20/04/2024

تنیس اوپن آمریکا؛ پیروزی سرنا ویلیامز مقابل ماریا شاراپووا در دور نخست

  • توسط سروش
  • 27/08/2019
  • 0

سرنا ویلیامز موفق شد تا یو اس اوپن را با پیروزی برابر ماریا شاراپووا آغاز کند. با برک شدن شاراپووا در اوایل ست دوم کار او برای برگشتن به بازی بسیار دشوار شد و ضربات بک‌هند سرنا به قدری دقیق و قدرتمند بود که شاراپووا هیچ شانسی برای پیروزی در این مسابقه نداشت.

سرنا ویلیامز ، ماریا شاراپووا را شکست داد

سرنا ویلیامز در اولین بازی‌اش در یو اس اوپن بعد از فینال جنجالی سال گذشته برابر نائومی اوساکا، موفق شد تا در دو ست پیاپی با نتیجه ۶-۱ ماریا شاراپووا را شکست دهد و به نوزدهمین برد متوالی‌اش در مقابل این تنیسور روس دست یابد و رکورد ۲۰ برد و تنها ۲ شکست را در مقابل او ثبت کند. سرنا در پاسخ به این پرسش که اگر ۱۵ سال به طور مداوم برابر یک تنیسور شکست می‌خورد چه حسی داشت، گفت:

خدای من، هرگز در این مورد فکر نمی‌کنم. هر بار که مقابل او قرار گرفتم بهترین تنیسم را انجام دادم.

این مسابقه تنها ۵۹ دقیقه به طول انجامید و سرنا ویلیامز ۵۶ امتیاز برد و تنها ۲۸ امتیاز به حریفش واگذار کرد. سرنا همچنین سروهایی با قدرت ۱۱۵ مایل بر ساعت زد و پنج بار از برک شدن نجات یافت و در عوض پنج بار ماریا را برک کرد. وی افزود:

به توپ هایی که در زمینم فرستاد جواب مناسبی دادم و در مجموع عملکرد بسیار خوبی داشتم.

کمتر کسی توانایی مقابله با ضربات درست و عمقی سرنا ویلیامز را دارد و قطعا مشکل از شاراپووایی نیست که بعد از عملکرد ضعیفش در این فصل به سبب مصدومیت شانه‌اش که به جراحی نیاز دارد به رتبه ۸۷ رنکینگ جهانی هم سقوط کرده است. این دو تنیسور که پیش از این در فینال سه گرند اسلم دیگر به مصاف هم رفته بودند، هرگز سابقه دیدار در نیویورک را باهم نداشتند. ویلیامز درحالی پا به فلاشینگ نیویورک گذاشته که سابقه شش قهرمانی در اینجا را دارد و شک و شبهات بسیاری مبنی بر مصدومیت کمرش وجود دارد. او اوایل این ماه در فینال راجرز کاپ به دلیل مصدومیت قادر به ادامه بازی با بیانکا آندرسکو نشد و حالا بار دیگر در یک زمین سخت رقابت می‌دهد. ویلیامز در این‌باره گفت:

وضعیت بدنم خوب است و احساس خوبی دارد. روند بهبود کمرم بسیار پیشرفت کرده و از این رو بسیار هیجان زده‌ام.

سال گذشته سرنا در دو ست متوالی فینال یو اس اوپن را به نائومی اوساکا باخت. این دیدار بیشتر بخاطر درگیری سرنا و سرداور مسابقه کارلوس راموس به یاد آورده می‌شود. وقتی دوشنبه شب از ویلیامز در مورد تصمیم سازمان تنیس ایالات متحده مبنی بر قضاوت نکردن راموس در دیدارهای او و خواهرش ونوس پرسیدند، او پاسخ داد:

نمی‌دانم درباره چه کسی حرف می‌زنید!

سرنا ویلیامز ماریا شاراپووا

سرنا ویلیامز با اینکه از پیروزی‌ برابر ماریا شاراپووا بسیار خوشحال بود اما به ندرت واکنش هایی احساسی از خودش به نمایش گذاشت و تنها در چند مورد مانند بک‌هند کلیدی‌ای که منجر به برک ماریا شد، فریاد زد و با دستش به این نتیجه واکنش نشان داد. شاراپووا هم آن ضربه را “عالی” خطاب کرد. کمتر ورزشکاری محبوبیت این دو را طی یک دهۀ اخیر داشته است؛ ویلیامز ۲۳ گرند اسلم برده و شاراپووا ۵ گرند اسلم، هر دوی آن‌ها گرند اسلم‌های فوق العاده ای را سپری کردند و سابقه قرارگیری در رنکینگ اول جهان را هم در کارنامه دارند.

با این‌حال چندین بازی مهم دیگر هم در روز اول یو اس اوپن انجام شد. راجر فدرر موفق شد تا با نتایج ۴-۶، ۶-۱، ۶-۲ و ۶-۴ مقابل نفر ۱۹۰ تنیس جهان، سامیت ناگال هندی به پیروزی برسد. نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان هم در راه دفاع از عنوان قهرمانی‌اش با نتایج ۶-۴، ۶-۱ و ۶-۴ روبرتو کاربلاس بائنای اسپانیایی را شکست داد. آنجلیک کربر، قهرمان یو اس اوپن ۲۰۱۶ هم سال فاجعه‌بارش در گرند اسلم‌های ۲۰۱۹ را با شکست برابر کریستینا ملادنوویچ به پایان برد. این درحالی است که کارولینا پلسیکووا نایب قهرمان یو اس اوپن ۲۰۱۶ و اشلی بارتی قهرمان اوپن فرانسۀ امسال با پیروزی برابر رقبایشان به دور دوم صعود کردند. خواهران ویلیامز در دو مسابقه امروز تنها سه ست واگذار کردند؛ ونوس ویلیامز موفق شد تا با نتایج ۶-۱ و ۶-۰ ژنگ سایسای چینی را از پیش رو بردارد. دیدار بین سرنا ویلیامز و ماریا شاراپووا اما با اختلاف جذاب ترین مسابقه دوشنبه شب بود که تماشاگران از لحظه ورود دو تنیسور از رختکن گرفته تا حضورشان در زمین بازی آن‌ها را با هیجان دنبال می‌کردند و زمانی‌که که بازی آغاز شد، ویلیامز قدرت بالایش را به نمایش در آورد. پیش از این شاراپووا تنها یکبار در بازی‌های شبانۀ ورزشگاه آرتور اش شکست خورده بود و صاحب رکورد ۲۲ پیروزی و ۱ باخت بود. ویلیامز بعد از اتمام بازی در مقابل حاضرین در ورزشگاه گفت:

من مسابقات و شکست‌های سختی را در اینجا پشت سر گذاشتم اما امشب اینجا بودم تا همۀ آن‌ها را از یاد ببرم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار