29/03/2024

اوپن آمریکا؛ پیروزی سخت نائومی اوساکا در دور نخست

  • توسط مینا
  • 28/08/2019
  • 0

پس از اولین پیروزی در گرند اسلم یو اس اوپن ۲۰۱۹، نائومی اوساکا دو انگشتِ اشارۀ دست‌هایش را به سوی آسمان بلند کرد و بدین گونه شادی‌اش را از کسب اولین برد خود در این مسابقات به هواداران حاضر در استادیوم آرتور اش نیویورک نشان داد.

صعود نائومی اوساکا به دور دوم اوپن آمریکا

در دومین روز برگزاری رقابت‌های یو اس اوپن و در بخش انفرادیِ زنان، مسابقات متعددی انجام پذیرفت که در یکی از مهم‌ترین آن‌ها، نائومی اوساکا ، مدافع عنوان قهرمانی و برترین تنیسور زن در رده‌بندی جهانی WTA توانست مقابل حریفی از کشور روسیه به برتری برسد. اوساکایِ ۲۱ ساله در دیداری که دو ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید، موفق به شکست ۲-۱ آنا بیلینکووا از روسیه شد. بیلینکووا که در جایگاه شماره ۸۴ دنیا قرار گرفته است، در مجموع تنیس خوب و نزدیکی را مقابل قهرمان سال گذشته این مسابقات از خود به معرض نمایش گذاشت. ست اول این مسابقه که ۴۳ دقیقه طول کشید با حساب ۶-۴ به سود نائومی اوساکا پایان پذیرفت. اما قصه ست دوم فرق داشت و بیلینکووایِ ۲۰ ساله نمی‌خواست به هیچ وجه بازندۀ این دیدار شود.

این ست که بیش از یک ساعت به درازا کشید، سرانجام با برتری تنیسور روس در تای برک با نتیجه ۷-۶ (۷-۵) به پایان رسید تا همگان در استادیوم آرتور اش برای دیدن پیروز این دیدار تماشایی، پای ست سوم آن نیز بنشینند. سرانجام تجربه بالاتر و هنر نائومی اوساکا در این ست بر رقیب روسش چربید و او توانست با نتیجه ۶-۲ پیروز این دست و کل این مسابقه شود. استادیوم آرتور اش برای اوساکایِ جوان یادآور خاطرات شیرینی است. او یک سال پیش در همین مکان موفق شد، سرنا ویلیامز را در یک دیدار تماشایی و البته پرحاشیه شکست دهد و به اولین قهرمانی خود در گرند اسلم‌ها دست یابد. نائومی اوساکا، پس از پایان نخستین دیدارش در مسابقات یو اس اوپن در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:

فکر نمی‌کنم در طول زندگیم تا به حال به این شکل عصبی شده باشم. استرس در مسابقه‌ام حرف اول را می‌زد و من در دو ست نخست، به هیچ عنوان نتوانستم ریتم همیشگی بازی‌هایم را پیدا کنم.

نائومی اوساکا

نائومی اوساکا در بازی نخست خود، زانوی پای چپش را پوشانده بود تا از صدمات احتمالی به زانوی خود در این دیدار بکاهد. او چند هفته قبل و در تورنمنت مسترز سینسیناتی از همین ناحیه مصدوم شده بود و نتوانسته بود بازی خود برابر سوفیا کنینِ آمریکایی در مرحله یک چهارم پایانی را ادامه دهد. مصدومیتی که حتی صحبت‌هایی از عدم حضور او در این مسابقات نیز شنیده می‌شد. شاید همین ترس و استرس از مصدومیت زانوی اوساکا بود که باعث شد این تنیسور ژاپنی در دیدار برابر رقیب کم نام و نشانش نزدیک به ۵۰ خطا را در این مسابقه مرتکب شود.

اوساکا در ادامه صحبت‌هایش افزود:

من قهرمان سال گذشته این مسابقات هستم و همه انتظار دارند که همانند دوره قبل بازی کنم. .معمولا در هر تورنمنتی دیدارهای اول سخت است و من هم نمی‌خواستم که در مسابقه اولم شکست بخورم و از دور رقابت‌ها کنار بروم.

در طول تاریخ برگزاری مسابقات زنان در گرند اسلم یو اس اوپن، فقط دو بار شاهد آن بوده‌ایم که قهرمان سال گذشته این مسابقات در نخستین بازی خود در سال بعد، طعم حذف از این رقابت‌ها را بچشد. اولین مورد به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد که طی آن اسوتلانا کوزنتسووا از روسیه که یک سال قبل‌تر به مقام قهرمانی یو اس اوپن رسیده بود، در همان بازی نخست خود با شکست از گردانه این مسابقات حذف می‌گردد. دومین مورد نیز به دو سال قبل مربوط می‌شود؛ جایی که آنجلیک کربر آلمانی که در سال ۲۰۱۶ قهرمان یو اس اوپن شد ولی در سال ۲۰۱۷ و در اولین بازی خود به دستِ نائومی اوساکا که در آن زمان کمتر کسی او را می شناخت، شکست خورد و از دور این رقابت ها کنار رفت. البته آنجلیک کربر که سابقه قهرمانی در دو گرند اسلم دیگرِ اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۶ و ویمبلدون در ۲۰۱۸ را در کارنامه خود دارد، امسال نیز ترک عادت نکرد و در بازی اول خود مقابل کریستینا ملادنوویچِ فرانسوی تن به شکست ۲-۱ داد تا همانند سال ۲۰۱۷ وداع زودهنگامی با این مسابقات داشته باشد. گفتنی است، نائومی اوساکا پس از برتری در بازی نخست خود، در روز جمعه و در دور دوم این بازی‌ها باید به مصاف ماگدا لینِته از لهستان برود که در دور اول موفق به شکست آسترا شارما از استرالیا شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار