19/04/2024

نواک جوکوویچ پس از کناره‌گیری از یو اس اوپن: زندگی همچنان ادامه دارد

  • توسط مینا
  • 03/09/2019
  • 0

مدافع عنوان قهرمانی مسابقات یو اس اوپن و مرد شماره یک رنکینگ تنیس مردان یعنی نواک جوکوویچ پس از آنکه مصدومیت شانه باعث شد تا جدال بامداد روز دوشنبه خود برابر استانیسلاس واورینکا از مرحله یک هشتم پایانی را ناتمام رها کند گفت که زندگی همچنان ادامه دارد.

صحبت های نواک جوکوویچ پس از حذف از اوپن آمریکا

واورینکا، سید بیست و سوم مسابقات امسال و قهرمان مسابقات یو اس اوپن در سال ۲۰۱۶، با نتایج ۶-۴، ۷-۵، ۲-۱ از تنیسور صرب پیش بود تا آنکه درد در شانه چپ جوکوویچ موجب کناره‌گیری از ادامه این رویارویی شد. مصدومیت شانه از همان ابتدای مسابقات برای جوکر دردسر درست کرده بود. جوکوویچ پس از پایان این دیدار در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت:

اکنون برای چند هفته می‌شود که این درد به‌طور ثابت وجود دارد. بعضی روزها تشدید می‌شود و بعضی روزها نیز شدت کمتری دارد و واضح است که برای خنثی کردن فوری درد به داروهای مختلفی نیاز است. این داروها گاهی جواب می‌دهند و بعضی اوقات هم تاثیر ندارند. فکر می‌کنم زمانی که شما احساس می‌کنید دیگر نمی‌توانید به توپ ضربه بزنید، خودتان خود به خود متوجه خواهید شد.

نواک جوکوویچ از ارائه توضیحات بیشتر درباره ماهیت مصدومیت خود امتناع ورزید. همین مصدومیت در دیدار برابر خوان ایگناسیو لوندرو در مرحله دوم مسابقات نیز درد غیرقابل تحملی برای اسطورۀ صرب تنیس به‌وجود آورده بود. نواک صحبت‌های خود را به ای شکل ادامه داد:

من از مسابقه کناره‌گیری کردم و به شما گفتم که مشکل از شانه چپم است. چیزی بیشتری ندارم که بگویم. نمی‌خواهم درباره مصدومیت‌های خودم صحبت کنم. این را قبلا هم گفتم و بازهم به همین روند ادامه خواهم داد.

نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ پس از پیروزی در سه ست پیاپی برابر دنیس کودلا در مرحله سوم رقابت‌ها گفت که تقریبا دردی حس نمی‌کند اما در اولین رویارویی او با واورینکا، سه سال بعد از اولین ملاقاتشان در فینال همین مسابقات یو اس اوپن، درد شانه مجددا برای جوکوویچ مشکل‌ساز شد. شماره یک جهان پیش از آغاز ست سوم بازی مقابل واورینکا نیز تحت مداوای سرپایی قرار گرفت اما تنها کمی پس از آن اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند ادامه بدهد. این ششمین باری بود که جوکوویچ از ادامه بازی در یک گرند اسلم انصراف می‌دهد. او در این رابطه گفت:

این آزار دهنده است، شدیدا آزار دهنده است. مسلما اولین یا آخرین بازیکنی نیستم که مصدوم می‌شود و از یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی کناره‌گیری می‌کند اما این نیز واضح است که من در زمین مسابقه حضور داشتم، پس قطعا این دردناک است. مسلم است که من در میان شرایط تاسف‌آوری قرار دارم و من مجبورم که از عواقب آن رنج ببرم. همان‌طور که گفتم نه اولین کسی هستم که این اتفاق برایش پیش می‌آید و نه آخرین نفر. زندگی ادامه دارد. راه درازی در پیش است.

اما نواک جوکوویچ ، دارنده چهار قهرمانی از پنج رویداد گرند اسلم اخیر و همچنین قهرمان شانزده دوره از این مسابقات، در رابطه با فرصتش برای برابری و عبور از رکورد رقیب دیرینه خود، راجر فدرر که ۲۰ قهرمانی گرند اسلم را در اختیار دارد کماکان پای‌فشاری می‌کند:

بر هیچکس پوشیده نیست که من همچنان این تمایل و هدف را دارم که بیشترین گرند اسلم را کسب کنم و به رکورد راجر فدرر برسم. اما در همین زمان، خوشبختانه مسیری طولانی در برابر من قرار دارد و امیدوارم که بتوانم برای سال‌های بیشتری بازی کنم. من برای این کار برنامه دارم. من به هیچ وجه پس از این اتفاق پایانی نمی‌بینم. اکنون آن‌چه اهمیت دارد این است که ذهنیت و بدن خودم را آماده نگه دارم و سعی کنم در این نوع از مسابقات که تورنمنت‌های اصلی هستند و برجسته‌ترین رویدادهای ورزش ما محسوب می‌شوند در بالاترین سطح باقی بمانم. این فصل هنوز به پایان نرسیده است. البته قطعا فصل گرند اسلم‌ها برای من تمام شد. منظورم این است که در دو گرند اسلم از چهارتا به قهرمانی رسیدم و در فرانسه هم به نیمه نهایی راه یافتم. پس فصل گرند اسلم خوبی را تجربه کردم و نمی‌توانم گله‌ای داشته باشم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار