28/03/2024

کوکو گوف با پیروزی برابر اوساکا یک شگفتی دیگر را در گرند اسلم‌ها رقم زد

  • توسط سروش
  • 25/01/2020
  • 0

کوکو گوف بعد از چهار ماه، انتقامش از نائومی اوساکا را گرفت و موفق شد تا با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ شانس سوم قهرمانی در اوپن استرالیا را شکست داده و به بزرگترین پیروزی‌اش در دنیای تنیس تا به امروز برسد.

پیروزی کوکو گوف برابر نائومی اوساکا

ملاقات آن‌ها در دور سوم یو اس اوپن تنها ۶۵ دقیقه به طول انجامید و اوساکا با نتایج ۶-۳ و ۶-۰ گوف را از پیش‌رو برداشت. با این حال امروز، مدافع عنوان قهرمانی اوپن استرالیا ۳۰ بار خطا کرد و در عوض گوف از ۷۵ درصد سروهای اولش امتیاز گرفت. به این ترتیب او بعد از مارتینا هینگیز به دومین تنیسور ۱۵ ساله‌ای بدل شد که دو بار راهی هفته دوم گرند اسلم‌ها شده است؛ هینگیز پیش از تولد ۱۶ سالگی‌اش در سال‌های ۹۶-۱۹۹۵ به دور چهارم و نیمه نهایی یو اس اوپن، یک چهارم نهایی اوپن استرالیا و دور چهارم ویمبلدون رسیده بود. علاوه بر این، گوف دومین پیروزی‌اش برابر ده نفر برتر رنکینگ جهانی را به دست آورد؛ پیش‌تر در ماه اکتبر او در یک چهارم نهایی لینز مقابل کیکی برتنز به پیروزی رسیده بود. گوف بعد از پایان بازی گفت:

درس‌های زیادی از آن یو اس اوپن آموختم؛ منظور من نه تنها بازی کردن مقابل نائومی بلکه چگونگی حضور در چنین تورنمنتی می‌باشد. در دو دور اول آنجا دو مسابقه سه سته را پشت سر گذاشته بودم و فشار زیادی را از سوی رسانه‌ها حس می‌کردم. حالا اما نگاهی سرگرم‌کننده‌تر به این بازی‌ها دارم و حتی در شرایطی دشوار دید خودم را تغییر نمی‌دهم.

گوف درباره آموخته‌های تاکتیکی‌اش در این مدت گفت:

در آنجا به طور کامل برای رویارویی با او آماده نبودم اما امروز مطمئنا نشان دادم که در پیش فصل چه می‌کردم.

کوکو ادامه داد:

امروز در مقابل نائومی بازی می‌کردم و می‌دانستم که دیدار خوبی را در پیش دارم. او بازیکن و انسان بسیار خوبی است و در صورت برد یا باخت، از بازی امروز خشنود بودم. چراکه وقتی با چنین انسان خوبی بازی می‌کنید نمی‌توانید بعد از شکست ناامید شوید.

کوکو گوف

اوساکا در مصاحبه بعد از بازی گفت:

او را دوست دارم اما هرگز احساس خوبی از این شکست ندارم. قطعا دوست ندارید که به یک تنیسور ۱۵ ساله ببازید. هرچند که سن رقبایم هرگز اهمیتی ندارد. او بسیار خوب بازی کرد و من باید سخت‌تر کار کنم.

بازی در ست نخست نزدیک دنبال شد اما اوساکا به هیچ برک پوینتی دست نیافت. در عوض کوکو گوف در تنها برک پوینتی که به دست آورد، رقیب ژاپنی‌اش را برک کرد و راهش برای پیروزی ۶-۴ در این ست را هموار کرد. اوساکا ادامه داد:

شاهد یکی از آن روزهایی بودم که نمی‌توانستم هیچ کاری را به درستی انجام دهم. بکهندهایم که جزو نقاط قوت بازی‌ام محسوب می‌شوند در این بازی چندان به کارم نیامد و هیچ چیز به درستی پیش نرفت.

اوساکا در ابتدای ست دوم برک شد اما خیلی زود و در گیم بعد از آن گوف را برک کرد. در گیم هفتمِ ست دوم بازی هم این گوف بود که روی ضربات بکهند ضعیف اوساکا نتیجه بازی را ۴-۳ کرد و با پیروزی در دو گیم سرو باقی‌مانده‌اش برنده بازی شد. گوف گفت:

حتی پیش از این تورنمنت هم به این نتیجه رسیده بودم که هر بازیکنی توانایی پیروزی در اینجا را دارد. برخی قوی‌تر از دیگر تنیسورها هستند. با این حال من به این خودباوری رسیدم که می‌توانم برابر هر یک از رقبایم به پیروزی برسم.‌

کوکو گوف در دور چهارم اوپن استرالیا به مصاف سوفیا کنین آمریکایی‌ می‌رود که در پیش از این مقابل مارتینا تراویسان، آن لی و ژانگ سایسای به پیروزی رسیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار