24/04/2024

احتمال کناره گیری نائومی اوساکا از مسابقات یو اس اوپن آمریکا به علت مصدومیت

  • توسط مینا
  • 18/08/2019
  • 0

تردیدها در مورد احتمال حضور مدافع عنوان قهرمانی رقابت های گرند اسلم یو اس اوپن در بخش زنان بیشتر از هر زمان دیگری قوت گرفته است. نائومی اوساکا حال با مصدومیت از ناحیه زانو مواجه شده و همین مساله سوالات و شایعاتی را در مورد عدم حضور او در آخرین گرند اسلم سال، به وجود آورده است.

احتمال غیبت نائومی اوساکا در اوپن آمریکا

واقعیت ماجرا این است که در بازی روز جمعه نائومی اوساکا برابر سوفیا کنین در مرحله یک چهارم پایانی رقابت های مسترز سیسیناتی، این تنیسور ژاپنی در ست سوم و زمانی که کنین دو گیم نیز از او پیش بود، دچار مصدومیت شد. او پس از اقداماتی پزشکی، چند امتیاز دیگر نیز بازی کرد اما درد زیادی که اوساکا در پایش احساس می کرد باعث شد تا او دیگر نتواند دیدار خود را مقابل حریف ۲۰ ساله اش ادامه دهد تا از رسیدن به دور نیمه نهایی بازماند. مصدومیت اوساکا از ناحیه زانوی پای چپ بوده و در عکس ها و خبرهایی که از آن دیدار منتشر شده، نشان می دهد که تنیسور شماره ۱ دنیا درد زیادی را در پای خود احساس کرده است. با این اوصاف، نگرانی ها از عدم حضور اوساکا در یکی از مهم ترین مسابقات دنیای تنیس یعنی یو اس اوپن آمریکا، شدت گرفته و خود او و هوادرانش لحظات سختی را سپری می کنند. نائومی در صحبت با دوستان و خانواده اش عنوان داشته که منتظر جواب MRI بوده و پس از آن و با توصیه پزشکان در مورد حضورش در این مسابقات اظهار نظر خواهد کرد.

اوساکا خود در مورد این مسائل و اتفاقات پیش آمده می گوید:

در سال گذشته من در مسابقات یو اس اوپن به مقام قهرمانی رسیدم و الان در تلاش برای رسیدن به این بازی ها در نیویورک هستم. احتمال مصدومیت زانو برای هر ورزشکاری نگران کننده است و من هم به همین خاطر نگران سلامتی و از دست دادن رویدادهای مهم پیش رو هستم. نمی دانم وضعیتم چگونه خواهد بود، اقدامات پزشکی و MRI را انجام داده ام و منتظر تشخیص پزشکان هستم.

نائومی اوساکا

سوفیا کنین با پیروزی برابر نائومی اوساکا توانست برای دومین هفته متوالی به نیمه نهایی یکی از مسترزهای سال راه یابد. او در مسابقات تورنتو نیز به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده بود که در آن جا با شکست برابر بیانکا آندرسکو نتوانست گام به دیدار پایانی بگذارد. مسابقاتی که در نهایت با قهرمانی آندرسکوی جوان و ۱۹ ساله نیز به پایان رسید. اتفاقات مسترز راجرز کاپ و شهر تورنتو برای کنین به عینه در سینسیناتی و شهر میسون ایالت اوهایو نیز رخ داد و سوفیا کنین هر چند با گذر از اوساکا توانست به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کند، اما تاریخ بار دیگر برای این تنیسور ۲۰ ساله تکرار شد و او در دور نیمه نهایی با شکست مقابل هموطنش، مدیسون کیز نتوانست به فینال این تورنمنت ۱۰۰۰ امتیازی راه پیدا کند.

اشلی بارتی نیز بسیار امید داشت تا با عدم راهیابی نائومی اوساکا به مراحل بالاترِ مسترز سینیسناتی بتواند با صعود به دیدار فینال، جایگاه شماره ۱ خود را از این تنیسور ژاپنی پس بگیرد، اما باخت عجیب او در مقابل اسویتلانا کوزنتسوا، تنیس باز ۳۴ ساله روس و کسی که در رده ۱۵۳ دنیا قرار داشت، تمام خواسته های بارتی را نقش بر آب کرد. البته نتایج خوب کوزنتسوا فقط به بازی در مرحله نیمه نهایی و پیروزی مقابل بارتی ختم نشد. او در یک مرحله قبل تر نیز توانسته بود دیگر تنیسور مطرح این مسابقات یعنی کارولینا پلیسکوا از جمهوری چک که در رده شماره ۳ دنیا قرار دارد را با حساب ۲-۱ و با نتایج ۳-۶، ۷-۶ (۷-۲) و ۶-۳ از پیش رو بردارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار