25/04/2024

پس از رهایی از ویروس کرونا؛ تمرینات آماده سازی نواک جوکوویچ برای اوپن آمریکا

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 22/07/2020
  • 0

نزدیک به یک ماه پیش بود که خبر رسید نواک جوکوویچ تنیسور شماره یک دنیا همانند بسیاری از مردم جهان به ویروس کرونا مبتلا شده است.

در همان دوران وی در مصاحبه ای چنین گفت:

هر کاری که در یک ماه گذشته انجام دادیم، با خلوص قلبی و نیت صمیمانه بوده است. این مسابقات به معنای اتحاد و به اشتراک گذاشتن پیام همبستگی و دلسوزی در سراسر منطقه بود. این تور برای کمک به تنیسورهای مستقر و در حال ظهور اروپای جنوب شرقی در مسیر دستیابی به امکان حضور در برخی از رقابت های تنیس طراحی شده بود، آنهم در شرایطی که تورهای مختلف به دلیل وضعیت پیش آمده به علت شیوع ویروس کرونا در حالت تعلیق هستند. ما در لحظه ورود ما به بلگراد برای آزمایش قرار گرفتیم و نتیجه من دقیقا مانند ژلا مثبت بوده است، در حالی که نتایج آزمایش فرزندان ما منفی است. ما مسابقات را در شرایطی که تصور می کردیم قدرت شیوع ویروس کاهش یافته برگزار کردیم و معتقد بودیم شرایط میزبانی تور فراهم شده است.

پس از نزدیک به دو هفته اما اعلام شد که نتیجه جدیدترین آزمایش صورت‌گرفته از نواک جوکوویچ و همسرش نشان داد که آنها دیگر به ویروس کرونا مبتلا نیستند. پس از آن نواک جوکوویچ با توجه به دستورالعمل جدید دولت اسپانیا مبنی بر شرکت ورزشکاران حرفه‌ای در رقابت‌های جهانی بدون گذراندن دوران قرنطینه راهی تورنمنت تنیس آزاد آمریکا خواهد شد و پس از آن در تورنمنت مادرید حضور می‌یابد. پیش از این بسیاری از تنیسورهای سرشناس اروپایی اعلام کردند؛ حضورشان در تنیس آزاد آمریکا منوط به تصمیم کشورهای این قاره درباره قرنطینه آنها پس از بازگشت است. اسپانیا اعلام کرد به صورت موقت قانون قرنطینه شامل ورزشکاران حرفه‌ای نمی‌شود و نواک جوکوویچ، تنیسور صربستانی می‌تواند برای شرکت در تنیس آزاد آمریکا راهی نیویورک شود.

بوریس بوسجاکوویچ مربی جوکوویچ نیز روز گذشته تصویری از این تنیسور صرب منتشر کرد و نشان داد که وی تمریناتش را دوباره از سر گرفته است. جوکوویچ یکی از تنیسورهایی بود که با برگزاری تور آدریا تست کرونایش مثبت اعلام شد. به دلیل عدم رعایت فاصله اجتماعی در این تور، انتقادات زیادی به 17 دوره قهرمان گرنداسلم وارد شد. وی این اشتباهات را پذیرفت و از همه به خاطر برگزاری این تورنمنت عذرخواهی کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار