20/04/2024

نواک جوکوویچ: دفاع از قهرمانی یک گرند اسلم، چالش بسیار بزرگی است

  • توسط مینا
  • 24/08/2019
  • 0

مدافع عنوان قهرمانی مسابقات یو اس اوپن، نواک جوکوویچ روز پنج شنبه در مراسم قرعه کشی این مسابقات شرکت کرد.

صحبت های نواک جوکوویچ تنیس در خصوص

در حالی که شاید شما انتظار داشته باشید ستارگان دنیای تنیس از بررسی نحوه روبرو شدن بازیکنان با یکدیگر (قرعه کشی) امتناع ورزند، نواک جوکوویچ اما معتقد است که چنین چیزی اصلا درست نیست. نفر شماره یک دنیای تنیس در جمع خبرنگاران گفت:

راستش را بخواهید، من فکر می کنم بسیاری از بازیکنان به قرعه کشی توجه خواهند کرد. حتی اگر در مصاحبه هایشان بگویند تنها بر روی بازی بعدی خود تمرکز کرده اند. اما شما به بخش مربوط به خودتان در جدول قرعه کشی نگاه می کنید و به دنبال آن هستید که ببینید کدام بازیکن در آن قسمت حضور دارد و به ارزیابی می پردازید. نحوه بازی کردن رقبایتان را می بینید. شما تیمی از جاسوس ها را برای خود خواهید داشت تا به زمین های مختلف مسابقات بروند و توانایی های رقبایتان را بررسی کنند. حداقل خودم این را می دانم که، فکر می کنم بسیاری از بازیکنان جدول قرعه کشی را حتی فراتر از مرحله اول بررسی می کنند. اما بدون شک بیشتر تمرکز بر روی چالش بعدی خواهد بود، مسابقه بعدی و اینکه چگونه باید در آن پیروز شد.

یکی از خبرهای مهم قرعه کشی تنیس یو اس اوپن این بود که سید سوم مسابقات و قهرمان پنج دوره این رقابت ها یعنی راجرر فدرر در جدول قرعه کشی در نیمه مربوط به نواک جوکوویچ قرار داشت. این بدان معناست که دو ستاره بزرگ بزرگ رقابت ها شاید در مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر بروند. اما نواک جوکوویچِ خوشبین، با وجود آن که گفته برای مطالعه قرعه کشی برنامه دارد نمی خواست بداند که رقیب سوییسی اش در مراسم قرعه کشی با چه وضعیتی روبرو شده است. جوکر در این رابطه گفت:

لطفا قرعه راجرر را به من نگویید.

نواک جوکوویچ

نواک با خنده این حرف را زد و همین موجب شد تا جمعیت حاضر در استادیوم آرتور اش نیز بخندند. وی بدین صورت ادامه داد:

وقتی به پشت صحنه بروم قرعه کشی را مطالعه خواهم کرد. باید این کار را در تنهایی انجام بدهم.

فارغ از قرعه کشی مسابقات، جوکوویچ با توجه به فرم اخیرش، احتمالا بالاترین شانس را برای قهرمانی در یو اس اوپن خواهد داشت. شماره یک رنکینگ مردان از پنج رقابت بزرگ اخیر در چهارتا به قهرمانی رسیده است و تنها در رولاند گاروسِ سال جاری ناکام بود. نواک جوکوویچ در هر دو بازی ابتدایی سال گذشته خود در یو اس اوپن یک ست را به حریف واگذار کرده بود اما در نهایت موفق شد بهترین فرم خود را بازیابد و در تمام ۱۶ ست پایانی خود در رقابت ها به پیروزی برسد. به نظر می رسد فشار ناشی از دفاع از عنوان قهرمانی تاثیر چندانی بر روی جوکوویچ نگذاشته است. او در ادامه صحبت های خود گفت:

واضح است که شما با فشار و انتظاراتی مضاعف روبرو خواهید شد اما حدس من این است که به مرور زمان شما به این موضوع عادت خواهید کرد. هرچه بیشتر برنده شوید، بیشتر به این فشار عادت خواهید کرد. اما در عین حال، دفاع از یک گرند اسلم و اینکه یکی از بازیکنانی باشید که شانس کسب یک عنوان قهرمانی را دارد، خود به طریقی یک چالش بسیار بزرگ به حساب می آید.

نواک جوکوویچ در آخرین گرند اسلم برگزار شده تقویم مسابقات، موفق شد جام قهرمانی را در ویمبلدون بالای سر ببرد. تنیسور صرب این دیدار را در حالی از راجر فدرر برد که مسابقه تا ست پنجم و تای بریک ۱۲-۱۲ پیش رفته بود. پس از آن، تنیسور ۳۲ ساله به همراه خانواده خود به تعطیلات رفت تا آرامش خود را بازیابد و پس از دو هفته رقابت، مجددا برای بازگشت به مسابقات آماده شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار