20/04/2024

گریگور دمیتروف: پیروزی مقابل راجر فدرر برای من خیلی خاص است

  • توسط سروش
  • 04/09/2019
  • 0

گریگور دمیتروف ، در حالی پا به میادین یو اس اوپن گذاشت که یکی از شدیدترین افت‌های دوران ورزشی خود را تجربه می‌کرد.

مصاحبه گریگور دمیتروف پس از پیروزی برابر فدرر

او قبل از حضور در آخرین تورنومنت بزرگ فصل، از هشت مسابقه، در هفت دیدار شکست خورده بود. اما برتری ناباورانه برابر راجر فدرر در مرحله یک چهارم نهایی یک گرند اسلم، بدون شک راه خوبی برای پاک کردن این خاطرات بد از ذهن شماره ۷۸ رنکینگ تنیس است. گریگور دمیتروف در حالی که بازی در ست‌شماری دو بر یک به نفع فدرر بود کامبک زد و قهرمان پنج دوره یو اس اوپن را با نتایج ۳-۶، ۶-۴، ۳-۶، ۶-۴، ۶-۲ شکست داد تا برای اولین بار در فلاشینگ میدوز به مرحله نیمه نهایی راه یابد. دمیتروف ۲۸ ساله تا پیش از این هرگز موفق نشده بود سید سوم مسابقات امسال را در تقابل‌های رو در روی‌شان در تورهای ATP شکست دهد. او در آن مسابقات از ۱۸ ست ممکن تنها در ۲ تا به پیروزی رسیده بود. گریگور دمیتروف پس از این دیدار به خبرنگاران گفت:

فکر می‌کنم شش یا هفت ماه اخیر برای من بسیار سخت بوده‌اند. اما من افرادی را داشتم که به آنها تکیه کنم، دوستانم و خانواده‌ام. من دوباره به اعتقاد داشتن به کاری که می‌کنم ادامه دادم، همچنین برای خلاصی از مصدومیت شانه ریکاوری داشتم، ورزش می‌کردم، تمرین می‌کردم، راکت را دوباره بهتر از قبل در دستم گرفتم. چیزهای بسیاری زیادی وجود داشت که من باید در این بازی زمانی کوتاه اما مهم تغییرشان می‌دادم. چیز بعدی که باید بدانید این است که تقریبا در انتهای سال قرار داریم و سپس چنین نتیجه‌ای کسب می‌کنید. این پیروزی برای من خیلی خاص است.

فینالیست یک گرند اسلم دیگر برای اولین بار حضور خود در نیمه نهایی جدول قرعه‌کشی مرکز ملی تنیس بیلی جین کینگ USTA تجربه می‌کند. دمیتروف باید در مرحله بعد با سید پنجم مسابقات یعنی دنیل مدودف که فرم بسیار خوبی دارد بازی کند. آنها در دو دیداری که تاکنون با یکدیگر داشته‌اند، هرکدام یک پیروزی کسب کرده‌اند.

گریگور دمیتروف

هردوی این بازی‌ها در سال ۲۰۱۷ انجام شدند. دمیتروف بلغار در گذشته به مرتفع‌ترین قله‌های ورزش تنیس دست یافته بود. او در سال ۲۰۱۷ مقام قهرمانی تورنومنت Nitto ATP Finals را کسب کرده بود و در رنکینگ تنیس ATP تا رده سوم بالا آمده بود. اما دمیتروف اکنون پایین‌ترین رده خود را در هفت سال اخیر تجربه می‌کند. اما این رده پایین، بامداد امروز در استادیوم آرتور اش چندان به چشم نیامد، دمیتروف در دیداری که فدرر هرگز نتوانست طی آن به بهترین فرم خود برسد برتری را در دست گرفت، در بخش انتهایی زمین به‌خوبی بازی کرد و تنوع بالایی هم در تاکتیک‌هایش داشت تا قهرمان بیست دوره گرند اسلم را زمین‌گیر کند. در نهایت، پس از سه ساعت و دوازده دقیقه، دمیتروف پس از رینر شوتلر که ۱۱ سال پیش در حالی که مرد ۹۴ام دنیا بود به نیمه نهایی ویمبلدون صعود کرد، به عنوان بازیکنی با پایین‌ترین رتبه رنکینگ به نیمه نهایی یک گرند اسلم رسید. گریگور دمیتروف در مصاحبه درون زمین خود گفت:

بعد از ست دوم احساس کردم که با ضرباتم به‌خوبی حمله می‌کنم. هدف اصلی من این بود که تا بیشترین زمان ممکن درون زمین دوام بیاورم. در انتها می‌توان مطمئن بود که فدرر ۱۰۰ درصد آمادگی نداشت. در این مسابقات برنده در پنج ست مشخص می‌شود و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

جیمی کانرز در یو اس اوپن سال ۱۹۹۱ در حالی که ۳۹ ساله بود به مرحله نیمه نهایی رسید. فدرر اکنون پس از کانرز مسن‌ترین بازیکن حاضر در مرحله نیمه نهایی یک گرند اسلم محسوب می‌شود. اسطوره سوییسی تنیس ۶۱ اشتباه فردی داشت که این عدد برای دمیتروف تنها ۴۱ اشتباه بود. فدرر تنها توانست از ۱۴ بریک پوینت ممکن، چهارتا را برگرداند. دمیتروف درباره بعد فنی بازی گفت:

من فکر می‌کردم او دور از انتهای زمین سرسختانه بازی کند. فدرر بازی ترکیبی خوبی کرد که همین باعث شد من برای پیدا کردن ریتم با همه نوع مشکل مواجه شوم. هرگز، دور از زمین به‌راحتی بازی نکردم. به‌نظرم، این چیزی بود که در گذشته همواره در آن برتر بودم. اما امشب اینطور نبود. فدرر در نزدیک تور عملکرد خوبی داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار