23/04/2024

پیروزی نواک جوکوویچ برابر سوئدا در مسابقات تنیس اوپن توکیو ژاپن

  • توسط مینا
  • 03/10/2019
  • 0

مرد شماره یک تنیس جهان یعنی نواک جوکوویچ از قبل می‌دانست که روز چهارشنبه در دیدار برابر حریف سرسخت خود، گو سوئدا که در برابر هواداران هم‌وطنش بازی می‌کرد کار آسانی پیش رو نخواهد داشت و دقیقا هم همین اتفاق افتاد. این دیدار در چهارچوب مسابقات قهرمانی تنیس اوپن راکوتن ژاپن برگزار می‌شد.

پیروزی نواک جوکوویچ

اما جوکوویچ که مسابقاتی سخت‌تر از این را هم پشت سر گذاشته است، سوئدا را که با وایلدکارت مجوز حضور در مسابقات را پیدا کرده بود، با نتایج ۶-۳، ۷-۵ از پیش رو برداشت. این دیدار یک ساعت و سی و پنج دقیقه طول کشید. جوکوویچ با این پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات راه یافت. این نهمین مرتبه از دوازده تورنومنت این است که اسطوره صربستانی تنیس مردان حداقل به جمع هشت نفر پایانی یک رویداد تنیس راه پیدا می‌کند. جوکوویچ پس از این دیدار در نشست خبری اینطور گفت:

او امروز مرا وادار کرد که برای پیروزی تلاش کنم و جو خوبی نیز بر زمین مسابقه حاکم بود. من از آن لذت بردم.

گو سوئدا، بازیکن ژاپنی که پیش از پیروزی برابر یان لنارد اشتروف آلمانی در مرحله اول در جدول اصلی مسابقات توکیو با ۱۲ شکست روبه‌رو شده بود، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داد. جوکوویچ در حالی که ست اول را ۶-۳ برده بود و بازی در ست دوم ۵-۳ بود، با یک ضربه فورهند قدرتمندانه به سرویس سوئدا جواب داد و توپ را در زمین حریف خواباند تا بدون آنکه تنیسور ژاپنی بتواند از خود واکنشی نشان بدهد توسط حریف صرب بریک شده باشد. اما سوئدا نیز به همین راحتی حاضر نبود شکست را قبول کند. این تنیسور ۳۵ ساله با حمله به فورهندهایی تنیسور صرب بریک کرد و در گیم بعد، زمانی که جوکوویچ سه مچ پوینت به‌دست آورده بود، تنیسور شماره ۱۳۳ رنکینگ مردان، آن سه را به‌ترتیب با یک والی فورهند، یک سرویس بدون بازگشت و یک ضربه وینر از بالای سر جوکوویچ سیو کرد.

نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ در ادامه صحبت‌های خود گفت:

فکر می‌کنم من یک مسابقه تنیس خیلی خوبی انجام دادم. از خط انتهای زمین خوب بازی کردم، هر زمان که نیاز بود تهاجمی بودم و زود به توپ ضربه می‌زدم. من تا رسیدن به آن گیم که بازی ۵-۳ بود و برای پیروزی در مسابقه پشت خط سرویس می‌ایستادم، سرویس‌های خوبی زدم. آن هنگام، مرتکب چند اشتباه دوبل شدم و تمام امتیازات سرویس‌های اول خودم را از دست دادم پس در آن گیم چندان خوب سرویس نزدم. همین امر به سوئدا اجازه داد تا بریک من را با بریک جواب بدهد و به بازی برگردد. اما امروز نکات منفی چندان زیادی وجود نداشت زیرا من دائما فرصت‌هایی داشتم. زمانی که بازی ۵-۴ بود من چند مچ پوینت داشتم اما او با چند ضربه خوب با جدیت مبارزه کرد و به همین دلیل است که برایش اعتبار قائل هستم. اما از نظر خودم، کاملا از عملکردم راضی هستم.

نواک جوکوویچ در نهایت ثابت کرد که چرا رده سوم بیشترین هفته‌های صدرنشینی در رنکینگ ATP را به خود اختصاص داده است و از خودش ناامید نشد. نواک جوکوویچ که در ۷۵ فینال مسابقات تور ATP حاضر بوده است با یک ضربه فورهند سوئدا را وادار به یک بک‌هند اشتباه کرد تا چهارمین بریک سرویس خود و همچنین پیروزی در مسابقه را کسب کرده باشد. این تنیسور ۳۲ ساله ۱۰ ضربه اِیس زد و ۸۱ درصد از امتیازات مختص به سرویس‌های اول خودش را کسب کرد. این عدد برای سوئدا ۶۰ درصد بود. نواک جوکوویچ همچنین ۶۱ درصد امتیازات سرویس‌های دومش را هم به نام خود زد. این تنیسور صرب در دیدار بعدی خود باید به مصاف برنده مسابقه بین سید پنجم یعنی لوکاس پوی و تنیسور شماره دو ژاپن، یوشیهیتو نیشیوکا برود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار