25/04/2024

نواک جوکوویچ آماده نبرد با نادال، بر سر جایگاه شماره یک در مسترز پاریس است

  • توسط مینا
  • 30/10/2019
  • 0

مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی مسترز پاریس چند روزی است که آغاز شده و در این رقابت‌ها شاهد حضور ستارگان سرشناسی همچون نواک جوکوویچ و رافائل نادال هستیم.

تقابل نواک جوکوویچ با رافائل نادال

مسابقات پاریس، نهمین و آخرین گرند اسلم سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آید که برخلاف مسترز شانگهای، این بار شاهد حضور تمامی قدرت‌های برتر جهان در پایتخت کشور فرانسه هستیم. مسترز پاریس از سال ۱۹۶۸ وارد تقویم مسابقات ATP شد و امسال شاهد برگزاری پنجاه و یکمین دورۀ این رقابت‌ها هستیم. این تورنمنت همانند مسترز شانگهای تنها مختص به آقایان بوده و بر روی زمین‌های هارد کورت (سخت) برگزار می‌گردد. مسترز ۱۰۰۰ امتیازی پاریس از آن جهت مهم است که نقش بسزایی در رده‌بندی پایان فصل تنیسورها در رنکینگ مردان دارد. نواک جوکوویچ صربستانی درصدد آن است تا به پنجمین قهرمانی خود در این بازی‌ها دست یابد.

هدف اصلی نواک جوکوویچ اما شاید تنها قهرمانی در مسترز پاریس نباشد. او هر طور شده می‌خواهد فصل را با رتبۀ شمارۀ یک دنیا به پایان برساند و مهم‌ترین رقیب‌اش در این راه تنها و تنها رافائل نادال خواهد بود. جوکر قصد دارد تا با پیروزی برابر نادال و پس از آن قهرمانی در این مسابقات، تا پیش از حضور در لندن خیالش از بابت جایگاهش در رنکینگ راحت باشد. تنیسور صربستانی به خوبی از شرح وظایف‌اش در مسترز پاریس آگاه است. او تاکنون و برای پنج بار (۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸) توانسته سال را با جایگاه نخست دنیا به پایان برساند و حال درصدد این است که آمار خود را از این حیث به شش سال ارتقا بخشد.

برای تحقق این هدف بزرگ، او ابتدا نباید بگذارد تا نادال در پاریس به قهرمانی برسد. سپس خود فاتح ۱۰۰۰ امتیاز این مسابقات شود و در تورنمنت فینال‌های Nitto ATP لندن نیز حداقل به ۱۵۰۰ امتیاز دست یابد. جوکر با ۱۲۸۰ امتیاز اختلاف پشت سر رافائل نادال در رتبۀ دوم جدول انتخابی مسابقات لندن قرار دارد و بدین ترتیب حتی کسب تمام امتیازات مسترز پاریس نیز نمی‌تواند خدشه‌ای در صدرنشینی تنیسور برجستۀ اسپانیایی در لندن ایجاد نماید.

نواک جوکوویچ

جوکوویچ دربارۀ رقابت با نادال می‌گوید:

او (رافائل نادال) وضعیت بسیار بهتری دارد و من امیدوارم که بتوانم شرایط خوبی را در این مسابقات به نفع خودم رقم بزنم. من همیشه در پاریس و لندن وضعیت خوبی داشته‌ام و همانند این بوده که گویی در خانه‌ام بازی می‌کنم. اما همه چیز تنها وابسته به من نیست. البته واضح است که من نمی‌توانم بر روی تمام کارهای او و دیگر حریفانم زیاد تمرکز کنم. من باید تنها بازی خودم را انجام دهم و تمام سعی و تلاشم را منوط به بهترین نمایشم در این دو تورنمنت کنم. بعد خواهیم دید که دست سرنوشت ما را به کدام سو خواهد کشاند.

وی در ادامه می‌افزاید:

این نوع محاسبات که بازیکن در آخر فصل در چه جایگاهی قرار خواهد گرفت، هیچگاه به سود تنیسورها نبوده است. این موارد برای ذهنیت یک تنیس باز خوب نیست و ما باید انرژی خودمان را تنها صرف انجام مسابقاتمان کنیم. بنابراین ترجیح می‌دهم که زیاد در مورد این مسائل فکر نکنم.

جوکوویچ پس از شکست مقابل استفانوس تسیتسیپاس یونانی در مرحلۀ یک چهارم پایانی مسترز شانگهای، دیگر در هیچ تورنمنتی حضور نیافته است. او ۴ از ۳۲ قهرمانی خود در مسترزها را در پاریس به دست آورده و به همین دلیل نیز رکوردار این مسابقات شناخته می‌شود. اگر نادال و جوکوویچ بتوانند به فینال مسابقات پاریس صعود نمایند، این سومین رویارویی این دو تنیسور بزرگ در سال جاری و بازی‌های پایانی تورنمنت‌های ATP خواهد بود. جوکر در فینال اوپن استرالیا برابر نادال به پیروزی رسید اما در مسابقات مسترز رم برابر سلطان زمین‌های خاک رس تن به شکست داد. جوکوویچ در پایان می‌گوید:

از نظر جسمی در شرایط خوبی قرار دارم و درد شانه‌ام دیگر به آن شکل، اذیتم نمی‌کند. مراحل آماده‌سازی‌ام به خوبی پیش رفته و امیدوارم که بتوانم این مسابقات را به بهترین شکل ممکن، شروع کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار