28/03/2024

نواک جوکوویچ: انگیزۀ من برای ادامه دادن چیزی فراتر از پیروزی و قهرمانی است

  • توسط مینا
  • 23/12/2019
  • 0

نواک جوکوویچ معتقد است در این مرحله از دوران حرفه‌ایش، چیزی که منبع اصلی انگیزه او محسوب می‌شود، انگیزه بالای او برای ایجاد یک میراث ماندگار است نه اینکه تنها بخواهد بازی به بازی پیروز بشود و جام‌های مختلف را فتح نماید.

مصاحبه نواک جوکوویچ

این تنیس‌باز ۳۲ سالۀ صربستانی اعتراف کرده بود که برای نزدیک به دو فصل، از اواسط سال ۲۰۱۶ گرفته تا میانه‌های ۲۰۱۸، با مشکل انگیزه مواجه شده بود. این حالت زمانی به‌وجود آمد که جوکوویچ توانست با فتح چهار گرند اسلم پیاپی یک رکورد تاریخی را به ثبت برساند. از سال ۱۹۶۹ هیچ تنیسور مرد دیگری موفق به انجام این کار نشده بود. اما پس از سپری شدن آن دوره، جوکوویچ توانست چهار قهرمانی بزرگ دیگر به کارنامه خود اضافه کند و تعداد قهرمانی‌هایش در مسابقات جایزه بزرگ تنیس را به عدد ۱۶ برساند. تنیسور شماره دو مردان جهان در عین حال که با رافائل نادال و راجرر فدرر برای رسیدن به رکورد بیشترین قهرمانی گرند اسلم‌ها رقابت شدیدی را تجربه می‌کند، معتقد است که در حال حاضر، چیزی که در ورزش باعث انگیزه او شده بسیار عمیق‌تر از کسب قهرمانی‌های گرند اسلم است. نواک جوکوویچ در مسابقات نمایشی تنیس قهرمانی موبدالا که در شهر ابوظبی برگزار می‌شد توانست روز شنبه با پیروزی برابر کارن خاچانوف رده سوم را از آن خود کند. جوکر پس از همین مسابقه در گفتگو با رسانه‌ها اینطور توضیح داد:

شما باید به طور دائم از یک منبع به خودتان سوخت تزریق کنید، حالا آن منبع هرچه که می‌خواهد باشد. من همیشه به پیدا کردن آن هدف و آن دلیل که به تنیس بازی کردن معنا می‌دهد فکر می‌کنم. برای من، مخصوصاً در دو سال اخیر، قضیه تنها به برنده شدن در مسابقات تنیس یا بالا بردن جام‌های مختلف مربوط نمی‌شود. هدف باید چیزی بزرگتر از دستاوردهای خود من باشد. چیزی که مثل یک میراث به نظر می‌رسد، چیزی که برای زندگی دیگران الهام ‌بخش باشد، مخصوصاً برای کودکان.

در حال حاضر راجرر فدرر با ۲۰ قهرمانی گرند اسلم، رکورد تمام دوران را در اختیار دارد و نادال نیز با ۱۹ قهرمانی اصلی در تعقیب اسطوره سوئیسی است. نواک جوکوویچ اما از هردوی آنها جوان‌تر است و فرصت خوبی برای کم کردن فاصله با دو رقیب قدرتمند خود دارد.

نواک جوکوویچ

زمانی که از جوکویچ پرسیده شد آیا شکستن رکوردها سوخت او برای ادامه دادن است، پاسخ داد:

آن هم می‌تواند یک هدف باشد. من با شکستن رکوردهای خودم و جابه‌جا کردن مرزهایم انگیزه می‌گیرم و این چیزی است که انگیزه رقابت را در من ایجاد می‌کند. من عاشق تنیس بازی کردن هستم پس دوست دارم در زمین تمرین نیز حضور داشته باشم اما تنیس رقابتی متفاوت است. به منظور آنکه برای یک تنیسور حرفه‌ای بود رقابت کنید و این رقابت را در بالاترین سطح داشته باشید، شما شدیداً به اهداف نیاز دارید، اهداف روزانه، اهداف ماهانه و اهداف سالانه. پس من نیز مثل هرکس دیگری این اهداف را دارم. بدون شک من از این مزیت خودم آگاه هستم که باید برای تاریخ بجنگم و این توانایی را داشته باشم که به چیزهای بسیار بزرگتری دست پیدا کنم و این چیزی است که در کنار عوامل دیگر قطعاً به من انگیزه می‌دهد.

جوکوویچ کار خود در فصل ۲۰۲۰ مسابقات تنیس را با حضور در تیم صربستان در رویداد مسابقات ATP Cup که در استرالیا برگزار خواهد شد آغاز می‌کند. او اکنون در اواسط تمرینات آماده‌سازی پیش‌فصل خود قرار دارد و ابوظبی را با یک شکست برابر استفانوس سیتسیپاس و یک پیروزی برابر خاچانوف ترک خواهد کرد. جوکر در ادامه حرف‌هایش پس از بازی روز شنبه گفت:

من چیزی را که به خاطر آن به ابوظبی آمده بودم، به‌دست آوردم؛ دو بازی خوب.

کمی پس از بازی جوکوویچ در روز شنبه، نادال در دیدار فینال که سه ساعت و ۱۲ دقیقه طول کشید با نتایج ۶-۷ (۷/۳)، ۷-۵، ۷-۶ (۷/۳) از سد تسیتسیپاس عبور کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار