25/04/2024

کارولینا پلیسکووا در تنیس اوپن ووهان برابر آماندا انیسیمووا به پیروزی رسید

  • توسط مینا
  • 26/09/2019
  • 0

کارولینا پلیسکووا ، قهرمان مسابقات ژنگژو، مسابقات تنیس اوپن ووهان را با پیروزی آغاز کرد. او در برابر یکی از نوجوانان مستعد رقابت‌های تنیس زنان یعنی آماندا انیسیمووا تنها به دو ست نیاز داشت تا مجوز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کند.

پیروزی کارولینا پلیسکووا در تنیس ووهان

کارولینا پلیسکووا پس از این دیدار در گفتگو با وبسایت wtatennis گفت:

فکر می‌کنم در این مسابقه هرچیزی را شاهد بودیم. بدون شک شروع این دیدار برای من کند بود. خیلی صبر کردم پس فکر کنم من نه خواب‌آلود بلکه تاحدودی آنجا حضور نداشتم. پس از آن، فکر نمی‌کنم که مسابقه بدی بوده باشد. فکر کنم در برخی مواقع من از خط انتهایی زمین تنیس خوبی بازی می‌کردم. احساس خیلی خوبی داشتم اما این اولین مسابقه شب برای من بود. شرایط برای من اندکی متفاوت بود. برای عادت کردن به آن به کمی زمان نیاز داشتم.

کارولینا پلیسکووا در مسابقات ژنگژو برای رسیدن به اولین قهرمانی خود در کشور چین نمایش خوبی داشت. او در حالی فقط یک ست را به حریفان واگذار کرد که در مرحله یک چهارم نهایی برای سید ششم مسابقات یعنی سوفیا کنین و در دیدار نهایی نیز برابر پترا مارتیچ، سید هفتم به میدان رفته بود. اما حالا در مسابقات ووهان، پلیسکووا که سید دوم است برای ادامه دادن به روند خوبش در برابر انیسیمووا، کسی که اولین تورنومنت خود از زمان حضور در سینسیناتی را تجربه می‌کرد، انگیزه داشت. انیسیمووای ۱۸ ساله پس از درگذشت ناگهانی پدر و البته مربی قدیمی خود، کنستانتین انیسیموف به مدت یک ماه و نیم از مسابقات دور بود. انیسیمووا در هردو ست با یک بریک پیش افتاد و در هردو به برتری ۲-۰ نیز رسید اما شماره یک اسبق جهان اختلاف را جبران کرد تا با نتایج ۶-۳، ۶-۳ به پیروزی برسد. کارولینا پلیسکووا برای کسب پنجمین برد متوالی خود در چین ۳۳ ضربه وینر و شش ضربه ایس زد. او در ادامه صحبت‌های خود گفت:

در سال‌های اخیر وقتی به ووهان می‌رسیدم سطح متفاوتی از استرس داشتم زیرا وقتی در این تورنومنت بازی می‌کردم هنوز مطمئن نبودم که مجوز حضور در مسابقات WTA Finals را کسب کرده‌ام یا نه. پس اکنون سعی می‌کنم آرامش بیشتری داشته باشم. شاید اینطوری بهتر باشد. شاید یاد بگیرم که در چند مسابقه بعدی با آرامش بیشتری بازی کنم.

 

کارولینا پلیسکووادر واقع کارولینا پلیسکووا در ابتدای این دیدار و زمانی که ۲-۰ و با یک بریک ابتدایی از انیسیمووا عقب افتاده بود خود را در دردسر می‌دید. پنج اشتباه فردی خود پلیسکووا نیز در به‌وجود آمدن این شرایط بی‌تاثیر نبود. حریف شروعی طوفانی داشت و هشت امتیاز اول را به‌صورت پیاپی از آن خود کرده بود. اما پلیسکووا در ادامه جبران کرد، در حالی که انیسیمووا تنها یک امتیاز تا برتری ۳-۰ فاصله داشت او به بازی برگشت و حساب کار را ۲-۲ کرد. در ادامه با وجود ردوبدل شدن بریک بین دو بازیکن پلیسکووا کنترل بازی را در دست گرفت و در نهایت ست را به نفع خود تمام کرد. در ست دوم نیز همین اتفاق رخ داد.

تنیسور آمریکایی مجددا ۲-۰ جلو افتاد اما پلیسکووا مشابه همان ست اول واکنش نشان داد و با کاهش اشتباهات خود، پنج گیم بعدی را پیروز شد. تا حساب کار ۵-۲ شود. انیسیمووا در ادامه یک مچ پوینت را سیو کرد و سرویس قدرتمند کارولینا پلیسکووا را نیز بریک کرد تا در بازی باقی بماند. اما تنیسور اهل جمهوری چک در نهایت موفق شد پس از ۶۹ دقیقه با نتایج ۶-۳، ۶-۳ در این دیدار به پیروزی برسد. پلیسکووا در مرحله سوم ووهان باید به مصاف تنیسور نوجوان دیگری برود. دایانا یاسترمسکای ۱۹ ساله و اکراینی در دیدار بعد انتظار او را می‌کشد. یاسترمسکا قبل از بازی پلیسکووا-انیسیمووا در برابر کریستینا مک‌هیل آمریکایی با نتایج ۶-۳، ۷-۶ (۷) به پیروزی رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار