29/03/2024

نکاتی برای انتخاب کفش مناسب تنیس

  • توسط مریم
  • 28/07/2019
  • 0
کفش مناسب تنیس

همانطوری که می دانید ورزش تنیس، ورزشی پر تحرک است، این به تنهایی یک دلیل بزرگ است که شما نیازمند داشتن کفش مناسب برای تنیس باشید که برای استفاده طولانی مدت طراحی شده و به شما این اطمینان خاطر را می دهد که راحتی مورد نیازتان را فراهم میکند. اگر کفشی که انتخاب می کنید با مهارت و نیازهای شما مطابقت نداشته باشد، باید با زخم های پا، مشکلات جدی کمر،  ناراحتی های عظیم رو به رو شوید و یا حداقل نمی توانید یک بازی درخشان را به نمایش بگذارید. کنار آمدن با  اینها در طی مسابقه به راحتی قابل قبول نیست.

مراحل انتخاب کفش مناسب تنیس

سایز پای خود را بدانید

شما در وهله اول باید سایز دقیق پای خود را بدانید. این مسأله ای نیست که شما بتوانید راجع به آن با حدس و گمان پیش بروید، بدون اطلاعات ممکن است سایز اشتباهی را بگیرید که باعث می شود پای شما تحت فشار قرار بگیرد یا اگر بزرگ باشد باعث تاول زدن می شود. اگر از بابت سایز پایتان خاطر جمع نیستید بهتر است به فروشگاه های حرفه ای بروید تا بتوانید قبل از اینکه کفشی انتخاب کنید کمک بگیرید تا سایز دقیق پای خود را بیابید.

کفش تنیس

کفش تنیس

فرم پای شما کدام است

در مرحله بعدی باید فرم پای خود را بشناسید. سه فرم پای عمده وجود دارد؛ طبیعی، چرخیدگی مچ به داخل و چرخیدگی مچ به بیرون. انتخاب کفش مناسب تنیس متأثر از فرم پای شما می باشد. همه کفشها برای تمام مدل پاها راحت نیستند. اگر پاهای شما به بیرون انحراف دارد، نمی توانید کفشی را انتخاب کنید که مناسب پای نرمال است. برای اینکه بدانید فرم پای شما کدام است باید به نوع ایستادن خود دقت کنید. در نوع پای نرمال کف کفش در هر دو سمت به یک میزان ساییده می شود این در حالیست که فرم پای چرخیده به بیرون قسمت بیرونی کف کفش و در پایی که به داخل چرخیده قسمت داخلی کف کفش دچار سایش می شود و همچنین اغلب، قسمت قوس پا در کفش دچار سایش می شود. پاهایی که چرخش به سمت داخل دارند، بیشتر در معرض آسیب و جراحت در بازی قرار میگیرند از این رو انتخاب کفش مناسب این نوع پا یک نیاز است نه تجمل.

زمانی که سایز و فرم پای خود را تعیین کردید، می توانید کفش مناسب تنیس را بسته به نوع استایل خود و میزان راحتی آن پیدا کنید. بسیاری از بازیکنان تنیس کفشهایشان را از یک برند خاص تهیه میکنند و تنها از همان برند خرید می کنند. این اتفاق عجیبی نیست چرا که یک برند را پیدا می کنند که کفش های آن به خوبی اندازه و مناسب پای آنها می باشد. بهتر است همیشه از یک برند خرید کنید تا اینکه مرتب به دنبال برندی جدید باشید، چرا که شما در مورد راحتی و کارآمدی برند فعلی خود اطلاع دارید.

برای خرید کفش، برند های مخصوص تنیس را هم بررسی کنید البته اگر استطاعت مالی آن را دارید. با اینحال، برند هایی که شهرت کمتری دارند، برای هزینه کمتر گزینه خوبی هستند، البته که در راحتی و طول عمر قابل قیاس با برند ها نیستند که همین امر باعث شده انتخاب ضعیف تری باشند. تنیس ورزشی است که در آن علاوه بر اینکه شما تمام مدت روی پاهایتان ایستاده اید، حرکت های ناگهانی هم دارید و این باعث می شود که صرفه جویی در هزینه کردن برای کفش منطقی نباشد. هم چنین کفش تنیس باید بتواند مناسب ترین حالت ممکن را برای حرکات شما فراهم کند. کفش مناسب تنیس از پیچ خوردگی مچ پای شما در حرکات به جلو و عقب در زمین بازی پیشگیری می کند. اگر کفش شما مناسب با حرکات نباشد، شما در معرض افزایش خطر آسیب و پیچ خوردگی مچ پا قرار میگیرید. بنابر این قبل از خرید از پشتیبانی های کفش اطمینان حاصل کنید.

وزن کفش

آخرین گزینه که درباره انتخاب کفش باید به آن توجه کنید، سبک بودن کفش است. به یاد داشته باشید که چون قرار است حرکات سریعی را در زمین انجام دهید به انرژی زیادی نیاز دارید، کفش های سنگین حرکات شما را کند می کند و نمی توانید به سرعت مورد نیازتان برسید. بنابراین؛ یک جفت کفش خوب و سبک وزن که در حرکات به شما کمک می کند، بهترین سرمایه گذاری شماست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار