29/03/2024

اشتروف: وقتی فهمیدم در اوپن استرالیا باید با نواک جوکوویچ بازی کنم عصبی شدم

  • توسط مینا
  • 20/01/2020
  • 0

یان لنارد اشتروف، تنیسور آلمانی پس از آنکه متوجه شد در مسابقات اوپن استرالیا با قرعه‌ای روبه‌رو شده است ( نواک جوکوویچ ) که هیچ بازیکن دیگری خواهان آن نیست در معرض احساسات مختلفی قرار گرفت.

تقابل اشتروف با نواک جوکوویچ

این بازیکن ۲۹ ساله وقتی فهمید در مرحله اول باید به مصاف قهرمان هفت دوره تورنمنت تنیس اوپن استرالیا یعنی نواک جوکوویچ برود، خشمگین شد. اشتروف به یاد آورد که در آن لحظه به خودش می‌گفت:

خدایا چرا؟ چرا این قرعه؟ این قرعه‌ای است که هیچکس دلش نمی‌خواهد در مرحله اول با آن روبه‌رو شود.

اما اندکی پس از آن، اشتروف که دو سال پیش در استادیوم راد لیور به مصاف راجر فدرر رفته بود کمی بر خود مسلط شد. او به یاد آورد که در آن ورزشگاه شلوغ و پرجمعیت، تمام هواداران یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ تنیس را تشویق می‌کردند. اشتروف در مصاحبه با وبسایت مسابقات ATP اینطور گفت:

اینطور احساس کردم که بسیار خوب، چرا که نه. این یک مسابقه بزرگ در یک زمین بزرگ است. من دومین مسابقه شب را برگزار خواهم کرد. این خیلی خاص است. در همین ورزشگاه مقابل راجر فدرر بازی کردم. هنوز آن دیدار را در ذهن خودم دارد. آن بازی یک تجربه شگفت‌انگیز بود. برای بازی کردن در استادیوم راد لیور نمی‌توانم بیشتر از این صبر کنم.

اشتروف و جوکوویچ دوشنبه شب در استادیوم ۱۴۸۲۰ نفری برای سومین مرتبه در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. یک سال پیش نواک جوکوویچ هفتمین قهرمانی خود در اوپن استرالیا را در همین استادیوم برابر رافائل نادال جشن گرفت تا از این نظر رکورددار باشد. نفر دوم تنیس مردان همیشه عملکرد خیلی خوبی در اولین گرند اسلم سال از خود بر جای گذاشته است و رکورد ۶۸ برد و ۸ باخت را در ملبورن ثبت کرده است. جوکوویچ در اوپن استرالیا تنها دوبار تا پیش از مرحله یک چهارم نهایی شکست خورده است: در سال ۲۰۱۷ و در مرحله دوم برابر ایستومین و در سال ۲۰۱۸ در مرحله چهارم برابر چانگ.

نواک جوکوویچ

در سمت مقابل، اشتروف تنها یک بار توانسته از مرحله اول اوپن استرالیا عبور کند. او در سال ۲۰۱۸ توانست سونوو کوون از کره جنوبی را شکست دهد و در بازی دوم خود برابر راجر فدرر که نهایتا قهرمانی را از آن خود کرد با وجود آنکه نمایش خوبی از خود برجای گذاشت اما با نتیجه ۶-۴، ۶-۴، ۷-۶ (۴) نتیجه را به حریف سوییسی واگذار کرد. اما پس از آن بود که اشتروف بهترین دوران خود در تنیس را تجربه کرد. او تا رده ۳۳ رنکینگ ATP نیز بالا آمد و در مسابقات رولان گاروس نیز توانست تا مرحله چهارم صعود کند. در آن مرحله اشتروف مقابل جوکوویچ با نتایج ۶-۳، ۶-۲، ۶-۲ پذیرای شکست شد. اشتروف گفته است که کمبود اعتماد به نفس شاید باعث شده باشد که در مقابل کسی که فصل تنیس را پنج بار به عنوان نفر اول رده‌بندی تمام کرده است شکست بخورد. تنیسور آلمانی همچنین بابت پیروزی برابر بورنا کوریچ کروات در مرحله دوم که با نتیجه ۴-۶، ۶-۱، ۴-۶، ۷-۶ (۱)، ۱۱-۹ به دست آمده بود نیز تحت تأثیر قرار داشت. وی در این رابطه می‌گوید:

من در ست اول آن دیدار خیلی خوب بازی کردم و سپس اندکی افت کردم. شاید در آن بازی باور کرده بودم که نمی‌توانم او را شکست بدهم. پس از آن بود که خود جوکوویچ خیلی خوب بازی کرد.

اشتروف همچنین در سال ۲۰۱۷ و در جریان مسابقات اوپن قطر در شهر دوحه نیز برابر قهرمان ۱۶ دوره گرند اسلم بازی کرده بود. اشتروف در آن دیدار هم در ست اول بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت اما در نهایت نتیجه را به حریف صربستانی خود واگذار نمود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار