24/04/2024

مادر نواک جوکوویچ : وقتی نوله کوچک بود همه از استعداد او آگاهی داشتند

  • توسط محمد رضا شیری
  • 20/09/2019
  • 0

دیانا جوکوویچ مادر نواک جوکوویچ معتقد است از زمان کودکی نواک، افراد زیادی معتقد بودند که نوله استعداد زیادی در تنیس دارد. همچنین مادر جوکوویچ از سختی ها و مشکلات خانواده در دوران نوجوانی جوکوویچ گفته است.

مادر نواک جوکوویچ صربستانی در خصوص استعداد پسرش می گوید.

وی در پاسخ به این سوال که بین او و پدر نواک جوکوویچ کدام یک در تربیت فرزندان سخت گیر تر بود گفت:

هر دو. گاهی من بیشتر. همیشه از آنها می خواستیم درس بخوانند و باهوش باشند. آنها نباید حرف های بد می زدند. ما در روش های آموزشی خود سخت گیر بودیم و فکر نمی کنم که اشتباه کرده باشیم. بچه های امروزی اینطور نیستند و من می بینم که والدین تصمیم گیری در خصوص بسیاری از مسائل را به خود آنها واگذار می کنند. یک بچه چهار، پنج یا ده ساله چطور می تواند تصمیم بگیرد؟
تنیس-نواک جوکوویچ

مادر نواک جوکوویچ ادامه داد:

یلنا جنچیچ اولین کسی بود که از استعداد نواک به ما گفت. او گفت بعد از مونیکا سلس هرگز چنین استعدادی را ندیده است. اما همسر من می خواست نظر سایر افراد را هم جویا شود و همه به او گفتند که نوله استعداد فوق العاده ای برای تنیس دارد. برای او واقع بینانه نبود که تبدیل به شماره یک شود اما وقت شروع بع کسب عناوین در رده سنی پایین کرد به این نتیجه رسیدیم که این امر شدنی است. وقتی نواک سیزده ساله شد یلنا جنچیچ گفت که من دیگر نمی توانم مربی او باشم و ما نواک را به جای دیگری فرستادیم. ابتدا به گفته شد که او را به آمریکا بفرستیم اما ما گفتیم مطلقا نه! و اینطور شد که او نزد نیکولا پیلیچ در آلمان رفت. البته این اتفاق به سختی افتاد زیرا ما پول زیادی نداشتیم. وقتی بار اول به آلمان رفت برای دو یا سه ماه او را ندیدیم. در ابتدا سخت بود زیرا فکر می کردم بخشی از من جدا شده است اما بعدا عادت کردیم. دو پسر دیگر من نیز از ما جدا شده بودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار