23/04/2024

مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹؛ پیروزی نواک جوکوویچ در نخستین دیدار خود

  • توسط سروش
  • 02/07/2019
  • 0

رقابت های تنیس ویمبلدون از روز دوشنبه اول جولای آغاز شده و برترین تنیسور های حال حاضر دنیا در این تورنمنت بزرگ تنیس در شهر لندن به رقابت خواهند پرداخت. نواک جوکوویچ در اولین دیدارش به پیروزی دست یافت.

پیروزی نواک جوکوویچ در اولین بازی رقابت های تنیس ویمبلدون

سید اول این مسابقات و مدافع عنوان قهرمانی، در اولین بازی خود طبق انتظارات توانست برابر حریف آلمانی خود به پیروزی برسد. نواک جوکوویچ صرب مرد شماره یک تنیس جهان، امروز (دوشنبه) مقابل فیلیپ کوهلشریبر از کشور آلمان قرار گرفت و در سه ست پیاپی موفق به پیروزی شد. جوکوویچ با نتایج ۶-۳، ۷-۵ و ۶-۳ برابر حریف خود به پیروزی رسید تا در دور دوم به مصاف نماینده ای از کشور آمریکا برود. دنیس کودلا حریف بعدی نواک جوکوویچ ، امروز موفق شد تا مالک جزیری از تونس را با نتیجه ۳-۰ و با نتایج ۶-۴، ۶-۱ و ۶-۳ شکست دهد تا در قرعه ای سخت در دور دوم حریف برترین تنیسور دنیا شود. تنیسور صرب، مصمم به قهرمانی در این مسابقات است تا هم تعداد عناوین خود در تنیس ویمبلدون را به عدد پنج برساند و هم موفق به تصاحب شانزدهمین گرند اسلم دوران ورزشی اش شود. جوکوویج، مدافع عنوان قهرمانی به حساب آمده و در سال ۲۰۱۸ با برتری برابر کوین اندرسون از آفریقای جنوبی توانست به این افتخار بزرگ نائل گردد.

تنیس ویمبلدون نواک جوکوویچ

استقبال خوبی نیز از این دیدار در مجموعه ۱۵ هزار نفری «سیتر آرنا» بعمل آمد و تماشاگران در طول بازی و امتیازاتی که نواک به دست می آورد، وی را تشویق می‌کردند. دیدار نواک جووکویچ با حریف ۳۵ ساله آلمانی اش، دو ساعت و چهار دقیقه به طول انجامید و نفر اول تنیس دنیا، تنها در ست دوم با مشکل روبرو شد و ممکن بود در تای بریک، این ست را به حریف خود واگذار نماید که تجربه و هنر نواک در امتیاز ۶-۵ در دست دوم به کمک او آمد.

جوکوویچ پس از پایان نخستین دیدار خود در مسابقات تنیس ویمبلدون گفت:

احساس عالی دارم که باز به اینجا (ویمبلدون) بازگشته ام. ویمبلدون در قلبم یک جایگاه ویژه دارد و احساس فوق العاده ای است که می‌توانم در این رقابت ها بازی کنم. دیدار خوبی بود، به خصوص آن که شما مقابل حریفی باتجربه چون کوهلشریبر قرار می‌گیرید. او تخصص بالایی در بازی در زمین های چمن دارد و همین کار را برای من سخت کرد. این یک آزمون جدی برای من بود و در هر سه ست کار سختی را مقابل این تنیسور داشتم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار