25/04/2024

سرنا ویلیامز دوری از دخترش در زمان مسابقات را سخت‌ترین چالش می‌داند

  • توسط مینا
  • 01/09/2019
  • 0

زمانی که سرنا ویلیامز ، یکشنبه شب به وقت محلی یک بار دیگر وارد زمین مسابقات یو اس اوپن و به ‌طور خاص استادیوم آرتور اش شود، یک رویداد مهم و البته احساسی را تجربه خواهد کرد.

سخت ترین چالش سرنا ویلیامز دوری از فرزندش است

تمام دنبال‌کنندگان ورزش تنیس در تمام سال‌های حضور سرنا ویلیامز در مسابقات شاهد این قضیه بودند که این بازیکن بزرگ جشن‌های تولد یا تعطیلات مناسبتی خاص را معمولا جشن نمی‌گیرد. اما زمانی که سرنا برای بازی یکشنبه شب خود وارد استادیوم آرتور اش در نیویورک، محل برگزاری مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ شود، یک نقطعه عطف معجزه مانند مهم و احساسی را جشن خواهد گرفت: «سالروز تولد دخترش، الکسیس اولیمپیا اوهانین جونیور.»

سرنا ویلیامز پس از آن‌که در روز جمعه یک پیروزی قاطعانه برابر کارولینا موچوا را جشن گرفت، در کنفرانس مطبوعاتی سخنان جالبی را با دیگران به اشتراک گذاشت. قهرمان ۲۳ گرند اسلم دنیای تنیس که در دیدار با موچوا عملکردی خیره‌کننده داشت و با بیست ضربه وینز و پنج آیس در نهایت متوقف شد رقیبش را با پیروزی در دو ست پیاپی و با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ رقیبش را بدرقه کند، در نشست خبری بعد از بازی درباره راه سخت و طولانی که پس از تجربه وحشتناک و نزدیک به مرگ خود در هنگام زایمان دخترش پیمود صحبت کرد و همچنین سخت‌ترین لحظه دوران ورزشی خود را نیز توصیف نمود.

سرنا ویلیامز در ماه فوریه سال ۲۰۱۸ طی مصاحبه‌ای با نشریه معتبر فرانسوی وُگ، درباره تجربه دلخراش خود پس از زایمان صحبت کرده بود. سرنا ویلیامز برای به‌دنیا آوردن دخترش مجبور شد یک عمل جراحی سزارین اورژانسی را تجربه کند که دلیل آن هم، تجمع لخته‌های خون درون ریه‌هایش بود. این قهرمان دنیای تنیس در روزهای پس از زایمان مجبور بود برای زندگی خود بر روی تخت بیمارستان مبارزه کند. سرنا برای درمان آمبولی وسیع ریوی که زندگی‌اش را به‌خطر انداخته بود چهار عمل جراحی را تجربه کرد و پس از آن به مدت شش هفته در بیمارستان بستری بود.

سرنا ویلیامز

اکنون، پس از سپری شدن نزدیک به دو سال از آن روزهای سخت، سرنا به خوبی موفق شد میان وظایف مادری خود و برنامه حرفه‌ای ورزش تنیس تعادل ایجاد کند. دخترش، الیمپیا هم‌اکنون یک پای ثابت تورهای WTA است و به‌صورت دائم با سرنا و تیمش به مسابقات مختلف سفر می‌کند. اما سید هشتم مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ اعتراف کرد وقتی که زمان تمرین و مسابقه فرا می‌رسد برایش سخت است که از کودک نوپای خود جدا شود. سرنا در مصاحبه پس از بازی خود با لبخند گفت:

اولیمپیا در آن اوایل زمانی که ترکش می‌کردم شدیدا ناراحت می‌شد. حالا وضعیت تاحدودی بهتر شده است. فکر می‌کنم الان من بیشتر ناراحت می‌شوم. ببینید، این وضعیت سخت است. گاهی اوقات زمانی که در کنارش نیستم قلبم واقعا ناراحت می‌شود. اما فکر می‌کنم ادامه دادن به ورزش برای من خوب باشد. گاهی اوقات شما تنها باید کاری که لازم است را انجام بدهید.

سرنا می‌گوید زمانی که در خانه باشد، ورزش و جلسات تمرینی خود را برای صبح زود برنامه‌ریزی می‌کند تا در بقیه ساعت روز به‌راحتی به وظایف مادری خود بپردازد. اما در تورنمنت‌های تنیس، ادامه دادن این برنامه ممکن است سخت باشد. سرنا در ادامه توضیح داد:

در زمان تورنمنت، برنامه کاملا متفاوت است و بنابراین من هم نمی‌رسم وظایف روزانه عادی خودم را انجام بدهم. گاهی اوقات با خودم می‌گویم خدایا، چرا کنار دخترم نیستم. این یکی از یا در واقع سخت‌ترین چیزی است که در دوران ورزشی‌ام باید با آن روبرو شوم.

این که کسی مجبور باشد هر روز و پیش از ورود به زمین تنیس بر سخت‌ترین چالش دوران ورزشی خود غلبه کند ممکن است از نظر احساسی بسیار طاقت‌فرسا باشد اما رسیدن به دو فینال گرند اسم در ویمبلدون و یو اس اوپن ۲۰۱۸ «دو تورنومنت از سه تورنومنت بزرگ ویلیامز پس از مادر شدن» نشان داده است که ویلیامز به خوبی توانسته وضعیت جدید را مدیریت کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار