28/03/2024

نواک جوکوویچ از صعود به دیدار پایانی مسابقات مسترز سینسیناتی باز ماند

  • توسط مینا
  • 18/08/2019
  • 0

پس از راجر فدرر، دومین تنیسور مطرح و شانس قهرمانی حاضر در این بازی ها ( نواک جوکوویچ ) نیز از دور مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی کنار رفت.

نواک جوکوویچ از تنیس سینسیناتی حذف شد

بعد از شکست و حذف اشلی بارتی در مرحله نیمه نهایی زنان، دومین شگفتی بزرگ دور نیمه نهایی، این بار در بخش مردان و با شکست نواک جوکوویچ اتفاق افتاد. مرد شماره یک تنیس دنیا هر چند پیش از این دیدار توانست بر مصدومیت جزئی آرنج دست راست خود غلبه کند، اما نتوانست برابر سخت کوشی و بازی خوب دنیل مدودف کاری از پیش ببرد و نتیجه را به حریف روس خود واگذار نمود. جوکوویچ اسیر سرویس های بی رحم مدودف شد و علت اصلی شکست این تنیسور مطرح به خصوص در ست های دوم و سوم بازی اش، امتیازات مستقیمی بود که تنیس باز روس از سرویس هایش به دست آورد. دنیل مدودف توانست ۱۶ امتیاز مستقیم از سرویس های خود کسب کند، در حالی که این آمار برای جوکوویچ به ۶ می رسید! در نهایت در دیداری که یک ساعت و ۴۳ دقیقه به درازا کشید، دنیل مدودف توانست با حساب ۲-۱ و با نتایج ۳-۶، ۶-۳ و ۶-۳ مقابل قهرمان دوره قبل این مسابقات و شانس اول قهرمانی سال ۲۰۱۹ به پیروزی برسد و به دیدار پایانی این رقابت ها راه یابد.

این دومین فینال متوالی مسترزها و سومین فینال پیاپی تورهای ATP است که مدودف موفق به حضور در آن ها شده است. هر چند در دو فینال قبلی او در مسابقات سیتی اوپن واشینگتن و مسترز راجرز کاپ به ترتیب برابر نیک کیریوس از استرالیا و رافائل نادال از اسپانیا شکست خورد تا نتواند به جام قهرمانی این بازی ها دست یابد. حال او در روز دوشنبه برای قهرمانی در مسابقات سینسیناتی باید به مصاف دیوید گوفین از بلژیک برود که ساعاتی قبل موفق به شکست ۲-۰ ریچارد گاسکه از فرانسه شده بود. نوله در سال گذشته برای نخستین بار موفق شده بود به قهرمانی این رقابت ها دست یابد، اما این شکست هم نمی تواند در روحیه بالای این تنیسور صربستانی در آستانه مسابقات گرند اسلم یو اس اوپن، خدشه ای وارد نماید.

نواک جوکوویچ در پایان دیدارش مقابل مدودف در جمع خبرنگاران گفت:

من همیشه بیشتر مسابقاتم را مثبت می بینم و اینگونه به آن ها فکر می کنم. امروز یک مسابقه را از دست دادم، اما زیاد مرتکب اشتباه نشدم. من برابر بازیکنی که به طرز شگفت انگیزی سرویس می زد و بازی می کرد، این مسابقه را واگذار کردم.

نواک جوکوویچ

مدودف در بازی پایانی مقابل تنیسوری قرار می گیرد که برای نخستین بار توانسته طعم حضور در فینال مسترزها را تجربه نماید. دیوید گوفین در دیدار دوشنبه برابر مدودف کوه انگیزه است و می خواهد به اولین قهرمانی خود در این مسابقات ۱۰۰۰ امتیازی برسد. خود مدودف نیز در هفته گذشته و برابر نادال شکست تلخی را متحمل شد. دیداری که نادال به هر شکل از او برتر بود و حتی در ست دوم توانست با نتیجه ۶-۰ برابر مدودف به پیروزی برسد و در اصطلاح این تنیسور روس را بیگل (Bagel) کند.

دیوید گوفین، حریف دنیل مدودف در بازی پایانی پس از صعود به فینال می گوید:

دوران سختی را پس از مصدومیتم پشت سر گذاشتم. این مصدومیت باعث شده بود تا اعتماد به نفس لازم برای حضور در مسابقات را پیدا نکنم. اما حالا خوشحالم که این تورنمنت، باعث شد تا هم اعتماد به نفس گمشده خودم را دوباره بدست آورم و هم احساس خوبی از حضور در زمین و بازی تنیس داشته باشم.

این برای نخستین بار از ژانویه سال جاری است که اعضای بیگ فور (نواک جوکوویچ، رافائل نادال، راجر فدرر و اندی ماری) نتوانسته اند به فینال و یا قهرمانی در یکی از مسترزهای تنیس برسند و شاهد افول قدرت آن ها هستیم. رافائل نادال به دلیل خستگی مفرط در این بازی ها حاضر نشد. اندی ماری در همان نخستین دیدارش برابر گاسکه حذف شد و راجر فدرر هم که پرافتخارترین تنیسور مردِ مسترز سینسیناتی با هفت قهرمانی است، با شکست در دور یک هشتم مقابل آندره روبلف روس، خیلی زود از گردانه این مسابقات کنار رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار