29/03/2024

مسابقات تنیس کلاسیکِ سیلیکون ولی؛ ژنگ سای‌ سای از چین به مقام قهرمانی رسید

  • توسط سروش
  • 07/08/2019
  • 0

رقابت های تنیس کلاسیک سیلیکون ولی که در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار می شود، با قهرمانی ژنگ سای‌ سای از کشور چین به پایان رسید.

قهرمانی ژنگ سای سای در تنیس سیلیکون ولی

این نخستین قهرمانی ژنگ سای‌ سای ۲۵ ساله در مسابقات حرفه‌ای تنیس زنان به حساب می‌آید که با برتری برابر آرینا سابالنکا از بلاروس به دست آمد. تنیسور چینی در دیدار فینالِ رقابت های سیلیکون ولی موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۳ و ۷-۶ (۷-۳) بر سابالنکایِ ۲۱ ساله فائق آید تا به مقام قهرمانی این مسابقات برسد. ژنگ سای‌ سای قبل از رسیدن به بازی پایانی، برابر حریفانی چون هدر واتسون از بریتانیا، دنیل رز کالینز و آماندا آنی‌سیموا از آمریکا به پیروزی رسید تا در مرحله نیمه نهایی مقابل ماریا ساکاری از یونان قرار گیرد. رقابت این دو تنیسور در دور نیمه نهایی نیز با برتری ۲-۰ سای‌سای به پایان رسید تا یک تنیسور آسیایی بتواند گام به بازی فینال گذاشته و درنهایت به قهرمانی این مسابقات برسد.

ژنگ سای‌ سای پس از کسب نخستین قهرمانی دوران ورزشی اش در رقابت های سیلیکون ولی در جمع خبرنگاران گفت:

قهرمانی در این مسابقات، اعتماد به نفس فراوانی را به من خواهد بخشید. من در این بازی ها توانستم نفراتی که دارای سید به مراتب بالاتری از من بودند را شکست دهم و همین موضوع می تواند در آینده و تورنمنت های پیش رو به من اعتماد به نفس لازم را ببخشد. دوست دارم تنها به بازی تنیس بپردازم و از آن لذت ببرم.

ژنگ سای‌ سای که در رده ۵۵ برترین تنیس بازانِ زن دنیا قرار دارد، نسبت به حریفش در دیدار پایانی یعنی آرینا سابالنکا، یک بازی نیز بیشتر انجام داده بود. این تنیسور چینی در دومین فینال تاریخ زندگی اش در رقابت های حرفه ای دنیای تنیس، توانست به اولین قهرمانی خود در این رشته ورزشی دست یابد. اولین فینال این تنیسور ۲۵ ساله، سال گذشته و در رقابت های نانچانگِ چین بود که او به مقام دوم این مسابقات رسید. سرویس های ژنگ در بازی فینال حرف نخست را می‌زد و او توانست در سرو پوینت های خود به نسبت حریف سرشناس تر و اروپایی خود بهتر عمل نماید.

ژنگ سای سای

تمرکز بالا و استفاده بهینه تر از فرصت ها، سبب شد تا او بتواند با غلبه بر سابالنکا به قهرمانیِ این مسابقات در سن خوزه آمریکا برسد. 

این تنیسور چینی در ادامه صحبت هایش می گوید:

تاکتیک من در بازی فینال این بود که توپ را تا حد ممکن به عمق زمین حریفم برسانم و در توپ های برگشتی که به سمتم می آمد، آن ها را به گوشه های زمین هدایت کنم. من به خوبی توانستم توپ های برگشتی را که به سرعت به سمتم می آمد را به گوشه های زمین بفرستم و خب در چنین موقعیت هایی دفاع کردن چنین توپ هایی از سوی حریف سخت خواهد بود.

حریفِ سای‌ سای اما به هر حال در ۲۱ سالگی نیز تنیسور شناخته شده ای در سطح جهان به حساب می آید. او در ست نخست بازی را به سرویس های خوب و پرقدرت رقیب چینی اش باخت و در ست دوم نیز در تای بریک بازی را واگذار نمود.

آرینا سابالنکا درباره دیدار پایانی و عدم قهرمانی در این مسابقات اظهار داشت:

امروز نتوانستم بازی همیشگی خود را نشان دهم. نتوانستم احساساتم را در طول این دیدار کنترل کنم و از نظر روحی نیز در فشار بودم. چندین بار راکت خود را به زمین پرتاب کردم و باید بگویم بازی خوبِ حریفم من را به کلی در این دیدار محو کرد. در کل برای چنین بازی آماده نبودم و نتوانستم از توانایی هایم درست استفاده نمایم.

با قهرمانی در رقابت های سیلیکون ولی، ژنگ سای‌ سای می تواند در رده بندی جدید اتحادیه جهانی تنیس تا رده ۳۹ نیز خود را بالا بکشد. گفتنی است سابالنکا و ژنگ یکبار دیگر هم مقابل یکدیگر در سال ۲۰۱۷ قرار گرفته بودند که در آن دیدار نیز تنیسور چینی توانسته بود به پیروزی برسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار