17/04/2024

آموزش تنیس | یاد گرفتن تنیس از چه راه‌هایی امکان پذیر است؟

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 28/01/2021
  • 0
یاد گرفتن تنیس

یاد گرفتن تنیس چندان سخت نیست ولی نیاز به تمرین و پشتکار فراوان دارد که بتوانید در این راه ثابت قدم عمل کنید. یاد گرفتن تنیس نیز در حالت کلی به چند موضوع تعمیم می‌شود که در ادامه این مطلب آموزش تنیس سایت تنیس فارسی ، به زبانی ساده آن را برای شما شرح دهیم.

ورود به سایت بتکارت

یاد گرفتن تنیس با انجام چند راهکار در تنیس فارسی

تنفس خوب و بدنی آماده

اول از همه لازم است تنفس خود را بررسی کنید. داشتن نفس خوب در ورزشی همانند تنیس حرف اول را می‌زند. اگر از لحاظ بدنی و جسمانی نیز در اوج هستید، می‌توانید شروع به یادگیری تنیس کنید؛ در غیر این صورت باید ابتدا دوره های آمادگی جسمانی و بدنسازی را پشت سر بگذارید تا بدن شما به فرم ایده آل خود برسد.

بیشتر بدانید: آموزش تنیس | انواع ضربات در مسابقه تنیس

یاد گرفتن تنیس

پیدا کردن مربی مجرب – گذراندن دوره‌های آنلاین

دومین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که به دنبال یک مربی خوب و حرفه ای باشید و یا اینکه از دوره های آموزش تنیس آنلاین استفاده کنید.

ترجیحا تمرین و آموزش تحت نظر یک مربی حرفه ای بهتر از دوره های آنلاین است و در رشد، توسعه و بهبود بازی شما بسیار موثر است. در هر صورت گام بعدی استفاده از ویدئوها و دوره های آنلاین است که می تواند در پیشرفت قدم به قدم شما در حرفه تنیس موثر باشد.

برای آن دسته از کسانی که نمی توانند هزینه های مربی یا دوره های آنلاین را بپردازیند، ویدئو های موجود در یوتویوپ و کانال های دیگر آنلاین می تواند موثر باشد.

به هر حال بعد از انتخاب هر کدام از سه تکنیک بالا ( همراهی مربی، استفاده از دوره های آنلاین، ویدئو های رایگان) لازم است قدم بعدی در راه اصلاح حرکات خود را بردارید و آن چیزی نیست جز ثبت فیلم و ویدئو از تکنیک های قدیمی و جدید خود. با این کار شما مطمئن خواهید بود که تکنیک هایی که انجام می دهید درست هستند و تمرینات شما بیهوده نخواهد بود.

اگر نمی توانید به تنهایی به درستی و یا غلطی تکنیک های انجام شده پی ببرید بهتر است ویدئو های ضبط شده از حرکات خود را نزد یک مربی برده و از او درخواست کنید تا در صورت اشتباه بودن تکنیک ها آن ها را به شما گوشزد نماید.

دانستنی | برخی فواید و مزیت‌های ورزش تنیس

یاد گرفتن تنیس

تماشای مسابقات بازیکنان حرفه‌ای

تنیس مسابقه جذابی است و به راحتی می‌توانید ساعت ها پای تلویزیون بنشینید و رقابت بزرگان تنیس را تماشا کنید. برای یادگیری نیز نگاه کردن مسابقات بازیکنان حرفه‌ای تنیس می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین می توانید ضربات و تکنیک های خود را با بازیکنان حرفه ای در این عرصه مقایسه نمایید. از آنجا که بازیکنان حرفه ای این تکنیک ها را به سرعت انجام می دهند نیاز است شما قدم به قدم و با آهسته کردن فیلم این دسته از بازیکنان، تکنیک های آن ها را مشاهده کنید.

تمرینات منظم و برنامه ریزی شده

همان طور که می‌دانید تمرین کردن در هر ورزشی حرف اول را می‌زند و لازمه موفقیت یک ورزشکار تمرینات منظم و برنامه ریزی شده است که بر طبق آن بتواند آموزش های لازم را یاد گرفته و در گذر زمان تثبیت نماید.

مثلا زمانی که تکنیک ها را به درستی فرا گرفتید لازم است بدون راکت و به حالت سایه زنی بارها و بارها آن را تمرین کنید و زمانی که از روند سایه زنی و ضربه خود راضی بودید می توانید به صورت واقع شروع به ضربه زدن نمایید. توجه داشته باشید که به یکباره سبک بازی خود را تغییر ندهید. وقتی تغییرات اساسی در نوع بازی خود ایجاد می کنید به طور بدیهی برای مدتی توانایی شما برای برنده شدن در بازی تنیس کاهش می یابد.

یاد گرفتن تنیس

کافی است به زمین تنیس رفته و با یک پارتنر و یا ماشین توپ پرتاب کن به تمرین ضربات یاد گرفته بپردازید. در نهایت پس از ماه ها تمرین می توانید از تکنیک های تغییر یافته و آموزش دیده در بازی های واقعی و مسابقات استفاده کنید و بدین صورت پیشرفت در تنیس را مشاهده خواهید نمود.

در سایت تنیس فارسی بخوانید: یادگیری مهم ترین اصول تنیس

بار دیگر که به سراغ تماشای فیلم های ورزش تنیس می روید به جای آن که به ضربات و توپ بازیکن نگاه کنید، به عملکرد پای ورزشکار در زمین توجه کنید. خواهید دید که تنیس بازان به طور مداوم در حال حرکت و جابه جایی پاهای خود در زمین هستند. برای داشتن پیشرفت بهینه و ملموس در بازی تنیس لازم است عملکرد پاهای خود را نیز بهبود بخشید. عملکرد پا از دو طریق دانش تکنیکی برای حرکات پا در زمین و همچنین از طریق تمارین مختلف جهت تقویت پا بهبود می یابد.

با «تنیس فارسی» اطلاعات خود درباره‌ی این ورزش را به‌طور حرفه‌ای ارتقا دهید
برای شرط بندی مسابقات تنیس با معتبرترین سایت ایرانی همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار