28/03/2024

حواشی تنیس؛ تمرین بدون انگیزه پترا کویتووا و اقدام خیرخواهانه کیریوس

  • توسط سروش
  • 07/04/2020
  • 0

پترا کویتووا از دوران سخت ویروس کرونا خسته شده است و در تمریناتش انگیزه ندارد.

بی انگیزگی پترا کویتووا

دولت جمهوری چک با ارزیابی‌های بیماری ویروس کرونا برخی محدویت‌های مکان‌های ورزشی را برداشت و بار دیگر آن‌ها را بازگشایی کرد و پترا کویتووا ، دارنده ۲ عنوان قهرمانی مسابقات تنیس ویمبلدون گفت که او از اولین تمرین بیرون از خانه خود در روز پنجشنبه لذت برد اما از این شاکی بود که این تمرینات بدون هدف، برای وی حس عجیب و غریب دارد. کویتووا اهل کشور جمهوری چک است، کشوری که در اوایل صبح سه‌شنبه اعلام شد در آن ۴۸۲۸ نفر از مردم آن به بیماری کرونا متبلا شده و ۸۰ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. به همین خاطر در ماه مارس مرزها، مکان‌های عمومی، اکثر فروشگاه‌ها و همچنین مکان‌های ورزشی را بست تا به جنگ با پاندمی ویروس کرونا برود. روز دوشنبه، دولت این کشور اعلام کرد که قوانین محدودیتی در مورد ورزش‌ها برای تعطیلات آخر هفته مربوط به عید پاک تسهیل شده است. کویتووا در یک فایل ذخیره شده که توسط باشگاهش اسپارتا پراگ گرفته شده بود گفت:

فرانکلی، حس بسیار عجیب و غریبی است، در حال حاضر هیچ انگیزه‌ای وجود ندارد و نمی‌دانم هدف من از تمرین کردن چیست.

این تنیسور ۳۰ ساله که اکنون در رتبه دوازدهم جهان جای دارد افزود:

اما ترجیح می‌دهم بدنم روی فرم باشد.

تمرینات پترا کویتووا به مدت یک ماه در خانه انجام شد و علاوه بر آن فرصتی برای مطالعه و خانه‌تکانی یافت. وی پس از تمرین در زمین سیمانی به همراه مربی‌اش جیری وانک گفت:

این اولین فرصت من برای بازی خارج از خانه بود. انتظار ندارم که در حال حاضر در زمین رسی تمرین کنم، ما اخیراً شنیده‌ایم که مسابقات تنیس اوپن فرانسه به تعویق افتاد.

قهرمان سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ مسابقات All England Club افزود:

آن‌ها مسابقات تنیس ویمبلدون را نیز لغو کردند و بنابراین دیگر نمی‌توان در مورد زمین‌های چمن صحبت کرد. در صورت برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات تنیس، خواهیم دید که ماه‌های پایانی سال شبیه به چه چیز خواهد بود.

پترا کویتووا

تنیسور شماره ۲ سابق جهان بعد از مورد سوء قصد قرار گرفتن در سال ۲۰۱۶ که یک سارق در جریان دزدی از خانه او دست چپ او را برید، غیبت ناخواسته‌ای در دوران حرفه‌ای خود داشت. این مرد در ماه ژانویه سال جاری به ۱۱ سال حضور در زندان محکوم شد و علیرغن توصیه پزشکان که به او هشدار دادند ممکن است انگشتان خود را از دست بدهد، کویتووا در سال ۲۰۱۷ به میادین تنیس بازگشت. وی با این بازگشت آرامش گرفت. کویتووا درباره خانه‌نشینی این روزها گفت:

نکته بسیار منفی به حساب می‌آید اما من همیشه تلاش می‌کنم که روی روشن زندگی را ببینم. مانند دیگر بازیکنان تنیس، من بیشتر اوقاتم را در سفرهای برون مری بوده‌ام و حالا از ماندن در خانه لذت می‌برم.

پیشنهاد نیک کیریوس

نیک کیریوس، ستاره جنجالی دنیای تنیس پیشنهاد داده است که به مردمی که در جریان قرنطینه ناشی از ویروس کرونا گرسنه مانده‌اند غذا برساند. آخرین تلاش خیرخواهانه او کمک به مردم بحران‌زده استرالیایی بود که در جریان آتش‌سوزی جنگل‌های این کشور آسیب دیده بودند. کیریوس که متولد شهر کانبرا کشور استرالیا است و به لحاظ اخلاقی تنیسور خوش‌نامی نیست گفت به خاطر محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا که کل صنایع را به تعطیلی کشانده و افراد بسیاری در سراسر استرالیا به این خاطر بیکار شده‌اند، او به صورت شخصی می‌خواهد به آن‌ها غذارسانی کند. کیریوس، تنیسور شماره ۴۰ دنیا دوشنبه شب در حساب اینستاگرام خود پستی را منتشر کرد که ۹۰ هزار لایک گرفت و در آن نوشت:

لطفاً با شکم خالی به رختخواب نروید. از دادن پیام خصوصی به من نترسید و نگران نباشید. هر آنچه را که بتوانم در طبق اخلاص خواهم گذاشت و این برای من چیزی بیش از خوشحالی است. حتی برای یک جعبه نودل، یک قرص نان یا شیر خوشحال می‌شوم. آن‌ها را به پشت در منازل شما قرار خواهم داد و هیچ سؤالی نمی‌پرسم.

در ماه ژانویه کیریوس هدایت یک کمپین خیرخواهانه برای آتش‌سوزی استرالیا را بر عهده گرفت که توانستند میلیون‌ها دلار کمک جمع‌آوری کنند. همچنین بازیکنان و مسئولان تنیس اوپن استرالیا نیز برای تسکین این آتش‌سوزی خانمان‌سوز مشارکت کردند. از آن زمان تا به حال ۲ گرند اسلم دیگر فصل تحت تأثیر پاندمی ویروس کرونا قرار گرفتند و مسابقات تنیس اوپن فرانسه لغو و مسابقات تنیس ویمبلدون نیز برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به طور کامل تعطیل شد. مسئولان ITF، ATP و WTA به خاطر ویروس کرونا کل مسابقات تنیس را لغو کردند و حداقل تا تاریخ ۱۳ جولای هیچ مسابقه حرفه‌ای تنیسی در سراسر جهان برگزار نخواهد شد و کل تقویم ورزشی جهان تحت متأثر از این امر قرار گرفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار