25/04/2024

راهیابی نادال ، فدرر و نوله به دور سوم تنیس رولان گاروس

  • توسط ملیسا
  • 31/05/2019
  • 0

رقابت های تنیس رولان گاروس این روزها در شهر پاریس در حال برگزاریست و تنیسورهای مطرح دنیا همچون رافا نادال ، راجر فدرر، نواک جوکوویچ و دومنیک تیم به راحتی موفق شدند به دور سوم این رقابت ها صعود کنند.

در دور دوم این رقابت ها رافائل نادال، مدافع عنوان قهرمانی به مصاف یانیک مَدِن آلمانی رفت و همانند دور قبل توانست به آسانی حریف خود را شکست دهد. نادال در دور سوم با داوید گوفن دیدار خواهد کرد. تنیسوری که روز گذشته از سد میومیر کیتسمانوویچ صرب گذشت. این پنجمین بار است که نادال و گوفن به مصاف هم خواهند رفت و پیش از این در ۴ مصاف قبلی نادال ۳ بار پیروز شده و یک بار متحمل شکست شده است.

پیروزی نادال و فدرر و جوکوویچ در رولان گاروس

 پیروزی نادال و فدرر و جوکوویچ در رولان گاروس

در دیداری دیگر راجر فدرر ستاره سوئیسی در ورزشگاه فیلیپ شاتریه با غلبه بر اسکار اوته به مرحلۀ سوم صعود کرد. فدرر باتجربه توانست با یک نمایش برتر و پیروزی در سه ست پیاپی حریف خود را شکست دهد. فدرر در دور بعد باید برابر تنیسور 20 ساله نروژی به میدان برود. در دیداری دیگر کی نیشیکوری و جو ویلفرد سونگا یک دیدار جذاب را در استادیوم فیلیپ شاتریه انجام دادند که در پایان تنیسور ژاپنی و نفر هفتم رنکینگ توانست برنده این مسابقه باشد. نیشیکوری که تا به حال توانسته دو بار به مرحله یک چهارم نهایی این گرند اسلم راه پیدا کند در مرحله بعدی باید با تنیسور یونانی رده سی و یکم مسابقه بدهد. استانیسلاس واورینکا، قهرمان رولان گاروس ۲۰۱۵ مسابقۀ راحتی داشت و کریستین گارین را در سه ست متوالی مغلوب کرد. یک دیدار طولانی تمام‌ فرانسوی در این مرحله نیز بین بنوآ پر و پیر-اوگ اربر که پنچ ست به طول انجامید، پس از ۴ ساعت و ۳۳ دقیقه به سود پر خاتمه یافت. پر در ست پایانی با نتیجه ۹-۱۱ به پیروزی رسید.

این رقابت ها روز گذشته با برگزاری دیدارهای دور دوم پیگیری شد و تنیسور صربستانی و نفر اول رنکینگ یعنی نواک جوکوویچ توانست در ورزشگاه سوزان لنگلن خیلی راحت و در مدت زمان یک ساعت و ۳۳ دقیقه هنری لاکسونن سوییسی را مغلوب و برای چهاردهمین بار به دور سوم این رقابت‌ها صعود کند. بنظر نمی رسد نوله برای دور بعد کار دشواری داشته باشد چرا که در این مرحله باید به مصاف سالواتوره کاروسو، نفر ۱۴۷ جهان به رقابت بپردازد. یکی دیگر از بازی های حساس این مرحله دیدار دومنیک تیم برابر الکساندر بوبلیک بود. تیم که نایب قهرمان دور قبلی این رقابت ها هست، با شکست تنیس‌باز قزاق در ۴ ست، راهی دور بعد شد. تیم در ست چهارم ۲-۵ از بوبلیک عقب افتاد اما به این ست بازگشت و در نهایت پیروز میدان شد. اما در یکی مسابقات جذاب روز گذشته، خوان مارتین دل‌پوترو سید شمارۀ ۸ برابر یوشیهیتو نیشی‌یوکا از ژاپن قرار گرفت و در پایان موفق شد در پنج ست که ۳ ساعت و ۴۶ دقیقه به طول انجامید، شمارۀ ۷۲ جهان را از پیش رو بردارد.

بخش زنان

رقابت های رولان گاروس در بخش زنان، کارولینا پلیشکووا بخت دوم قهرمانی این رقابت ها به راحتی و در ۵۶ دقیقه کریستینا کوچووا را کنار زد و به دور سوم راه یافت. همچنیناسلون استیونس فینالیست مغلوب دوره گذشته نیز با عبور از سد سارا سوریبس تورمو در ۲ ست برد و راهی مرحلۀ بعد شد. اما یکی از جذاب ترین دیدارهای این مرحله بخت اول قهرمانی به چالش کشیده شد. نائومی اوساکا تنیس‌باز ژاپنی در دیداری دشوار مقابل ویکتوریا آزارنکا به پیروزی رسید و برای سومین بار به دور سوم اپن فرانسه راه یافت. از دیگر راه یافتگان به مرحله سوم این رقابت ها می توان به سیمونا هالپ، سرینا ویلیامز، ویکتوریا کوزمووا و الینا اسویتولینا اشاره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار