24/04/2024

مربی سابق نواک جوکوویچ از دلایل هو شدن او در یو اس اوپن ۲۰۱۹ می‌گوید

  • توسط سروش
  • 17/09/2019
  • 0
نواک جوکوویچ

یکی از خبرهای جالب در مسابقات تنیس یو اس اوپن ۲۰۱۹ این بود که نواک جوکوویچ پس از آن‌که در دیدار برابر استنیسلاس واورینکا به‌علت مصدومیت از ادامه مسابقه انصراف داد، توسط هواداران حاضر در استادیوم هو شد!

دلایل هو شدن نواک جوکوویچ در اوپن آمریکا

نواک جوکوویچ در مسابقات امسال تنیس آزاد آمریکا پس از کناره‌گیری از ادامه مسابقه بر اثر تشدید مصدومیت شانه توسط هواداران هو شد، اما به نظر می‌رسد میان این واکنش و اتفاقی که ۱۱ سال پیش در یو اس اوپن رخ داده بود، ارتباطی وجود داشته باشد. تاد مارتین که زمانی فینالیست یو اس اوپن بود و رده چهارم رنکینگ جهانی را به خود اختصاص داده بود چنین عقیده‌ای دارد. اما دقیقا ماجرا از چه قرار بود؟

نواک جوکوویچ در تمام طول تورنومنت با یک مصدومیت شانه دست‌ و پنجه نرم می‌کرد و درباره این موضوع صحبت کرده بود که درد غیرقابل تحملی دارد. سپس در بازی مرحله چهارم برابر استن واورینکا، پس از شکست در دوست اول و عقب افتادن طی یک بریک در ست سوم، جوکوویچ، در اتفاقی که موجب شوکه شدن جمعیت شد، از ادامه مسابقه انصراف داد. همین امر موجب شد تا هواداران حاضر در استادیوم آرتور اش، قهرمان سال ۲۰۱۸ همین مسابقات یو اس اوپن و شماره یک فعلی دنیا را هو کنند. همزمان با خارج شدن این تنیسور صرب از زمین، هو کردن تماشاگران ادامه داشت و او انگشت شصت خود را به سمت حاضران در استادیوم گرفت. پس از مسابقه نواگ جوکوویچ تصمیم گرفت که به این حرکت تماشاگران واکنش نشان ندهد و بر این عقیده بود که این بازخورد آنها را درک می‌کند. اما مارتین که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ مربی نواک جوکوویچ بود در مصاحبه با اکسپرس اسپرت گفت که نیاز به سرگرم شدن، یکی از دلایلی بود که تماشاگران این واکنش شدید را نشان دادند.

نواک جوکوویچ

صحبت‌های مارتین به صورت زیر است:

شما باید درک کنید که هواداران نیویورکی متفاوت هستند. دنبال‌کنندگان ورزش در نیویورک از تمام اقشار هستند و من از این حرف منظور بدی ندارم. آنها انتظارات زیادی برای سرگرم شدن دارند. زمانی که شما تمام فرصت‌های آنها برای سرگرم شدن را درنظر می‌گیرید و به این فکر کنید که تماشاگران برای ورود به زمین‌های یو اس اوپن تا حدود ۲۰۰ دلار هم هزینه می‌کنند، باید این را بدانید که آنها می‌خواهند سرگرم بشوند. فکر نمی‌کنم وقتی آنها کسی مثل نواک را که در طول سال‌ها از قبل و روحش برایشان مایه گذاشته هو کنند، جلوه خوبی داشته باشد. اما این قضیه موجب شگفتی من نخواهد شد.

پیش از این در سال ۲۰۰۸، جوکوویچ پس از یک جدال با یک تنیسور آمریکایی یعنی اندی رادیک در یو اس اوپن هم، توسط هواداران هو شده بود. زمانی که از مارتین پرسیده شد آیا راجر فدرر و رافائل نادال نیز ممکن است واکنشی مشابه این را از جانب هواداران دریافت کنند، او اتفاقی را به‌یاد آورد که شاید رادیک طی آن نقشی در هو شدن جوکوویچ داشته باشد. مارتین در این باره گفت:

من فکر می‌کنم راجر و رافا نبست به هر تنیسور دیگری در یو اس اوپن از اقبال عمومی متفاوتی برخوردارند. چنین چیزی در رابطه با سرنا ویلیامز هم صدق می‌کند، فرقی نمی‌کند که کجا باشند. راجر و رافا از بقیه بالاترند و بیشتر به ‌خاطر نحوه عملکرد آنها در کارشان است؛ هرروز، هرسال، چه بیرون زمین و چه درون آن. من قبلا مربی نواک بودم، همیشه اوضاع به این صورت نبود. پس این موضوع که جوکوویچ ده سال پیش در مقابل این جمعیت قرار گرفته بود، شاید هنوز هم در ذهن تماشاگران باقی مانده باشد. همه افراد حاضر در استادیوم که او را هو می‌کردند، اما چنین تفکری ندارند و همه همان سطح از گذشت را در خود ندارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار