25/04/2024

اندی ماری نخستین پیروزی خود در یک رویداد تنیس ATP را پس از ۹ ماه کسب کرد

  • توسط مینا
  • 26/09/2019
  • 0

اندی ماری روی فرم آمده است. این تنیسور اسکاتلندی نخستین پیروزی خود در تور ATP پس از بازگشت به مسابقات را در تورنومنت تنیس قهرمانی ژوهای جشن گرفت.

پیروزی اندی ماری

ماری با نتایج ۶-۳، ۶-۷ (۶)، ۶-۱ تنیس سندگرن را شکست داد و انتقام شکست چند هفته قبل را از این تنیسور گرفت. تا پیش از این، آخرین برد ماری در یک رویداد ATP به اولین روز سال ۲۰۱۹، یک ژانویه بازمی‌گشت. نخستین پیروزی ماری پس از روزهای سخت مصدومیت بعد از سپری شدن دو ساعت و چهل و یک دقیقه به‌دست آمد. ماری در تاریخ نوزدهم ماه آگوست در مسابقات تنیس اوپن وینستون-سالم به سندگرن باخته بود. آن مسابقه دومین دیدار اندی ماری در بخش انفرادی یک تورنومنت تنیس پس از انجام عمل جراحی لگن در تاریخ ۲۸ ژانویه محسوب می‌شد. اما شماره یک اسبق جهان موفق شد رفته‌رفته به مسیر موفقیت بازگردد و فرم مناسب حضور در مسابقات را کسب کند. او ماه قبل در تورنومنت تنیس اوپن رافا نادال شرکت کرد و در آنجا دو پیروزی و یک شکست ثبت کرد.

اوپن رافا نادال یک رویداد در سطح چلنجر محسوب می‌شد. ماری در گیم ششمِ ست اول دیدار با سندگرن با استفاده از یک ضربه فورهند قدرتمند موفق شد برتری را در اختیار بگیرد. اندی ماری ، شماره یک اسبق رنکینگ تنیس زمانی که بازی در تای بریک ست دوم ۵/۶ بود از تمام خصوصیات دفاعی خود استفاده کرد تا شاید بتواند از سرویس‌های سندگرن یک مچ پوینت بگیرد اما این اتفاق رخ نداد. این تنیسور متولد اسکاتلند درست مثل روزهای قدیم خود در زمین تحرک داشت و دیگر از ضربات گراونداستروک نامطمئن وی که در ابتدای بازگشتش از مصدومیت شاهد آنها بودیم خبری نبود. اندی ماری از تاکتیک سرویس-والی استفاده و به سندگرن حمله می‌کرد.

اندی ماری

در مچ پوینت تای بریک ست دوم، در حالی که رقابت بسیار نزدیک بود، اندی ماری یک فورهند معمولی را به تور زد و سندگرن موفق شد بازی را به ست سوم بکشاند. هرچند، اندی در ست سوم دوبار حریف خود را بریک کرد و در تمام طول مسابقه هرگز با یک بریک پوینت روبه‌رو نشد تا دومین برد خود در فصل ۲۰۱۹ تور ATP را کسب کند، اولین برد پس از یکم ژانویه! اما ماری در مرحله بعد کار راحتی نخواهد داشت. او به مصاف سید هفتم تورنومنت یعنی الکس دی مینور خواهد رفت. ده مینور در دیدار اول و تمام استرالیایی خود که برابر جاش میلیمن برگزار می‌شد از نُه گیم اول، هشت‌تا را با پیروزی پشت سر گذاشت و در نهایت موفق شد با نتایج ۶-۱، ۶-۳ حریف خود را از پیش رو بردارد. این مسابقه ۷۰ دقیقه طول کشید. الکس دی مینور که تنها بیست سال دارد، در سال جاری دو قهرمانی تور ATP کسب کرده است.

او در مسابقات بین‌المللی سیدنی و همچنین رویداد تنیس اوپن آتلانتا به قهرمانی رسیده است. دی مینور قصد دارد جایگاه خود در جدول رقابت بازیکنان جوان برای کسب سهمیه مسابقات Next Gen ATP Finals را تحکیم کند. این رویداد از پنجم تا نهم نوامبر برای دومین سال متوالی در شهر میلان برگزار خواهد شد. بازی با اندی ماری، نخستین رویارویی دی مینور با این تنیسور با سابقه خواهد بود.دمیر دزومهور، بازیکن اهل بوسنی و هرزگوین که از مرحله انتخابی به این مسابقات راه یافته است برای پایان دادن به روند چهار شکست پیاپی خود، موفق شد با تلاش زیاد مقابل مارکو سچیناتو از ایتالیا با نتایج ۵-۷، ۶-۴، ۶-۲ به پیروزی برسد. این دیدار یک ساعت و پنجاه و هشت دقیقه طول کشید. جمهور در مرحله بعد باید در برابر برنده دیدار بین لوکاس پوی، سید پنجم مسابقات و سونوو کون از کره جنوبی قرار بگیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار