16/04/2024

همه چیز درباره یوهانا کنتا

  • توسط مریم
  • 25/12/2019
  • 0
زندگینامه یوهانا کنتا

ویمبلدون به عنوان یکی از قدیمی ترین مسابقات در ورزش تنیس در کنار زنده نگاه داشتن برخی بزرگان قدیمی امسال (2019) در دنیای تنیس استعدادهای نوظهوری را نیز معرفی کرد. از قرار معلوم یوهانا کُنتا (Johanna Konta) نیز در این روند راه خود را برای ماندگار کردن نام خود در تاریخ تنیس باز می نماید. 

این بازیکن انگلیسی از بازیکنان برتر تنیس است و پس از مسابقات آزاد استرالیای 2012 سعی دارد کشور خود را دوباره در دنیای تنیس مطرح نماید. کنتا همچنین در سال 2017 با رسیدن به مرحله نیمه نهایی مسابقات ویمبلدون دستی در تاریخ برد و تبدیل به اولین بانوی انگلیسی گردید که در 39 سال گذاشته توانسته است به این مرحله از مسابقات برسد.

زندگی نامه شخصی و حرفه ای یوهانا کنتا

قبل از آنکه بخواهیم به تفصیل درباره او سخنی بگوییم بد نیست اطلاعات مختصری را که در ادامه برایتان آورده ایم مطالعه نمایید.

نام یوهانا (Johanna )
نام خانوادگی کُنتا  (Konta)
سن 28
تاریخ تولد 17 می 1991
برج فلکی ثور
محل تولد استرالیا، سیدنی
نام پدر گابور کُنتا
نام مادر گابریلا کورتز
ملیت بریتانیا، استرالیا
قد 180 سانتیمتر
وزن 70 کیلوگرم
ثروت خالص 4 میلیون دلار
شبکه های اجتماعی توییتر، اینستاگرام

دوران کودکی و تحصیل

یوهانا کُنتا در 17 می 1991 در ایالت ولز جنوبی واقع در سیدنی استرالیا متولد شد. والدین او هر دو اهل مجارستان بودند. پدرش گابور کنتا (Gabor Konta) مدیر هتل و مادرش، گابریلا کورتز (Gabriella Cortez) دندانپزشک بود.

کنتا نیز در کولاری (Collaroy)، ساحل شمالی سیدنی بزرگ شد و اولین درس های تنیس را در هشت سالگی فراگرفت. در چهارده سالگی به همراه خانواده اش به ایستبورن، ساسِکس شرقی (Eastbourne, East Sussex) انگلستان نقل مکان نمود و پانزده ماه در آکادمی سانچز کاسال (Sanchez Casal) به تمرین پرداخت.

در ماه می 2012 یوهانا کنتا رسماً به عنوان یک شهروند بریتانیایی شناخته شد و خود را به عنوان یک بریتانیایی معرفی نمود. از آنجایی که از سال 2008 تا 2012 به عنوان یک استرالیایی شناخته شده بود، این تصمیمش واکنش هایی جدی به همراه داشت. در واقع او سه پاسپورت مجارستانی، استرالیایی و انگلیسی دارد.

سن، قد، وزن

در 2019 این بازیکن بریتانیایی به 28 سالگی رسید. قد او معادل 180 سانتیمتر و وزنش، 70 کیلو گرم می باشد که اندامی متعادل و البته ورزیده را برای او به همراه آورده است. همچنین چشم های او قهوه ای و موهای بلند قهوه ای روشن دارد.

زندگینامه حرفه ای

یوهانا از 9 سالگی با قاطعیت تصمیم گرفت که در زمینه تنیس فعالیت حرفه ای داشته باشد. او هیچ وقت در رتبه بالایی دیده نشده بود و به همین دلیل هم سن و سال هایش همیشه او را دست کم می گرفتند.

اما برخلاف تصور آنها کنتا اولین جایزه خود (به مبلغ 10 هزار دلار) را در مسابقات آی تی اِف (ITF) بوسنی در سال 2008، دریافت نمود.

در سالهای بعد پیروزی ها و شکست ها سریال وار در زندگی ورزشی او ظاهر می شدند. در سال 2011 در هشت مسابقه از نه مسابقه حاضر تسلیم حریف شد. اما نهایتاً با پیروزی بر لیندسی لی واترز (Lindsay Lee-Waters) و تصاحب جایزه 50 هزار دلاری در کارولینای شمالی در مقام یک رقیب ظاهر گردید.

سال 2010 پس از پیروزی در مسابقات مقدماتی کپنهاگ (Copenhagen) برای اولین بار در مسابقات دبلیو تی اِی شرکت نمود. اما متاسفانه در دور دوم از این مسابقات حذف شد. بااینحال در سال 2016 پس از موفقیت در مسابقات مقدماتی مجدداً در مسابقات دبلیو تی ای حضور پیدا کرد و تا مرحله نیمه نهایی مسابقات آزاد استرالیا پیش رفت.

یوهانا کنتا در مجله استلا

حرفه یوهانا در سال 2017 وقتی در مسابقات آزاد فرانسه در میان 10 بازیکن برتر قرار گرفت به اوج خود رسید. در واقع، او توانست رتبه هفتم را از آن خود نماید. در همان سال با شکست دادن کارولین وزنیاکی (Caroline Wozniacki) در فینال مسابقات آزاد میامی، پیروزی این دسته از رقابت ها را به نام خود ثبت کرد.

تا به اکنون یوهانا افتخار کسب سه عنوان دبلیو تی ای را داشته و در مسابقات نیمه نهایی آزاد استرالیا، آزاد فرانسه و ویملدون حضور به هم رسانده است. او تا همین نقطه نیز با ورود به جمع ده بازیکن برتر، پس از 39 سال کشور خود را در جهان مطرح نموده و تاریخ را از نو رقم زد.

رسیدن کنتا به راند چهارم با پشت سر گذاشتن استفنز

امسال یوهانا انرژی بیشتری را در مسابقات قهرمانی ویمبلدون از خود نشان داد. پیروزی او در بازی روز یکشنبه 6 جولای، مقابل بازیکن امریکایی تحسین برانگیز بود.

در نود دقیقه اول بازی با اسلون استفنز (Sloane Stephens) رتبه نهم جدول، زمام امور از دستانش خارج شده و نتوانست همپای رقیب خود مبارزه نماید اما نهایتاً بر اوضاع مسلط گردید و با نتایج 6-3، 4-6 و 1-6 پیروز میدان شد.

با این پیروزی یوهانا برای مسابقه 8 جولای باید انتظار دیدار پترا کویتوا (Petra Kvitova) بازیکن روسی تبار رتبه هشتم جدول جهانی را داشته باشد.

زندگی شخصی یوهانا کنتا

شایعاتی درباره رابطه این بازیکن ماهر تنیس با جکسون وید (Jackson Wade) از زمان مسابقات آزاد میامی به بعد وجود دارد. جکسون از سال 2016 در انجمن تنیس چمن (Lawn Tennis Association) به عنوان مدیر تصویر برداری و عکسبرداری مشغول به کار است. علاوه بر این، به عنوان یک فریلنسر فعالیت می کند و همچنین مدیر شرکت گروه رسانه ای اِریموس (Erimus Media Group) نیز می باشد.

قبل از این شایعات نیز شایعه دیگری مبنی بر رابطه او با کِتِر کلودِر (Kether Cloder) وجود داشت. آن دو در بیشتر رویدادها همراه هم دیده می شدند.

درآمد و ثروت خالص

بازیکنی ماهر در سطح جهانی در ورزشی همانند تنیس که یکی از مجلل ترین و قدیمی ترین مسابقات را برگزار می کند، بدون شک می تواند درآمد زیادی کسب کند. از سال 2019 ، یوهانا 14 میلیون دلار ثروت خالص دارد. چشم پوشی از مبلغ جوایزنقدی او که به تنهایی بالغ بر 7،751،283 دلار می باشد، غیر ممکن است.

گذشته از تمام جوایزی که او تا به امروز به دست آورده، درآمدهای دیگری نیز وجود دارند من جمله درآمدی بیش از 200000 دلار از طریق مسابقات مختلف، از سویی دیگر یوهانا به حمایت و تائید مارک های بزرگی مانند خط راکت بابولت (Babolat Pure Aero) و کتانی های اسیکس (Asics) معروف است. او همچنین سفیر برند رومئو ژلاتو (Romeo Gelato) نیز می باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار