29/03/2024

نواک جوکوویچ و صربستان به نخستین پیروزی‌شان در ATP Cup رسیدند

  • توسط سروش
  • 06/01/2020
  • 0

نواک جوکوویچ بعد از اینکه شنبه شب در بریزبین کوین اندرسون را با نتایج ۷-۶ و ۷-۶ شکست داد، راکتش را انداخت و دستانش را به سمت آسمان بالا برد و هواداران صربستانی حاضر در ورزشگاه را به تشویق خودش وا داشت.

پیروزی نواک جوکوویچ و صربستان در ATP Cup

نواک جوکوویچ و صربستان به قهرمانی ATP Cup نرسیده بودند بلکه تنها نخستین بازی‌شان در ATP Cup مقابل آفریقای جنوبی را برده بودند. هرچند ‌که این شادی نشان‌دهنده ارزش این پیروزی و تورنمنت برای مرد شماره دوی تنیس جهان و هم‌وطنانش است. نواک جوکوویچ گفت:

فکر می‌کنم فصل جدید به شکل دیوانه‌کننده‌ای شروع شد. از شرایط بازی شوکه شدم اما بسیار خوشحالم که تماشاگران در طول بازی صبور بودند، علی‌الخصوص صربستانی‌هایی که شور و شوق زیادی را به بازی وارد کردند.

او و اندرسون احتمالا در انتهای این تورنمنت هم به مصاف یکدیگر بروند. با این حال جوکوویچ و اندرسون رقابتی طولانی با یکدیگر دارند که در این بین می‌توان به فینال ویمبلدون ۲۰۱۸ و ۲۰۱۸ Nitto ATP Finals که در سالن O۲ در جنوب شرقی لندن برگزار شد، اشاره کرد. جوکوویچ در هر دو مسابقه مذکور به پیروزی رسید و با وجود فراز و نشیب‌هایی که وجود داشت، برنده نخستین دیدارشان در استرالیا هم شد. مرد شماره یک تنیس صربستان خیلی زود به برتری ۴-۱ در ست اول دست یافت. اندرسون ۳۳ ساله نخستین دیدارش را بعد از پنج ژوئیه ۲۰۱۹ در ویمبلدون انجام می‌داد. او به سبب مصدومیت آرنج و زانوی راستش تنها در پنج تورنمنت سال ۲۰۱۹ شرکت کرده بود. این تنیسور اهل آفریقای جنوبی در ماه سپتامبر با عمل جراحی زانویی که انجام داد فصل ۲۰۱۹ را برای خودش به پایان رساند. اندرسون گفت:

برگشتن به زمین بازی و قرارگیری در برابر نواک اندکی دشوار است. در ابتدا اندکی عصبی بودم اما از راهی که در ادامه بازی در پیش گرفتم بسیار راضی‌ام چراکه از اواسط ست اول پا به پای نواک پیش رفتم.

نواک جوکوویچ

بعد از پنج گیم، اندرسون خودش را با شرایط مسابقه تطبیق داد و با فورهندهای خوبی که می‌زد نواک را به زحمت انداخت و حتی یک بار راکت از دست نواک افتاد. اندرسون از هشت برک پوینتی که با آن مواجه شد، هفت بار دفاع کرد اما جوکوویچ به کمک صرب‌های حاضر در پت رفتر آره‌نا در هر دو تای برک رقیبش را زمین‌گیر کرد. اندرسون در امتیاز ۶/۵ ست پوینت را در اختیار داشت اما با برخورد فورهندش به تور این شانس را از دست داد. سپس نواک به بازی برگشت و اندرسون را شکست داد. این تنیسور صربستانی در این‌باره گفت:

از روشی که برای بازی کردن در پیش گرفتم بسیار خوشحالم. صادقانه می‌گویم او در سطح بسیار بالایی بازی می‌کرد و به نظرم شاهد دیدار فوق العاده‌ای بودیم.

پیش از آن، دوشان لایوویچ صربستانی با نتایج ۳-۶، ۷-۶ و ۶-۳ لوید هریس از آفریقای جنوبی را شکست داد. لایوویچ در ست نخست دوبار برک شد اما در ست دوم به بازی برگشت. هریس در مواجهه با هر چهار برک پوینت دو ست ابتدایی موفق ظاهر شد اما در ست پایانی دوبار برک شد. لایوویچ گفت:

من روی سروهای او فشار آوردم و فکر می‌کنم این مسئله را حس کرد، چراکه کلید پیروزی من در تای برک همین بود. می‌دانستم که با پیروزی در تای برک اعتماد به نفسم افزایش می‌یابد و بعد از آن او از نظر فیزیکی نیز به مشکل خورد.

هریس که سال ۲۰۱۹ را در رده ۹۹ رنکینگ جهانی به پایان رساند از دیدار سه سته‌اش با لایوویچ تجربیات خوبی را کسب کرد. او با صعودش به فینال مسترز مونت کارلو نقشی کلیدی در صعود تیم آفریقای جنوبی به تورنمنت ۲۴ تیمه ATP Cup که در سه شهر بریزبین، پرت و سیدنی برگزار می‌شود، داشت. هریس گفت:

فکر می‌کنم بازی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. من در ست اول بسیار خوب ظاهر شدم و خیلی زود او را برک کردم. حس می‌کنم تا اواسط ست دوم هم کنترل بازی را در دست داشتم. هفته جذاب و سرگرم کننده‌ای را در پیش داریم که باید به سختی در آن کار کنیم. بنابراین بیایید ببینیم که در اینجا چه می‌کنیم.

در بخش دوبل هم تیم نیکولا کاچیچ و وسکتور ترویچکی از صربستان با نتیجه ۶-۳ و ۶-۲ مقابل راون کلاسن و روان رولوفس از آفریقای جنوبی به پیروزی رسیدند تا آن‌ها با یک پیروزی ۳-۰ کارشان را در ATP Cup شروع کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار