28/03/2024

سرنا ویلیامز پس از برد برابر وانگ: از نظر فیزیکی احساس فوق‌العاده‌ای دارم

  • توسط سروش
  • 04/09/2019
  • 0

سرنا ویلیامز با یک پیروزی قاطعانه برابر وانگ کیانگ، زیر نام خود به عنوان جدی‌ترین شانس کسب قهرمانی مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ خط کشید.

مصاحبه سرنا ویلیامز پس از پیروزی برابر وانگ

سرنا ویلیامز در دیداری که تنها چهل و چهار دقیقه به طول انجامید موفق شد حریف چینی‌اش را در مرحله یک چهارم پایانی رقابت‌ها با بی‌رحمی تمام شکست دهد. سرنا ویلیامز که از سال ۲۰۰۷ تا به امروز در هیچکدام از تجربیات خود در مرحله یک چهارم نهایی یو اس اوپن شکست نخورده است، صبح امروز در فلاشینگ میدوز صدمین پیروزی خود در تنیس آزاد آمریکا را جشن گرفت. این تنیسور ۳۷ ساله آمریکایی در برابر دیدگان هم‌وطنان خود سرو حریف را پنج بار بریک کرد و ۲۵ ضربه وینر روانه زمین کیانگ کرد. سرنا به راحت‌ترین شکل ممکن و در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۱، ۶-۰ در استادیوم آرتور اش برابر سید هجدهم مسابقات به پیروزی رسید. ویلیامز که خود سید هشتم رقابت‌های امسال گرند اسلم آمریکا بود به‌دنبال رکورد قهرمانی در ۲۴ تورنومنت اصلی تنیس است. ویلیامز در مرحله نیمه نهایی باید برابر الینا اسویتولینا که سید پنجم یو اس اوپن ۲۰۱۹ است قرار بگیرد. اسویتولینا نیز در دیدار آخر خود توانست یوهانا کونتا بریتانیایی را شکست دهد. سرنا ویلیامز که به صدمین پیروزی خود در تنیس آزاد آمریکا رسید، پس از بازی در نشست خبری گفت:

وقتی در برابر کسی قرار می‌گیرم که خوب بازی می‌کند، یا باید خودم را نشان بدهم و یا باید به خانه بروم و من آماده ترک نیویورک نیستم. از قبل می‌دانستم که باید با تمام قوا در زمین حاضر شوم و خوب بازی کنم. من احساس خوبی دارم، سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتم و اکنون در اینجا قرار دارم. از نظر فیزیکی احساس فوق‌العاده‌ای دارم اما مهم‌تر از آن هربار که به یو اس اوپن می‌آیم خیلی به من خوش می‌گذرد.

سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز صبح امروز اولین حضور وانگ چینی در مرحله یک چهارم نهایی را به یک کابوس تبدیل کرد. سرنا ویلیامز که تاکنون شش دوره قهرمانی در یو اس اوپن را تجربه کرده است از زمان بازگشت به مسابقات پس از به‌دنیا آوردن دخترش، اولمپیا در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۷ هرگز در یک گرند اسلم قهرمان نشده است. سرنا با دو شکست در دو فینال اخیر ویمبلدون و همچنین در فینال یو اس اوپن سال قبل، از برابری با رکورد مارگارت کورت ناکام مانده است. سرنا ویلیامز در مسابقات امسال بدون هیچ مشکلی در کشورش توانست در قرعه‌کشی بالا بیاید و حتی سه‌تا از حریفانش «از جمله رقیب قدیمی، ماریا شاراپووا» را با قدرت تمام در دو ست پیاپی بدرقه کرد. تاکنون، مک‌نالی، نوجوان ۱۷ ساله آمریکایی، تنها بازیکنی بود که موفق شد سرنا را به چالش بکشد. مک‌نالی با ضرباتش حریف نامدار خود را به این سو آن سوی زمین می‌کشاند تا ضعف قدیمی سرنا ویلیامز در جابه‌جایی بازهم خود را نشان دهد.

ویلیامز در برابر وانگ هرگز با این مشکل روبرو نشد، او امروز با سرویس‌های قدرتمندانه و خواباندن توپ در زمین حریف به‌سرعت امتیاز می‌گرفت. ویلیامز در حالی در ست اول ۵-۰ جلو افتاد که تنها هفت امتیاز به حریف داد و در نهایت پس از تنها ۲۳ دقیقه ست اول را به‌نفع خود تمام کرد. سرنا ویلیامز در ست اول ۲۶ امتیاز در مقابل ۱۱ امتیاز حریف کسب کرد. او ۱۲ ضربه وینر به زمین وانگ روانه کرد و ۹۲ درصد از امتیازاتی را که در آنها سرویس اولش را می‌زد به‌دست آورد. وانگ که در مسیرش برای رسیدن به جمع هشت بازیکن برتر یو اس اوپن ۲۰۱۹ حتی یک ست نیز به حریفان واگذار نکرده بود در ست دوم نیز کاملا توسط سرنا غافلگیر شده بود. سرنا به زدن ضربات وینر ادامه می‌داد و از دست وانگ نیز کاری ساخته نبود تا بازیکن آمریکایی در خانه به پیروزی برسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار