و در یو اس اوپن هم با قبول شکست برابر الینا اسویتولینایِ سرشناس از رسیدن به جمع چهار تنیس باز پایانی بازماند. حال کونتایِ ۲۸ ساله برای فراموش کردن ناکامی‌های خود در مصاحبه‌ای اظهار داشته که او با اهدافی جدیدتر و بزرگتری می‌خواهد در مسابقات آتی تنیس شرکت نماید. بزرگترین هدف او قهرمانی در یکی از چهار گرند اسلم فصل خواهد بود. اتفاقی که در ۱۱ سال تنیس حرفه‌ای او تاکنون رقم نخورده است. کونتا که در حال حاضر در جایگاه شمارۀ دوازدهم رنکینگ جهانی زنان قرار دارد، قصد دارد مجدداً در جمع ۱۰ تنیس باز برتر دنیا قرار گیرد. البته رسیدن به جمع ده بازیکن برتر دنیا با توجه به رقبای سرسختی که هر ساله او با آن‌ها به جدال می‌پردازد، نمی‌تواند کار آسانی به نظر آید و ملزومۀ آن قهرمانی در چند تورنمنت معتبر خواهد بود. کونتا خود دراین‌باره می‌گوید:

قطعاً از عملکردم در سال گذشته و گرند اسلم‌هایی که در آن حضور یافته‌ام، خوشحالم. من در دو از چهار رویداد مهم فصل توانستم به مراحل بالاتر و حساس این بازی‌ها صعود کنم. این هدف نهایی من است و قصد دارم این کار را به صورت مداوم و پیوسته به سرانجام برسانم. در مجموع واقعاً از شرایطم راضی هستم. من فصل را کمی زودتر از آن‌چه انتظار داشتم به پایان رساندم و امیدوارم دوباره در کمال صحت و سلامت بتوانم تنیس خوبی را به نمایش بگذارم. من از بازی تنیس و افرادی که با آن‌ها کار می‌کنم، کاملاً لذت می‌برم.

یوهانا کونتا

یکی از امیدهای اصلی یوهانا کونتا برای درخشش در گرند اسلم‌هایِ سال ۲۰۲۰، مسابقات اوپن استرالیا است. جایی که زادگاه او به شمار می‌آید و کونتا می‌گوید تصمیم دارد بیشترین و بهترین تلاش خود را در این تورنمنت به کار بندد:

این تورنمنت مهم‌ترین مسابقات آغاز فصل به حساب می‌آید و همۀ بازیکنان از رفتن و حضور در آن‌جا هیجان‌زده می‌شوند. این‌جا برای همیشه سرزمین مادری‌ام بوده و خواهد بود و من به این کشور عشق می‌ورزم. استرالیا کشوری است که من در آن متولد شده‌ام و ۱۴ سال اول عمرم را در آن‌جا گذرانده‌ام. خواهرانم در این کشور زندگی می‌کنند و من حتی یک برادرزاده دارم که متولد استرالیاست. همیشه مشتاقانه منتظر دیدن آن‌ها هستم و گرمای لذت‌بخش استرالیا، همیشه نوید‌بخش انجام مسابقاتی عالی در این سرزمین بوده است.

یوهانا کونتا که بازیکنی راست دست به حساب می‌آید از سال ۲۰۰۸ فعالیت حرفه‌ای خود را در تورهای حرفه‌ای زنان آغاز نموده است. این تنیسور ۱۸۰ سانتی‌متری تاکنون به سه عنوان حرفه‌ای WTA دست یافته و از این راه مبلغ ۸.۸۵ میلیون دلار را نیز به دست آورده است. او که در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۱۷ با ایستادن در مکان چهارم رنکینگ زنان، به بهترین جایگاه خود دست یافته است، در پایان مصاحبه‌اش می‌گوید:

ورزش در خون استرالیایی‌هاست و آن‌ها عاشقانه دوست‌دار ورزش هستند. بنابراین همیشه حضور در آن‌جا و مسابقه دادن در این کشور لذت‌بخش است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار