20/04/2024

نواک جوکوویچ: دنیل مدودف یکی از بهترین بازیکنان دنیاست

  • توسط مینا
  • 19/08/2019
  • 0

نواک جوکوویچ به شکست خود برابر دنیل مدودف در نیمه نهایی تنیس سینسیناتی واکنش نشان داد. شماره یک فعلی رنکینگ تنیس مردان که تجربه زیادی در مسابقات مختلف دارد، مدودف را تحسین کرده است.

نواک جوکوویچ از دنیل مدودف تمجید کرد

در بازی نیمه نهایی رقابت های تنیس اوپن غرب و جنوب که روز شنبه بین دنیل مدودف و نواک جوکوویچ برگزار شد، نواک در سه ست و با نتایج ۳-۶، ۶-۳ و ۳-۶ بازی را به تنیسور روس واگذار کرد. نواک جوکوویچ پس از بازی اعتراف کرد که با سپری شدن زمان مسابقه، مدودف نیز ثابت کرد که دست نیافتنی است. جوکوویچ در ست نخست در فرم خوبی قرار داشت اما رقیب در ست های دوم و سوم موجب تغییر تاکتیک های وی شد. یکی از مقتدرانه ترین حرکات دنیل مدودف ، یک سرویس دوم قدرتمند بود که تنیس باز صرب در برابر آن پاسخی نداشت. جوکوویچ پس از بازی گفت:

فکر می کنم بازی خوبی انجام دادم. شاید در ست سوم و زمانی که بازی ۱-۱ بود می توانستم عملکرد بهتری داشته باشم. اما زمانی که کسی با سرعت ۱۲۸ مایل در ساعت سرویس دوم را می زند، هیچ خطای دوبلی نمی کند و تمام ضربات را پاسخ می دهد، شما تنها باید کلاه خود را به نشانه احترام بردارید و به او تبریک بگویید. زمانی که در ست دوم، بازی ۴-۳ بود، مدودف تنیس فوق العاده ای بازی کرد. کار چندانی از دست من بر نمی آمد.

فاتح ۱۶ گرند اسلم دنیای تنیس در ادامه صحبت هایش می افزاید:

من سعی کردم سرویس هایش را بازگردانم و زمانی که با راکت خود به توپ ضربه می زدم، سرویس هایش را باز می گرداندم. اما شما نمی توانید یا خود را در مقابل کسی که به طور دائم، سرویس های دوم خیلی خوبی می زند آماده کنید یا او را پیشبینی نمایید. زمانی که اعتماد به نفستان بالا باشد، قطعا به خودتان اجازه خواهید داد که بدین صورت به توپ ضربه بزنید. من به مدودف تبریک می گویم. او سزاوار پیروزی در این مسابقه بود.

نواک جوکوویچ دنیل مدودف

نواک جوکوویچ پس از پایان مسابقه از دنیل مدودف تقدیر به عمل آورد و به این موضوع اعتراف کرد که تنیسور روس از زمان نخستین بازی بین آن ها در مسابقات رو در ویِ فدکس ATP در اوپن استرالیا، به خوبی سطح بازی خود را بهبود بخشیده است. از آن زمان، مدودف دو پیروزی مهم به دست آورده است. پیش از این، جوکوویچ در مسابقات مسترز مونت کارلو نیز برابر مدودف شکست خورده بود. در مسابقه روز شنبه، در میانه های بازی بود که یک تغییر، برای مدودف تفاوت ایجاد کرد. جوکوویچ به خوبی می داند که حل کردن مشکلات تاکتیکی، یکی از مهمترین عوامل بلوغ در زمین تنیس و داشتن یک بازی موفق است. جوکوویچ معتقد است که مدودف ۲۳ ساله به خوبی برای کسب این توانایی تلاش کرده است:

او در حال تلاش برای رسیدن به رده ۵ بازیکن برتر در رنکینگ ATP است. مدودف قطعا یکی از بهترین بازیکنان دنیاست و امسال بدون شک از زمان مسابقات اوپن استرالیا پیشرفت کرده است. فورهند، جابجایی و تحرک او در زمین نیز بهتر شده است. سرویس او همیشه خوب است. من فکرش را هم نمی کردم که در دوران بازی خودم یک نفر پیدا شود که تا این حد در سرویس دوم خوب عمل کند، در حالی که بین دو سرویس اولش فاصله زیادی وجود دارد.

نواک در پایان گفت‌و‌گوی خود می گوید:

زمانی که می خواهید از فرصت های خود استفاده کنید، این کاری است که باید انجام بدهید. فکر نمی کنم بتوانم بگویم که او سرویس دوم خود را بهتر کرد. او از مقطعی در بازی تا انتهای آن دو سرویس اول را زد. اما پیش از آن، زمانی که می توانستم شانس خودم را در سرویس دوم امتحان کنم، عملکرد خوبی داشتم. قطعا بازی مدودف به تکامل رسیده و پیشرفت کرده است. او در مسیر درستی قرار دارد و به همین دلیل، عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار