29/03/2024

بعد از پاندمی کرونا، در سال ۲۰۲۰ برای ورزش تنیس چه اتفاقی خواهد افتاد؟

  • توسط سروش
  • 05/04/2020
  • 0

مسابقات تنیس ویمبلدون برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به طور کامل لغو شد و هیچ تور ATP یا WTA در بهترین شرایط تا تاریخ ۱۳ جولای برگزار نخواهد شد و ویروس کرونا همچنان در حال ویران کردن است. رسانه AFP Sport به این موضوع نگاه انداخته که در سال ۲۰۲۰ چه اتفاقی برای ورزش تنیس خواهد افتاد؟

چه بر سر ورزش تنیس خواهد آمد؟

نواک جوکوویچ، بهترین برنده یا بازنده؟

قبل از این‌که فصل به کمای کامل برود، نواک جوکوویچ هشتمین عنوان قهرمانی تنیس اوپن استرالیای خود را بدست آورد و از زمان شروع سال ۱۸ پیروزی متوالی را کسب کرده بود. وقتی از نواک جوکوویچ صحبت کردیم، باید از هفدهمین عنوان قهرمانی او نیز بگوییم و این که وی در حال رسیدن با آمار خود در فصل ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ است. در سال ۲۰۱۱، او قبل از پایان سال در ۲۱ بازی متوالی پیروز شد و سال را با ۷۰ پیروزی و ۶ شکست و ۱۰ عنوان قهرمانی که شامل تنیس اوپن استرالیا، تنیس ویمبلدون و تنیس اوپن آمریکا می‌شد به پایان رساند. در سال ۲۰۱۵، جوکوویچ دوباره در همان گرند اسلم‌ها قهرمان شد و ۱۱ عنوان قهرمانی را در آمار ۸۲ پیروزی و ۶ شکست خود به ثبت رساند. بعد از کسب هفتاد و نهمین عنوان قهرمانی دوران حرفه‌الی در دوبی در روزهای پایانی ماه فوریه سال جاری این تنیسور ۳۲ ساله مدعی شد:

یکی از هدف‌هایم این است که فصل را بدون شکست پشت سربگذارم. شوخی نمی‌کنم.

اما با توجه به این‌که مسابقات تنیس اوپن فرانسه که او ۱ عنوان قهرمانی آن را دارد و ویمبلدون، جایی که باید برای دفاع از عنوان قهرمانی خود دفاع کند لغو شده‌اند این برنامه او بهم ریخت. متس ویلندر، تنیسور سابق شماره ۱ جهان و دارنده ۷ عنوان قهرمانی معتبر جهان به اکیپ گفت:

بازنده بزرگ نواک جوکوویچ بود. او امسال هیچ باختی نداشت اما این ویروس او را متوقف کرد.

آیا در سال ۲۰۲۰ هیچ مسابقه تنیسی برگزار خواهد شد؟

بعد از این‌که مسابقات تنیس ویمبلدون بعد از ۷۵ سال روز چهارشنبه تعطیل شد، ریچارد لویز، سرپرست All England Club بهترین‌ها را برای ورش تنیس آرزو کرد اما از بدترین حالت وضعیت کنونی هم گفت:

این‌که هیچ مسابقه دیگری در این فصل برگزار نخواهد شد دور از واقعیت نیست. اما مایلم که مثبت‌اندیش باشم و بگویم مسابقات تنیس به زودی برگزار می‌شود. چه کسی می‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد.

کل مسابقات چمنی و رسی این فصل ورزش تنیس نیز سابقاً لغو شوند. روی هم رفته، ۲۱ تورنمنت در هر دو تور تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته‌اند. مسابقات تنیس اوپن فرانسه در فاصله ماه‌های سپتامبر تا اکتبر برگزار می‌شود که درست یک هفته بعد از فینال تنیس اوپن آمریکا در نیویورک است.

ورزش تنیس

۲ قاره مختلف؛ ۲ زمین با سطح کاملاً متفاوت

همچنین رولند گاروس با تاریخ جدید حالا با ۶ رویداد ATP و WTA همزمان شده است. لاور کاپ در بوستون مسابقاتی است که راجر فدرر مایل به حضور در آن است و حالا با رولند گاروس همزمان شده است. علاوه بر این هیچ ضمانتی وجود ندارد که شیوع ویروس کشنده کرونا در تابستان متوقف شود. آملی مائورسمو، نفر شماره ۱ سابق جهان در ورزش تنیس و دارنده ۲ عنوان قهرمانی مسابقات معتبر دنیا با انتشار توئیتی نوشت:

فکر می‌کنم در حال ترسیم یک خط زیر مسابقات فصل ۲۰۲۰ تنیس هستیم. مدار بین‌المللی = بازیکنان زن و مرد از تمام ملیت‌ها که شامل کادرفنی، هواداران و مردم از سراسر جهان که این رویداد را در زندگی خود تجربه می‌کنند. واکسن نیست = تنیس نیست.

سال ۲۰۲۰ برای کم‌درآمدها پایان راه خواهد بود؟

بازیکنانی مانند نواک جوکوویچ، راجر فدرر و رافائل نادال همگی بالای ۱۰۰ میلیون دلار جایزه در دوران حرفه‌ای خود کسب کرده‌اند.

اما تنیسورهای رتبه ۱۲۰۰ به پایین رده‌بندی جهان ارتشی از کم‌درآمدها را تشکیل می‌دهند. سنیا کولسنیکوا، تنیسور ۲۷ ساله اهل روسیه که در اکنون در رتبه ۱۲۸۳ جهان قرار دارد در سال ۲۰۲۰ به طور رسمی ۶۸ دلار از تنیس درآمد داشته است. سوفیا شاپاتاوا، تنیسور رتبه ۳۷۱ دنیا در این باره هشدار داد:

بازیکنانی که رتبه آن‌ها زیر ۲۵۰ است از ۲ تا سه هفته قادر به خرید غذا نیستند.

او عریضه‌ای را به فدراسیون بین‌المللی تنیس تحویل داد که یک شبکه ایمن مالی را برای صدها تنیسور حاضر در رویدادهای درجه دوم و سوم ایجاد می‌کرد. اما او خوشبین نیست که فدراسیون بین‌المللی تنیس نگاه مطلوبی به این عریضه داشته باشد. او به AFP گفت:

صادقانه می‌گویم، فکر نمی‌کنم ترتیب اثری داده شود.

آن ها پاسخ دادند که بستر مالی آن‌ها تکمیل شده و در اولین زمانی که بتوانند این کار را انجام می‌دهند. اما بعد از آن ایمیل دیگر اتفاقی نیفتاد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار