29/03/2024

نواک جوکوویچ: انگیزه‌ام برای قهرمانی هرگز کم نمی‌شود

  • توسط سروش
  • 29/02/2020
  • 0
نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ بعد از کسب هفتاد و نهمین قهرمانی‌اش در روز شنبه بر روی یک ماراتن شکست‌ناپذیری دیگر هدفش را ترسیم کرده است.

مصاحبه نواک جوکوویچ

تنیسور شماره ۱ جهان موفق شد برای پنجمین بار جام مسابقات قهرمانی دوبی را بالای سر ببرد و در فینال این رقابت‌ها استفانوس تسیتسیپاس را در ۲ ست و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ از پیش رو بردارد. نواک جوکوویچ حالا در مسابقات این فصل خود هیچ شکستی نداشته و ۱۸ پیروزی را کسب کرده است و به طور کلی نیز از اواخر سال ۲۰۱۹ تا به حال ۲۱ پیروزی متوالی را کسب کرده است. وی نوار ۸ پیروزی متوالی حریف یونانی خود را پاره کرد و تسیتسیپاسی را شکست داد که هفته گذشته جام قهرمانی مسابقات تنیس مارسی را بالای سر برد. جوکوویچ پس از کمک به صربستان در جهت قهرمانی در ATP کاپ و بدست آوردن هشتمین قهرمانی خود در تنیس اوپن استرالیا، حالا سومین جام قهرمانی سال ۲۰۲۰ خود را بدست آورد. این هفتمین باری است که نواک جوکوویچ در بیش از ۲۰ دیدار متوالی پیروز می‌شود. رکورد او ۴۳ ست متوالی در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ است و ۲۸ پیروزی متوالی بهترین رکورد او است که در دو مقطع ۱۴-۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ بدان دست یافته است. جوکوویچ در این باره گفت:

این یکی از بهترین شروع‌هایی است که در کل فصول داشته‌ام. احساس فوق‌العاده‌ای در زمین مسابقه دارم. واقعاً قدردان این مسئله هستم که خوب بازی می‌کنم و احساس خوبی دارم. حالا در مسابقات متوالی زیادی پیروز شده‌ام. سعی می‌کنم که این روند را حفظ کنم.

گام بعدی نواک جوکوویچ حضور در اولین رویداد مستر این فصل است و باید به صورت پشت سر هم در مسابقات ایندین ولز و میامی حاضر شود. بعد از آن مسابقات خاک‌های رسی اروپا را پیش رو خواهد داشت و حمله نهایی را به دومین عنوان قهرمانی تنیس اوپن فرانسه و هجدهمین عنوان معتبر خود خواهد داشت. جوکوویچ در این باره گفت:

انگیزه هیچ‌گاه فروکش نخواهد کرد. البته من از اهدافی که برای خود ترسیم می‌کنم الهام می‌گیرم. برای همین است که می‌جنگم. این فصل به بهترین شکل ممکن برای من شروع شد. از این حقیقت آگاه هستم که اکثر بازی‌هایی که در آن‌ها حاضر می‌شوم بازیکنان تمایلی به شکست ندارند. آن‌ها به میدان می‌آیند و تلاش می‌کنند نوار پیروزی‌های من را پاره کنند.

نواک جوکوویچ

پیروزی شنبه که در کمتر از ۹۰ دقیقه به دست آمد برای این تنیسور صربستانی جایزه ویزای طلایی را از جانب دولت امارات در بر داشت. این جایزه به جوکوویچ این امکان را می‌دهد که ۱۰ سال بدون پرداخت هیچ مالیاتی در کشور امارات اقامت داشته باشد. جوکوویچ در این باره گفت:

دوبی شهری بسیار مهم در طول دوران حرفه‌ای من است نه فقط برای تورنمنت‌هایش بلکه به عنوان یک توریست این را می‌گویم و از این کشور برای تمرینات پیش‌فصل استفاده می‌کنم.

تسیتسیپاس دومین فینال متوالی رقابت‌های دوبی خود را واگذار کرد و سال گذشته نیز در مصاف با راجر فدرر بازی را واگذار کرده بود. جوکوویچ در این باره اظهار داشت:

در هر دو ست بازی نزدیکی داشتیم. فقط چند امتیاز تفاوت ما را رقم زد. به ثبات خود در این هفته افتخار می‌کنم.

بعد از دیدار سخت با گائل مونفیلز که با حفظ ۳ مچ پوینت از جوکوویچ همراه بود وی در بازی فینال ست‌های بی دردسری را برد. جوکوویچ در رده‌بندی ATP که روز دوشنبه اعلام خواهد شد همچنان تنیسور شماره ۱ جهان باقی خواهد ماند تا برای دویست و هشتادمین هفته صدرنشینی را تجربه کند. او در ۱۱ بار حضور خود در مسابقات قهرمانی دوبی در ۶ دیدار فینال این رقابت‌ها حضور داشت. اما از زمان باخت به راجر فدرر در فینال سال ۲۰۱۵ این اولین حضور او در این دیدار بود. اما تنیسور ۲۱ ساله یونانی قبل از ورود به میدان فینال این رقابت‌ها فقط یک ست را در این هفته به حریفان واگذار کرده بود. تسیتسیپاس که در مسابقات ATP ماه نوامبر قهرمان شد در این باره گفت:

دوباره اینجا در فینال مغلوب شدم اما تماماً از این تجربه برای یادگیری خود استفاده کردم. هفته خسته‌کننده‌ای است، فقط می‌توانم همین را بگویم. صادقانه بگویم اصلاً احساس خوبی ندارم. سال گذشته وقتی به فینال رسیدم شاد بودم. اما به خود افتخار می‌کنم چون نظم خوبی را ارائه دادم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار