28/03/2024

پیتر مک نامارا ،قهرمان استرالیایی سه گرند اسلم، درگذشت

  • توسط مریم
  • 23/07/2019
  • 0

پیتر مک نامارا، قهرمان استرالیایی سابق سه گرند اسلم دو نفره به همراهی پل مک نیمی و کسی که در رنکینگ تنیسورهای تک نفره دنیا به مقام هفتم رسیده بود، در سن 64 سالگی درگذشت.

او در خانه خود در آلمان، بر اثر سرطان پروستات درگذشت که این خبر را دیوید لاو، یک دوست خانوادگی و یک خبرنگار تنیس، از طرف همسر پیتر، پترا، تایید کرده است.

پیتر مک نامارا که بود؟

پیتر مک نامارا، زوجی بسیار استثنایی به همراه مک نیمی تشکیل داده بودند که در استرالیا به مک های فوق العاده معروف بودند و ویمبلدون را در سال های 80 و 82 بردند و قهرمان اوپن استرالیا در سال 79 شدند.

پل مک نیمی، در پستی در شبکه های اجتماعی خودش نوشت: سخت است که باور کنی رفیق 50 ساله ات را از دست داده ای…. تو کاملا به زندگی در کنار وی عادت کردی و حالا دلت برایش تنگ می شود.

پیتر مک نامارا همینطور 5 عنوان شخصی تک نفره داشت. او در اوپن استرالیا 1980 به مرحله نیمه نهایی رسید، در ویمبلدون 81 تا یک چهارم نهایی پیش رفت و در اوپن فرانسه 82 نیز به جمع 8 نفر برتر راه یافت. اگرچه مصدومیتی از ناحیه زانو، دوران ورزشی وی را در 28 سالگی به پایان رساند.

پیتر مک نامارا

اهالی تنیس در استرالیا، از پیتر مک نامارا به عنوان یک فرد دوست داشتنی و قابل احترام یاد می کردند که به خاطر شوت سازی ها و کات های خاصش، معروف بود. وی همینطور یک مربی موفق برای مارک فیلیپوسیس، گریگور دیمیتروف و ستاره در حال رشد چینی، کیانگ وانگ بود.

وی در سال 1955 به دنیا آمده بود و در سال 1974، به عنوان یک تنیسور رسمی شناخته شد. مک نامارا در طول دوران حرفه ایش، جایزه ای نزدیک به 1.1 میلیون دلار به دست آورد و بهترین رنکینگ او در رده بندی تنیسورهای دو نفره نیز، رده سوم است که به دسامبر 1982 باز می گردد. پیتر مک نامارا در سال 82، جایزه بیشترین پیشرفت یک بازیکن را نیز دریافت کرده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار