20/04/2024

بنیاد خیرخواهانه نواک جوکوویچ در تلاش برای جمع‌آوری ۱۰۰ هزار دلار است

  • توسط مینا
  • 11/12/2019
  • 0

یک سال پیش، بنیاد نواک جوکوویچ در طول فصل جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه‌اش موفق شد تا بیش از ۱۰۰ هزار دلار پول دریافت کند و به وسیله آن دو کودکستان در کشور صربستان افتتاح کند.

بنیاد خیرخواهانه نواک جوکوویچ

حالا بنیاد خیرخواهانه مرد شماره دوی تنیس جهان بار دیگر در حال جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه می‌باشد و امیدوار است که به رقم ۱۰۰ هزار دلار دست یابد. هدف این کمپین فراهم سازی تجهیزات لازم یک پیش‌دبستانی برای بیش از ۲۰۰ کودک و بازگشایی کودکستان‌های جدید است و خانواده نواک جوکوویچ برای دومین سال متوالی تصمیم گرفته تا بر این اهداف نظارت کامل داشته باشد. جوکوویچ در مصاحبه‌ای گفته بود:

هر کودک، انسانی منحصر به فرد با استعدادهایی است که ممکن است کشف نشده باشند. قدرتی که می‌تواند به آینده آن‌ها شکل دهد و جهان را به مکان بهتری تبدیل کند در دستان ماست. با سرمایه‌گذاری در آموزش‌های ابتدایی کودکان، علاوه بر کمک به شکل‌گیری این افراد و شکوفا کردن استعداد آن‌ها، ما به جامعه‌ای که در آینده شکل می‌گیرد هم کمک خواهیم کرد.

در ماه فوریه، بنیاد خیرخواهانه نواک جوکوویچ اولین کودکستانش را در سال ۲۰۱۹ و در روستای ماکاوان پرناخاور ساخت و مرکز بهداشت قدیمی این روستا را بازسازی کرد و ابزارهایی را فراهم آورد تا بیش از ۱۵۰ کودک این روستا برای اولین بار در پایه پیش دبستانی تحصیل کنند. سه اتاق کار و یک اتاق مشترک هم در سویلیجناک بازسازی شدند تا ۷۵ کودک دیگر هم در این منطقه حضور یابند. جلنا جوکوویچ، نایب رئیس و مدیرکل بنیاد خیرخواهانه نواک جوکوویچ در افتتاحیه مهدکودک سویلیجناک، افزود:

فراهم کردن موقعیت‌های مشترک برای کودکان تمام نقاط کشور یکی از اصلی‌ترین اهداف بنیاد خیرخواهانه نواک جوکوویچ می‌باشد و ما همواره در حال تلاش برای تحقق یافتن این موضوع هستیم. همکاری با موسسه پیش دبستانی “دژا رادوست” و شهرداری سویلیجناک را از سال ۲۰۱۴ به بعد، زمانی‌که پیش دبستانی آن منطقه بعد از یک سیل شدید و مهلک بازسازی شد، شروع کردیم. حالا خوشحالیم که به همین مناسبت دوباره به اینجا برگشتیم. گسترش ظرفیت مهدکودک‌های اینجا برای کودکانی که می‌توانند در این مهدکودک‌ها بازی کنند و از حمایتی واقعی برخوردار شوند، یک شروع دلگرم‌کننده و خوب برای ما محسوب می‌شود.

نواک جوکوویچ

بنیاد خیرخواهانه نواک جوکوویچ همچنین در تلاش است تا سال آینده یک مهدکودک را در ایندجیجا افتتاح کند. آن‌ها ۴۴ مهدکودک را در سراسر صربستان افتتاح کردند که روی ۲۲ هزار کودک و ۱۵۰۰ معلم به طور مستقیم تاثیرگذار می‌باشد. این بنیاد همچنین به سبب کارهای خیرخواهانه‌اش در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ از سوی ATP ACES جایزه‌ای دریافت کرده است و در سال ۲۰۱۲، نواک جوکوویچ برنده جایزه بشردوستانه ATP Tour Arthur Ashe سال شد. بنیاد خیرخواهانه نواک جوکوویچ با این اعمالش نه تنها فرصت‌های جدیدی را برای کودکان ایجاد می‌کند بلکه برای متخصصان این زمینه نیز مشاغل جدیدی را می‌سازد.

در سال ۲۰۱۶، انجمن علمی و نوآوری جوکوویچ در مرکز رشد کودک دانشگاه هاروارد راه‌اندازی شد. سال گذشته، طرح مققان جوکوویچ در دانشگاه بلگراد به منظور حمایت از دانشجویان تازه دکتری که تمرکز خود را به روی آموزش و پرورش ابتدایی کودکان می‌گذارند، افتتاح شد. نواک جوکوویچ و جلنا جوکوویچ همچنین هفتمین بازی دوستانه‌شان را سپتامبر امسال در کوپائونیک برگزار کردند و طی این یک هفته فعالیت‌های ارزشمندی را برای ۱۳۰ کودک محلی انجام دادند که در غیراینصورت هرگز چنین فرصتی برای آن‌ها به وجود نمی‌آمد. نواک جوکوویچ در آن زمان گفته بود:

کودکان همواره به ما یادآوری می‌کنند که خوشبختی چیست و چه زمان اندکی صرف به وجود آمدن یک لبخند واقعی روی چهره آن‌ها می‌شود. بازی کردن و گذراندن اوقات با دوستان، بهترین خاطرات کودکی ما هستند و تیم ما روزانه در حال تلاش کردن است تا تمامی کودکان صربستانی همچین خاطراتی را داشته باشند. چهره‌های خندان این کودکان بهترین نتیجه‌ای است که می‌توانیم از کارهایمان بگیریم. ما کارمان را به درستی انجام می‌دهیم و آن‌ها برای ادامه دادن به این کار به ما انگیزه می‌دهند.

این تنیسور صربستانی که فصل ۲۰۱۹ را در جایگاه دوم رنکینگ جهانی به پایان برده بود، پیش از اینکه در آدلاید به رقابت بپردازد، فصل ۲۰۲۰ را از بریزبین و در رقابت‌های ATP Cup آغاز خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار