19/04/2024

راه‌یابی نواک جوکوویچ به دور یک چهارم پایانی مسترز شانگهای چین

  • توسط سروش
  • 10/10/2019
  • 0

نواک جوکوویچ ، تنیسور سرشناس صربستانی به دور چهارم رقابت‌های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی رولکس شانگهای راه یافت.

صعود نواک جوکوویچ به دور بعد تنیس شانگهای

در روز پنجم مسابقات تنیس مسترز شانگهای و از مرحلۀ یک هشتم پایانی این رقابت‌ها، نواک جوکوویچ مرد شمارۀ یک دنیای تنیس موفق به صعود به دور بعد این تورنمنت آسیایی شد. در دیداری که ۷۵ دقیقه به طول انجامید، نواک جوکوویچ از صربستان که در جایگاه نخست رنکینگ جهانی مردان قرار دارد توانست در دو ست پیاپی و با نتایج ۷-۵ و ۶-۳ برابر جان ایسنر آمریکایی به پیروزی برسد و به دور یک چهارم پایانی این مسابقات صعود نماید. تنیسور ۳۲ سالۀ صربستانی خود را برای فتح سی و چهارمین عنوان حرفه‌ایش در مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی آماده می‌کند. جوکوویچ همچنین با چهار قهرمانی در مسابقات مسترز رولکس شانگهای نیز رکوردار بوده و از بخت بسیار بالایی برای پنجمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها برخوردار است. فاتح ۱۶ گرند اسلم دنیای تنیس، در مسابقات این فصل خود توانسته به آمار ۴۸ پیروزی و ۸ شکست برسد و با ۷۹۴۵ امتیاز در تعقیب رافائل نادال برای صدرنشینی در جدول رده‌بندی مسابقات انتخابی لندن می‌باشد.

نادال تاکنون با ۹,۲۲۵ امتیاز درصدر این لیست انتخابی در سال ۲۰۱۹ قرار داشته و بدین ترتیب جوکوویچ با این تنیسور سرشناس اسپانیایی، ۱,۲۸۰ فاصله دارد. مسابقات معتبر آخر فصل Nitto ATP Finals در روزهای دهم تا هفدهم نوامبر در شهر لندن برگزار خواهد شد و باید دید رقابت این دو تنیسور سرشناس تا روز شروع این تورنمنت به چه‌گونه‌ای رقم خواهد خورد؟ دقایقی پس از اتمام دیدار جوکوویچ و ایسنر، استفانوس تسیتسیپاس با پیروزی برابر هوبرت هورکاسز لهستانی ضمن صعود به دور بعدی این مسابقات، حریف جوکوویج در مرحلۀ یک چهارم پایانی شد. تسیتسیپاس در دیداری که دو ساعت و ۱۵ دقیقه به درازا کشید موفق شد با حساب ۲-۱ و با نتایج ۷-۵، ۳-۶ و ۷-۶ (۷-۵) از شد هورکاسز که در جایگاه سی و چهارم جهان قرار دارد، بگذرد تا به مصاف قهرمان دورۀ پیشین این تورنمنت برود.

نواک جوکوویچ

قهرمان مسابقات Next Gen ATP در سال ۲۰۱۸، پیش از این دو بار برابر جوکوویچ قرار گرفته که هر کدام از دو تنیسور موفق به ثبت یک پیروزی مقابل یکدیگر شده‌اند. پیروزی تسیتسیپاس مقابل جوکوویچ به مسابقات مسترز راجرز کاپ در سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد که تنیسور یونانی در مرحلۀ یک هشتم پایانی موفق به پیروزی ۲-۱ مقابل جوکوویچ شد. برتری جوکر برابر استفانوس تسیتسیپاس نیز به شش ماه قبل و تورنمنت مادرید اسپانیا برمی‌گردد که نواک جوکوویچ توانست با پیروزی ۲-۰ برابر تسیتسیپاس به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

جوکوویچ در دیدار برابر ایسنر بازهم با تکیه بر توانایی بالایش در سرویس‌زنی توانست در این دور به پیروزی برسد. نوله موفق شد در ۸۹% از سرویس‌های نخستش موفق عمل کند و آن‌ها را تبدیل به امتیاز کند که این آمار برای ایسنر به ۵۸% می‌رسید. همچنین هر دو تنیسور توانستند ۹ ضربۀ ایس را در این بازی به ثمر برسانند و در پایان تنیسور صرب توانست از دو فرصت بریک پوینت خود در این مسابقه نهایت استفاده را برده و هر دوی آن را سیو نماید. جوکوویچ در پایان این دیدار در جمع خبرنگاران گفت:

حریفم (جان ایسنر) یکی از بهترین سرویس‌زننده‌های جهان است و به همین دلیل بازی‌کردن با او همیشه سخت است. او یکی از بلندقامت‌ترین بازیکنان تنیس هم به حساب می‌آید که همین قد بلندش در جابجایی‌ها به او کمک فراوانی می‌کند. فکر کنم این یکی از بهترین مسابقات این دوره بود که هردوی ما به‌خوبی توانستیم از سرویس‌هایمان بهره ببریم.

جوکوویچ هفتۀ گذشته و با پیروزی برابر جان میلمن استرالیایی توانست به مقام قهرمانی مسابقات اوپن توکیوِ ژاپن برسد. رقابت‌هایی که باعث شد او به هفتاد و ششمین جام حرفه‌ای خود در تورنمنت‌های ATP دست یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار