28/03/2024

صعود نواک جوکوویچ و استفانوس تسیتسیپاس به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات دوبی

  • توسط سروش
  • 27/02/2020
  • 0
نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ شانزدهمین پیروزی را در فصل شکست‌ناپذیر خود بدست آورد و پنجشنبه توانست کارن خاچانوف روس را در ۲ ست و با نتایج مشابه ۶-۲ مغلوب سازد و به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی دوبی پای بگذارد.

صعود نواک جوکوویچ

تنیسور شماره ۱ جهان برای یازدهمین بار است که در مسابقات امارات حاضر می‌شود و باید برای رسیدن به فینال با گائل مونفیلز یا ریچارد گاسکت روبرو شود. نواک جوکوویچ ۴ بار در دوبی به مقام قهرمانی رسیده و این نهمین حضور او در نیمه‌نهایی این رقابت‌هاست. نواک جوکوویچ هنوز در رقابت‌های این فصل دوبی ۱ ست را هم به حریفان واگذار نکرده و فقط به ۶۸ دقیقه زمان نیاز داشت تا خاچانوف روس را برای سومین بار در چهارمین تقابل با او شکست دهد. جوکوویچ در پایان این دیدار اظهار داشت:

باد در زمین بازی حتی امروز شدیدتر می‌وزید و در کل طول بازی مسیر را تغییر می‌داد. واقعاً، واقعاً دشوار است که با این وضعیت برای سرو ریتم خود را حفظ کنید. کارن اشتباهات زیادی را انجام داد که مشخصاً کار من را مخصوصاً در ست اول آسان کرد. عملکرد خوبی داشتم. در دفاع به خوبی حرکت کردم و به بازی تنوع دادم.

نواک جوکوویچ

در خلال همین رقابت‌ها استفانوس تسیتسیپاس سید دومی توانست جان لنارد استروف آلمانی را پس از شکست در ست اول با نتیجه ۴-۶ در دو ست بعدی با نتایج مشابه ۶-۴ شکست دهد تا در نیمه نهایی به مصاف دن ایوانز بریتانیایی برود. ایوانز در مرحله یک چهارم نهایی موفق شد آندری روبلف روس را در دو ست و با نتایج ۶-۲ و ۷-۶ (۱۱/۹) از پیش رو بردارد. دوئل ۲ ساعت و ۲۳ دقیقه‌ای آن‌ها موجب شد تا هفتمین پیروزی موفقیت‌آمیز تسیتسیپاس در دسترس‌تر باشد. تسیتسیپاس در اکثر اوقات بازی‌اش با استروف رده سیو چهارمی عقب افتاد و فقط برتری آماری در انتهای ست سوم بود که موجب پیروزی وی شد. تسیتسیپاس در پایان این بازی اظهار داشت:

امروز عملکرد ضعیفی داشتم و نمی‌دانم اشتباهم در کجا بود. نمی‌توانستم فضای کافی برای ضربه زدن به توپ را پیدا کنم و این عمده‌ترین ضعف بازی امروز من بود. واقعاً به این افتخار می‌کنم که می‌توانم سرسختانه مبارزه کنم و وقتی مجبورم با دقت خود بازی کنم. وقتی در ست سوم بریک را پیش روی خود دیدم می‌دانستم حالا وقت آن است که به امتیازات حریف نزدیک شوم. این کار را به روشی فوق‌العاده انجام دادم.

تسیتسیپاس در مسابقات سال قبل با اختلاف چند امتیاز فینال را به راجر فدرر واگذار کرد و نائب قهرمان شد. او پس از قهرمانی در مسابقات مارسی پای به میدان دوبی امارات گذاشت. استروف بعد از پیروزی ۳۹ دقیقه‌ای مقابل حریف قبلی خود به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بود. ایوانز ۲۹ ساله که آخرین بازی خود در نیمه‌نهایی را در مسابقات سال ۲۰۱۴ زاگرب، ۲۰۱۷ سیدنی و ۲۰۱۹ دلری بیچ تجربه کرد به ۲ ساعت و یک ربع برای صعود به این مرحله نیاز داشت. وی درباره صعود به مرحله نیمه‌نهایی اظهار داشت:

مرحله نیمه‌نهایی در هر یک از تورنمنت‌های ATP فوق‌العاده است.

ایوانز در طول مسابقه مستمراً توسط روبلف تحت فشار بود. روبلف این فصل را با ۱۱ پیروزی متوالی شروع کرده بود و به دو قهرمانی متوالی در دوحه قطر و آدلاید استرالیا دست یافته بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار