25/04/2024

نحوه گرفتن راکت در بک هند یک دستی

  • توسط مریم
  • 19/11/2019
  • 0
نحوه گرفتن راکت

داشتن یک راکت بسیار مهم است ولی مهمتر از آن دانستن طریقه گرفتن راکت است. طریقه گرفتن راکت یعنی تعیین زاویه سطح برخورد و ایجاد چرخش و … .  بد گرفتن راکت یعنی از دست دادن هر آنچه به دنبال آن در یک بازی هستید. عموما یک راکت دارای یک دسته 8 ضلعی می باشد. پایه انگشت اشاره نیز در رشته تنیس به عنوان یک نشانه در تعیین گریپ می باشد.

سبک فول ایسترن در بک هند

در سبک بک هند به سبک فول ایسترن( گاهی اوقات با سبک وسترن یا سمی وسترن اشتباه گرفته می شود) کف دست را در سطح بالایی دسته راکت قرار می دهید. بند اول انگشت اشاره را در آن صفحه قرار دهید.این نحوه گرفتن راکت قوی ترین پشتیبانی را از ضربه های شما به همراه دارد مخصوصاً که ضربه شما تاپ اسپین یا اسلایس باشد اما لازمه ی آن این است در محل مناسب جلوی بدن شما قرار گرفته باشد که این باعث می شود بسیاری از بازیکنان دیر به توپ ضربه بزنند. این بازیکنان ایسترن( برخی اوقات ایسترن اصلاح شده گفته می شود) را کمی ساده تر میدانند.

ایسترن, کونتنتینانتال,سمی وسترن

ایسترن, کونتنتینانتال,سمی وسترن

ایسترن اصلاح شده در بک هند

در سبک ایسترن( گاهاً ایسترن اصلاح شده گفته می شود) مرکزکف دست در لبه راستی قسمت صاف بالا قرار می گیرد در جهت عقربه های ساعت از فول ایسترن. در مقایسه با فول ایسترن این حالت برای تاپ اسپین کمی ظعیف تر است اما قدرت آن در ضربه اسلایس یکسان است. این باعث میشود که نقطه تماس توپ با راکت چند اینچ دور تر از فول ایسترن باشد, برای بسیاری از بازیکنان همین اختلاف کوچک در زمان باعث می شود ضربه زدن به طور قابل ملاحظه ای آسان شود.

ایسترن

ایسترن

بک هند در حالت کونتیننتال

در این نحوه گرفتن راکت کف دست در قسمت مورب سمت راست دسته راکت با زاویه 45 درجه در جهت عقربه های ساعت نسبت به فول ایسترن قرار می گیرد. این باعث می شود روی راکت به سمت بالا قرار گیرد که برای ضربه اسلایس مناسب می باشد. زدن ضربه ی بک هند فلت در این حالت بسیار راحت است. علیرغم پشتیبانی ضعیف دسته راکت , شما گستره ی بیشتری برای ضربه زدن را دارید در این حالت شما قادر هستید هم دور تر از آنچه در حالت ایسترن قادر بودید ضربه بزنید, که به شما زمان بیشتری برای آماده شدن برای ضربه را می دهد, و هم از جلو تر از ایسترن ضربه بزنید, که باعث می شود قدرت شتاب در ضربه شما بالا رود. هرچند، زدن توپ در فرم گرفتن راکت کانتیننتال نسبت به حالت ایسترن موقعیت مچ دست کمی ناخوشایند است, با اینحال نقطه ضعف بزرگ این حالت قابلیت محدود آن در ضربه های تاپ اسپین می باشد, اما بسیاری از بازیکنان حرفه ای, از جمله برخی طرفداران, بک هند اسلایس را بیشتر دوست دارند, از این رو بک هند های حالت کانتیننتال همچنان بسیار رایج است.

بک هند کونتیننتال

بک هند کونتیننتال

نحوه گرفتن راکت در حالت بک هند سمی وسترن

کف دست بین لبه بالایی و لبه صاف سمت چپ خلاف جهت عقربه های ساعت نسبت به فول ایسترن قرار میگیرد, که گاهی گمراه کننده می شود. این حالت برای زدن ضربه سنگین تاپ اسپین مناسب است بر خلاف آن برای ضربه های فلت و حتی بیشتر برای اسلایس نا مناسب می باشد.

بک هند در حالت سمی وسترن نقاط دورتری را نسبت به فول ایسترن پوشش می دهد. همه این محدودیت ها باعث شده تا کم کاربرد تر باشد.
در نحوه گرفتن راکت در بک هند فول وسترن قسمت مرکزی کف دست در سطح بالای لبه مورب چپ قرار میگیرد. تعداد کمی از بازیکنان که از این حالت استفاده میکنند برای زدن هر ضربه به جز تاپ اسپین از این حالت استفاده می کنند.

سمی وسترن

سمی وسترن

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار